2020-12-22, 21:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Merrelito
Tycker innehållet kändes ganska.. *gäsp* vanliga alternativmedia är betydligt bättre på att skapa känslomässiga reaktioner med sitt innehåll, vilket jag tror man behöver för att kunna ragga läsare.

Läste du ekonomiartiklarna? De var svinbra!
Citera
2020-12-22, 21:19
Medlem
Pausaniass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tempFlash
Trodde att den bästa julklappen för året var att jag aldrig mer skulle behöva läsa Svenskfientliga Aftonbladet eller hatsajten Expressen.

Äntligen än dagstidning som utger sig vara sverigevänlig.

Går in på deras hemsida och ser att det bara är en halvfärdig produkt som täcker samma områden
som redan existerar i Fria Tider, Nyheter Idag, Nya Dagbladet, Nya Tider, Samnytt och så vidare.

Detta var inte vad jag ville ha, detta finns redan. Jag vill ha en allt-i-ett mainstream media som inte heter Aftonbladet eller Expressen.

Ett Svenskt koncept av Fox News helt enkelt.
Alltså "alternativa fakta"?
Citera
2020-12-22, 21:20
Medlem
Vilka har man tänkt sig läsa Bulletin. Och vilka ska dessutom betala? Kan inte finna någon kategori som skulle lockas. Kan det bli en "radikal" skryttidning för yuppisar och hipsters som vill verka lite avantgarde?
Citera
2020-12-22, 21:21
Medlem
Det är ju psykologisk manipulation. Bulletin får folk att tänka på "bulle", "Bullerbyn", mysiga saker. Dessutom blir man sugen på bulle...

Nej, men sajten är svår att hitta. Borde ju vara första träff kan man tycka. Den kommer dock troligen bli det..

Och hur är sajten? Lite som Fria tider light. Är den värd att läsa? Kanske det...
Citera
2020-12-22, 21:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JamesOnd
Kanske kan dom få med sig Erik Niva

Varför inte, tror nog han kostar för mycket deg dessvärre :P
Citera
2020-12-22, 21:29
Medlem
LenaPauls avatar
Suck ett medieprojekt....

Kommer inte bli något av det , dem kommer aldrig kunna locka annonsörer om dem inte ska ha något innehåll

Och inget innehåll är precis vad det kommer bli med tanke på "högerprofiler"
Citera
2020-12-22, 21:31
Medlem
AreYouBacks avatar
ÄNTLIGEN!

T o m Expressen är så sjukt vänstervriden att de inte behövs eftersom AB gör det jobbet.

Ge oss ett mediebolag som balanserar upp MSM.
Citera
2020-12-22, 21:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Neverind
Läste du ekonomiartiklarna? De var svinbra!

Såg fyra stycken varav två verkar vara från TT? Däremot så var de andra två av god kvalitet får jag säga. Däremot mer åt det liberala hållet vilket de flesta tidningar redan är så länge man förstås inte är mer kommunister.. så jag vet inte riktigt vad nytt man tillför
Citera
2020-12-22, 21:55
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av LenaPaul
Suck ett medieprojekt....

Kommer inte bli något av det , dem kommer aldrig kunna locka annonsörer om dem inte ska ha något innehåll

Och inget innehåll är precis vad det kommer bli med tanke på "högerprofiler"

(Ett tips: Finns regler i språket när man använder dem, dvs de eller dem.)

Till sajten ser jag att Åsa Linderborg på AB sågar denna, men vad annars att vänta av denna människa.
Citera
2020-12-22, 21:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snobird
Det är ju psykologisk manipulation. Bulletin får folk att tänka på "bulle", "Bullerbyn", mysiga saker. Dessutom blir man sugen på bulle...

Nej, men sajten är svår att hitta. Borde ju vara första träff kan man tycka. Den kommer dock troligen bli det..

Och hur är sajten? Lite som Fria tider light. Är den värd att läsa? Kanske det...

Håller med, svår att hitta. De äger inte ens domänen bulletin.se. Och googling ger inte bulletin.nu någon topplacering heller. Långt ifrån.

Sen layouten. Har bara surfat på mobil, och mobilversionen är närmast identisk med ny times. Samma typsnitt på logotypen tom. Ett fraktur-typsnitt som många förknippat med nazism. Att sen Hitler själv bröt med denna stil 1941, för att han tyckte den var för ”judisk” (new times hade ju den, tex) hjälper inte. Det blir ändå öppet mål för den som vill samla godhetspoäng genom att peka på guilt by association.

Man vill vara som ny times så man försöker se ut som ny times. Två fel av två möjliga. Ingen gillar en copycat. Och det finns inget behov av ännu en förmedlare av dagliga nyheter.

Man vill vara tydlig med att man förmedlar både ”views” och ”news”, samt att ingen ska kunna missa vad som är vad. Man hade gott kunnat nöja sig med bara ”views”. Det andra tror jag i längden blir för dyrt att hålla sig med.
Citera
2020-12-22, 22:01
Avslutad
Citat:

Tror den kommer att växa, ligger lite rätt i tiden med alla olika alternativ media som ploppar upp som svampar ur jord.
Så om de sköter korten rätt kan nog vanlig pkmedia få lite motstånd.
Citera
2020-12-22, 22:12
Medlem
1876randoms avatar
Citat:

Bulletin betyder tidning.

https://sv.m.wikipedia.org/wiki/Bulletin_(tidning)

Jag tror absolut den här tidningen kommer vara värd att läsa
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in