2020-12-23, 01:44
Medlem
Vi vet nå at TH har drapstruet en person i 94 ("skal drepes sakte, men sikkert"). Han har også oppsøkt denne personen ved to anledninger (hjemme/kontor). Dette var såpass alvorlig at fornærmede gikk til anmeldelse i 94.

Vi vet at TH ble redd av tanken på å måtte flytte ut av huset. Han fryktet en evt. skilsmisse, og overførte dermed eierskapet av huset over på seg selv. Han som eide alt i ekteskapet eide nå enda litt mer. Denne mannen som aldri er redd for å gi bort noe. Han har hatt tretti år på seg til endre denne ektepakten. Det gjorde han ikke.

AE ble stående igjen så godt som arveløs.

Denne ektepakten var så skjevdelt at minst én skilsmisseadvokat mener at denne ville blitt satt til side.

Her i tråden har det kommet ut at hun ble truet med pistol til å signere.

Dette er fortsatt en ubekreftet påstand, men vi vet nå at TH både har hatt skarpladde våpen i huset, samt at han har truet andre på livet før. Dette sannsynliggjør denne påstanden. (Jeg forstår godt at de som gjør det heller deler slik informasjon over PM, all den tid brukere blir anklaget for å spre trådsannheter når de deler informasjon som ikke er kommet ut i media.)

Likevel søkte hun ut av ekteskapet (leilighet på gjøvik). "Anne-Elisabeth Hagen gjorde før forsvinningen i 2018 søk på nettet etter boliger. Hun var blant annet medlem i en Facebook-gruppe for leie og utleie i Gjøvik-regionen."
https://www.oa.no/politiet-har-sjekket-om-anne-elisabeth-hagen-jaktet-bolig-i-gjovik-regionen-for-forsvinningen/s/5-35-1094362?session=f842e147-c132-457e-9e0e-0714bf6a9189

Og NRK: "I Tom Hagens personlige notater fra 2016, som politiet er opptatt av, skal 70-åringen ha gitt uttrykk for at han og kona stod midt i en skilsmisse, og at han kunne tape mye penger." https://www.nrk.no/norge/vitner-kontaktet-politiet-_-trodde-ikke-pa-at-anne-elisabeth-var-bortfort_-1.15252509

Hvorfor ville hun ut av ekteskapet nå? Fordi hun hadde passert 67 år? Og endelig kvalifiserte seg til minstepensjon fra NAV? Og endelig kvalifiserte seg for TH's generøse gave på kr 200 000 og en liten bil som takk for 49 års ekteskap?

Dette er ikke mye, men nok til å leve ut alderdommen i frihet fra TH. Kanskje ville hun ikke ha noe mer.

Men kunne TH risikere dette? At AE kom i seriøse samtaler med en skilsmisseadvokat? Hvordan ville en skilsmisseadvokat reagert hvis AE forklarte om ektepakten? Om hvorfor hun signerte på en så urettferdig skjevdeling?

TH har i hvert fall frekkhetens nådegave i behold når han påstår at forbrytelsen mot AE hadde til hensikt å ramme ham økonomisk og personlig. Sannheten er stikk motsatt. Nå som AE er borte har TH klart å tette det ene svake punktet som kunne veltet hans imperium: en skilsmisse initiert av AE med medfølgende tilsidesettelse av ektepakten. Da risikerer TH å miste kontrollen over det imperiet han har brukt sitt voksne liv på å bygge opp. Fra å være majoritetseier på 70% i Elkraft AS til i værste fall 35% minoritetseier og tilhørende tap av kontroll. For en som har samlet kronestykker siden han var liten gutt har nok denne tanken vært utålelig.

Dersom GM ville ramme TH, ville de ikke gjort ham den tjenesten å skade AE. De ville påspandert henne en god skilsmisseadvokat.
Citera
2020-12-23, 03:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av miyazaki
Uansett om TH er delaktig eller ikke, så er hun jo drept for penger? Eller hva er din teori om hvorfor AE er forsvunnet/drept?
Hur vet du att hon är dräpt för pengar?
Teorierna om motiv för försvinnandet är fler än så här i tråden.
Du kanske inte läst så länge.
Citera
2020-12-23, 08:33
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Coysman
Fenvatne: Hun førte logg i forbindelse med sin jobb, og kom fram til at det var den dagen utifra hennes hukommelse. Hendelsen i seg selv ble såvidt jeg vet ikke loggført. Det er det ene. Det andre er at hun sa at hun tror at det var Anne, men at hun ikke kunne garantere noe. Det tredje er at Rettsmedisinsk Institutt har støttet politiets terori om at AE ble drept hjemme, utifra biologiske spor.

Det stod i loggen at det var samme dag. Hun trodde ikke. At politiet ikke har mer å undersøke så lang tid etter er ikke noen overraskelse. All videoovervåkning er antageligvis slettet. At enda et vitne står frem kort tid etter er mer enn oppsiktsvekkende.

Vedrørende de biologiske sporene du beskriver, som vi ikke vet om stemner. Sså virker det enda mer sjokkerende at politiet fortsatt tror det er en kidnapping om de så tidlig "vet" at det er et drap.

Det er rett, vi vet ikke om det stemmer. Det er det Rettsmedisinsk Institutt som vet. Men vi bor i Norge og ikke Russland, så jeg antar at Rettsm.Inst. ikke er korrupt og gir opplysninger som ikke stemmer.
Citera
2020-12-23, 08:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kopphode
Vi vet nå at TH har drapstruet en person i 94 ("skal drepes sakte, men sikkert"). Han har også oppsøkt denne personen ved to anledninger (hjemme/kontor). Dette var såpass alvorlig at fornærmede gikk til anmeldelse i 94.

Vi vet at TH ble redd av tanken på å måtte flytte ut av huset. Han fryktet en evt. skilsmisse, og overførte dermed eierskapet av huset over på seg selv. Han som eide alt i ekteskapet eide nå enda litt mer. Denne mannen som aldri er redd for å gi bort noe. Han har hatt tretti år på seg til endre denne ektepakten. Det gjorde han ikke.

AE ble stående igjen så godt som arveløs.

Denne ektepakten var så skjevdelt at minst én skilsmisseadvokat mener at denne ville blitt satt til side.

Her i tråden har det kommet ut at hun ble truet med pistol til å signere.

Dette er fortsatt en ubekreftet påstand, men vi vet nå at TH både har hatt skarpladde våpen i huset, samt at han har truet andre på livet før. Dette sannsynliggjør denne påstanden. (Jeg forstår godt at de som gjør det heller deler slik informasjon over PM, all den tid brukere blir anklaget for å spre trådsannheter når de deler informasjon som ikke er kommet ut i media.)

Likevel søkte hun ut av ekteskapet (leilighet på gjøvik). "Anne-Elisabeth Hagen gjorde før forsvinningen i 2018 søk på nettet etter boliger. Hun var blant annet medlem i en Facebook-gruppe for leie og utleie i Gjøvik-regionen."
https://www.oa.no/politiet-har-sjekket-om-anne-elisabeth-hagen-jaktet-bolig-i-gjovik-regionen-for-forsvinningen/s/5-35-1094362?session=f842e147-c132-457e-9e0e-0714bf6a9189

Og NRK: "I Tom Hagens personlige notater fra 2016, som politiet er opptatt av, skal 70-åringen ha gitt uttrykk for at han og kona stod midt i en skilsmisse, og at han kunne tape mye penger." https://www.nrk.no/norge/vitner-kontaktet-politiet-_-trodde-ikke-pa-at-anne-elisabeth-var-bortfort_-1.15252509

Hvorfor ville hun ut av ekteskapet nå? Fordi hun hadde passert 67 år? Og endelig kvalifiserte seg til minstepensjon fra NAV? Og endelig kvalifiserte seg for TH's generøse gave på kr 200 000 og en liten bil som takk for 49 års ekteskap?

Dette er ikke mye, men nok til å leve ut alderdommen i frihet fra TH. Kanskje ville hun ikke ha noe mer.

Men kunne TH risikere dette? At AE kom i seriøse samtaler med en skilsmisseadvokat? Hvordan ville en skilsmisseadvokat reagert hvis AE forklarte om ektepakten? Om hvorfor hun signerte på en så urettferdig skjevdeling?

TH har i hvert fall frekkhetens nådegave i behold når han påstår at forbrytelsen mot AE hadde til hensikt å ramme ham økonomisk og personlig. Sannheten er stikk motsatt. Nå som AE er borte har TH klart å tette det ene svake punktet som kunne veltet hans imperium: en skilsmisse initiert av AE med medfølgende tilsidesettelse av ektepakten. Da risikerer TH å miste kontrollen over det imperiet han har brukt sitt voksne liv på å bygge opp. Fra å være majoritetseier på 70% i Elkraft AS til i værste fall 35% minoritetseier og tilhørende tap av kontroll. For en som har samlet kronestykker siden han var liten gutt har nok denne tanken vært utålelig.

Dersom GM ville ramme TH, ville de ikke gjort ham den tjenesten å skade AE. De ville påspandert henne en god skilsmisseadvokat.

Når du trekker frem disse punktene, går jeg ut fra du mener dette er de de mest soleklare indikasjonene på at TH er skyldig? Hadde du hatt andre og sterkere indisier på at TH er skyldig, hadde det vel vært naturlig å presentere disse i samme innlegg?
Senast redigerad av Hellsculls 2020-12-23 kl. 09:03.
Citera
2020-12-23, 09:18
Medlem
Farkostens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hellsculls
Når du trekker frem disse punktene, går jeg ut fra du mener dette er de de mest soleklare indikasjonene på at TH er skyldig? Hadde du hatt andre og sterkere indisier på at TH er skyldig, hadde det vel vært naturlig å presentere disse i samme innlegg?

Huff, nå er du slik igjen.
Brått og rett på som ei sint/redd bikkje.
Kan du ikke bare la folk skrive det de føler og tror, og ikke gå slik rett i angrep.
Da virker det som du ikke bare er TT, som du innimellom tar avstand fra, men dirkete personlig berørt av saken.

Enda er du åpent fortvilet over at noe info bare deles PM. Ser du ikke hvorfor det blir sånn?

Håper du ser dette, du virker fornuftig innimellom.
Citera
2020-12-23, 09:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Farkosten
Kan du ikke bare la folk skrive det de føler og tror, og ikke gå slik rett i angrep.
Da virker det som du ikke bare er TT, som du innimellom tar avstand fra, men dirkete personlig berørt av saken.

Enda er du åpent fortvilet over at noe info bare deles PM. Ser du ikke hvorfor det blir sånn?

Jeg er enig med deg i at man ikke skal gjøre personlige angrep.

Det er best å la personen eller personene skrive hva de synes.
Ellers blir det bare mye nonchalanse her på tråden.
Citera
2020-12-23, 09:50
Medlem
Citat:

Hva betyr Huff?
Citera
2020-12-23, 10:05
Medlem
Citat:

Men kjære deg, dette er da et forum hvor vi diskuterer!
Hvorfor trekke fram en anmeldelse fra 94, uten å opplyse om at anmeldelsen ble henlagt? Vanlige årsaker til henleggelseer "henlagt på grunn av bevisets stilling, "intet straffbart forhold påvist, eller at saken blir henlagt av kapasitetsmessige forhold. Er saken alvorlig, blir den selvsagt ikke henlagt på grunn manglende kapasitet.
Det kan være at politiet ikke oppfattet anmelder troverdig, anmeldelsen kan bli oppfattet som oppkonstruert.
Når politiet valgte å henlegge anmeldelsen, er selvsagt denne anmeldte å anse som uskyldig.
Dette er ikke personlig for meg, men jeg synes det er uredelig å argumentere på denne måten. Dette har også prega politiets lekkasjer. Man lekker, de forteller om hendelser som peker mot TH, men unnlater å fortelle at det kan finnes naturlige forklaringer på det "mistenkelige".
Jeg har tidigere skrevet at TH kan være skyldig. Når jeg følger denne saken, har det å gjøre med min interesse for kriminalsaker og rettssikkerhet generelt.
TH kan være en drittsekk og også en morder, men av det vi så langt kjenner til, holder ikke dette i en rettssal. Det er vel også det politiet sier.
Senast redigerad av Hellsculls 2020-12-23 kl. 11:02.
Citera
2020-12-23, 10:26
Medlem
Det må være tilstrekkelig bevis, dvs. sterke bevis, for at det skal være en rettssak og helst en domfellelse.
Citera
2020-12-23, 11:09
Avslutad
Citat:

Disse opplysningene, f.eks. utroskap og rusmisbruk, har vært i tråden siden begynnelsen, så det er egentlig ikke noe nytt fra PM.
Citera
2020-12-23, 11:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Moschata
Hur vet du att hon är dräpt för pengar?
Teorierna om motiv för försvinnandet är fler än så här i tråden.
Du kanske inte läst så länge.

Å svare med et spørsmål slik at du kan unngå å svare på mitt spørsmål blir for enkelt Har lest lenge nok forresten.

Din påstand i innlegget ditt er at AE ikke er drept for penger. Jeg blir nysgjerrig på hva din teori er, som gjør at det ikke er penger involvert i forbrytelsen? Har du pendlet over på kattens GG-plott?
Citera
2020-12-23, 11:15
Medlem
Legokatts avatar
Hagen-saken og filmen Gone Girl

Filmen Gone Girl som vist på TV2 i går beskriver et plott verden aldri hadde sett maken til før - hvordan utføre et plott med tanke på å mistenkeliggjøre ektemannen. Filmen ble utgitt 4 år før forsvinningen.

Likheter med Hagen-saken sett gjennom hypotese - "GM/AEH utfører et plott mot TH":

- Forsvinningen skjer i forbindelse med bryllupsdagen etter flere års ekteskap

- Forsvinningen skjer rett etter at ektemann drar på jobb. "Klokken tikker" og huset må stages i løpet av kort tid

- Hovedtema i filmen Gone Girl er å kommunisere / plante bevis / indisium som setter ekteskapet/ektemann i søkelyset.

Hagen-saken:
- nettsøk om skilsmisse
- innmelding i Facebook-gruppe - boliger på Gjøvik
- gjemme seperasjonspapirer i huset slik at politiet finner dem
- historier på Facebook om dårlig råd
- AEH kommuniserte ekteskapsproblemer med ulike personer:
"seks dager før forsvinningen"
"i forkant av at hun forsvant"
"kort tid før forsvinningen"
- ektepakt (indisium som allerede var tilstede og ble dratt nytte av)

- Politiet i filmen Gone Girl forklare følgende:
"Et åsted uten blod/spor og lik vil se ut som en kidnapping ved første øyekast. Men et åsted med blod/spor som er vasket bort vil rette mistanken mot ektemann ved nærmere politietterforskning." + Amy hadde faket et fall.

Hagen-saken:
- Et "fall"
- Blodvask
- Vakskebøtte borte
- AEH's DNA på en gjenstand som knytter TH til saken. (Mens TH var på jobb..)

- Brev med ledetråd lagt igjen i huset.
I Hagen-saken blir det blant annet lagt igjen trusselbrev og giftering

- Hva som skjedde i etterkant av plottet.
Filmen forklarer hva som vil skje. Politiet vil bli lurt. Media vil forhåndsdømme ektemannen. Saken vil får stor oppmerksomhet og engasjere. Det blir et media-sirkus. Ektemannen får livet snudd opp ned. Rykter vil spres. Alle vil spekulere.

- Ektemannen stiller opp i TV-intervju.

Motiv fra filmen Gone Girl (motiv for plott mot ektemann)

"Jeg er så mye lykkeligere nå når jeg er "død" - teknisk sett "forsvunnet" - snart blir jeg antatt død. Borte, og min løgnaktige, utro, uvitende mann vil komme i fengsel for drapet på meg. Nick Dunne tok stoltheten min, verdigheten min, håpet mitt og pengene mine. Han tok og tok fra meg til jeg ikke lenger fantes - det kaller jeg "drap". La straffen stå i forhold til forbrytelsen"

Hypotesen tar hensyn til brikkene fra media + at TH/AEH kunne hatt et turbulent ekteskap = motiv + muliggjør at en GM klarte å manipulere henne med på dette plottet:

- GM fikk AEH med på et Gone Girl plott mot TH. AEH la igjen giftering.
-GM la igjen trusselbrev i S4 uten at AEH viste om det

Håper saken løses for AEH's del.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in