Citat:
Det fetade:
Eftersom avståndet till en stjärna som är placerad ovanför geografisk nord aldrig används så finns det helt uppenbarligen inget känt avstånd. Om avståndet var tillgängligt skulle denna triangel vara makalöst bra placerad.
Du vill såklart inte höra talas om det, utan kräver i vanlig ordning svar som passar din religion. Här kan man se de inrutade tankegångarna din religion tvingar dig till, allting som inte passar i din låda måste du förneka. Detta är också syftet med globjorden, att få dig att göra just detta. Med dig har man lyckats väl.
Livet i en låda.
Eftersom avståndet till en stjärna som är placerad ovanför geografisk nord aldrig används så finns det helt uppenbarligen inget känt avstånd. Om avståndet var tillgängligt skulle denna triangel vara makalöst bra placerad.
Du vill såklart inte höra talas om det, utan kräver i vanlig ordning svar som passar din religion. Här kan man se de inrutade tankegångarna din religion tvingar dig till, allting som inte passar i din låda måste du förneka. Detta är också syftet med globjorden, att få dig att göra just detta. Med dig har man lyckats väl.
Livet i en låda.
4:e inlägget utan att ens ha en minsta antydan vad du bygger på med ditt påstående att det inte finns en höjd och avstånd mellan jorden och den lysande punkten vi kallar Polstjärnan. Det är som att prata till en sten...
Vi tar det igen, långsamt:
1: du påstår att det inte finns en höjd till den lysande punkten vi kallar Polstjärnani. Det är per automatik samma sak som att påstå det inte finns ett avstånd mellan jorden och den lysande punkten vi kallar Polstjärnan.
2: Jag frågar dig vad du bygger din teori på.
Svårare än så är de inte. Min fråga under punkt 2 är inte en ledande fråga, den har varken något med om jorden är platt eller rund, den kräver inte att den ska passa mina åsikter om vilken from jorden har, den kräver inte ens att den ska passa dina åsikter om vilken form jorden har.
Allt jag vill ha svar på är vad du baserar din teori på när du påstår att det inte finns något avstånd/höjd mellan jorden och den lysande punkten vi kallar Polstjärnan.
Men du vill helt enkelt inte svara mig på min fråga för det är DU som inte vill ha en diskussion om vad du har för teorier om vilken form jorden har...