2019-11-07, 02:27
Medlem
HUMANITY = 666
English Sumerian Numerology (A=6 B=12 C=18 och så vidare)
H 48
U 126
M 78
A 6
N 84
I 54
T 120
Y 150
666

(Om man kokar ned dessa siffror till heltal så får man 3 9 6 6 3 9 3 6 = 45 som är lika med 9 som också är vad 666 blir 6+6=12=1+2=3 + den sista 6an = 9)

Detta är bara gissningar givetvis men jag tyckte det var intressant så jag postar det här.
Senast redigerad av The-Servant 2019-11-07 kl. 02:31.
Citera
2020-12-22, 20:56
Bannlyst
Detta är viktigt

Djävulen som hade förlett dem kastades sedan i sjön av eld och svavel där också vilddjuret [från havet, se Upp 13:1-10] och den falske profeten [vilddjuret från jorden, se Upp 13:11-18, redan] är [ Upp 19:20]. Där ska de plågas dag och natt i evigheters evighet. [Alla ondskans krafter som introducerades en och en har nu blivit besegrade en och en i omvänd ordning. Ännu ett kiastiskt drag i Uppenbarelseboken.

Vi kommer besegra dem. Jag tror starkt på Gud och allsmäktigheten från Gud.

En intressant del som jag inte hittar nu är att det någonstans ska stå att de döda ska återuppstå? Vet någon vilken del jag menar och menar de alla döda som tror på Gud?
Citera
2020-12-22, 21:10
Medlem
AskMeAboutJesuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheGreatFAIL
Detta är viktigt

Djävulen som hade förlett dem kastades sedan i sjön av eld och svavel där också vilddjuret [från havet, se Upp 13:1-10] och den falske profeten [vilddjuret från jorden, se Upp 13:11-18, redan] är [ Upp 19:20]. Där ska de plågas dag och natt i evigheters evighet. [Alla ondskans krafter som introducerades en och en har nu blivit besegrade en och en i omvänd ordning. Ännu ett kiastiskt drag i Uppenbarelseboken.

Vi kommer besegra dem. Jag tror starkt på Gud och allsmäktigheten från Gud.

En intressant del som jag inte hittar nu är att det någonstans ska stå att de döda ska återuppstå? Vet någon vilken del jag menar och menar de alla döda som tror på Gud?
Sök inte svaren hos människor. Det är Jesus som har förstahandsinformationen. På herrens dag, när världen har gått under, ska alla människor församlas och dömas till evigt liv eller evigt straff. Köttet har ingenting med detta att göra.
Citera
2020-12-22, 21:35
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av AskMeAboutJesus
Sök inte svaren hos människor. Det är Jesus som har förstahandsinformationen. På herrens dag, när världen har gått under, ska alla människor församlas och dömas till evigt liv eller evigt straff. Köttet har ingenting med detta att göra.
Men vad kan orsaka att vi blir evigt straffade?
I en annan del står det att de som tar vilddjurets märke och tillber vilddjuret straffas i evigheters evighet. Vad kan det vara för handling som innebär märket och tillbedjan av vilddjuret? Mikrochip i pannan eller handen?

Och var ska man söka svaret?
Senast redigerad av TheGreatFAIL 2020-12-22 kl. 21:38.
Citera
2020-12-22, 22:22
Medlem
AskMeAboutJesuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheGreatFAIL
Men vad kan orsaka att vi blir evigt straffade?
I en annan del står det att de som tar vilddjurets märke och tillber vilddjuret straffas i evigheters evighet. Vad kan det vara för handling som innebär märket och tillbedjan av vilddjuret? Mikrochip i pannan eller handen?

Och var ska man söka svaret?
Jesus nämnde aldrig något vildjur i evangelierna, men att de som är värdiga får ett evigt liv i Guds rike. Medan de som aldrig brydde sig om andra skulle förgöras i Gehenna. De döms att aldrig mer finnas till.
Citera
2020-12-22, 22:39
Medlem
Underförstått: Var god, dvs behandla andra som du själv skulle vilja bli behandlad.

"Ha respekt" för 'mobiltelefonen' (bankid/swish - eller deras framtida ekvivalenter) - den som inte har detta kommer inte kunna funka i samhället, handla.... hmmm....

Varför har Apple ett bitet äpple som logga....?

Etc Etc

Vi är inne i ett stort mörker (som blir allt grövre) just nu... man kan ju nästan börja undra....
Citera
2021-01-01, 20:22
Medlem
SodaFointains avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Daniel F
Tack för länkarna!

Det är näst intill skrämande när man läser om vildjurets märke.
Jag såg en film på utuben om att man lagt ner en kopiöst stor summa pengar för att ta reda på var märket/chipet sitter bäst.
Man kom fram till att handen eller pannan var mest lämpligt. Något som är ganska.. Ja vad ska man säga, skrämande eller underbart? Underbart på det vis att Gud verkligen är sann, och skrämande med tanke på vad som kommer hända.

I bibeln står det. På högerhanden eller på pannan.

Det finns en rätt okej dokumentär som behandlar Uppenbarelseboken.

Kanske har ni sett den redan.
TV3 Reportage Domedagsprofeterna

En mycket intressant reportage.

Reportaget ska finnas på DC++

Jag kan även skicka ifall så önskas. Tycker alla förtjänar att se.

Mvh
det stod det på Dustin Holmes mässans hemsida förut att de som föranmälde sig att de skulle dit skulle få Micro ship i handen
Citera
2021-01-01, 20:25
Medlem
SodaFointains avatar
Citat:
Ursprungligen postat av yonera
men seriöst nu... 666 har inget med djävulen att göra och vilddjurets tecken är inte en dum mikrochip...

vill du veta vad det betyder? det betyder att det du ser och upplever det du fokuserar på... och det finns ingen verklighet förutom det du upplever.

fokusera på gud och du kommer börja se bevis för honom överallt...

det är inte en slump... de som skapade vår talsystem gömde såna saker där... (666, 144, 216, 360, 7, 12 osv)
666 står för trekant. Sex trekant
Citera
2021-01-01, 20:29
Medlem
SodaFointains avatar
Citat:
Ursprungligen postat av The-Servant
HUMANITY = 666
English Sumerian Numerology (A=6 B=12 C=18 och så vidare)
H 48
U 126
M 78
A 6
N 84
I 54
T 120
Y 150
666

(Om man kokar ned dessa siffror till heltal så får man 3 9 6 6 3 9 3 6 = 45 som är lika med 9 som också är vad 666 blir 6+6=12=1+2=3 + den sista 6an = 9)

Detta är bara gissningar givetvis men jag tyckte det var intressant så jag postar det här.
Vad betyder AAA då?
Citera
2021-01-01, 20:37
Medlem
sfrges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SodaFointain
Vad betyder AAA då?

Det är ett batteri.
Helt seriöst. Att försöka tolka Johannes Uppenbarelsebok är som att försöka förstå en sinnessjuk febrig dröm.

Nu vill ju en del galningar få det nya vaccinet till att vara odjurets märke. Hur man får med märket i pannan i det där är en gåta.
Citera
2021-01-09, 17:28
Bannlyst
man kan be för mer tro, det står om i Guds inspirerade Ord, den heliga bibeln

brukar sägas i engelskspråkiga kretsar att Bibeln betyder: Basic Information Before Leaving Earth, men som jag brukar nämna i andra sammanhang och som kanske blir mer eller mindre enklare att förstå genom att det i Uppenbarelsebok kap 13 vers 7 varnas om Djävulen som ska eller kommer ta kontroll alla språk i världen.

den sjätte bokstaven i det hebreeiska alfabetet är W(av). 666. det är det tecknet som är på drycken "monster" och som jag inte rekommenderar att köpa.

Ascii koder är ett sätt som datorer sparar bokstavsinformation på, dvs. det är "datorspråk". Varje bokstav har ett nummer som är givet det, t-ex A=65, B=66, C=67, Ö=245 osv, tämligen säker på att även kinesiska bokstäver är inkluderade.

låt oss räkna ihop summan av bokstäverna för meningen: DEN HELIGA BIBELN!

på Engelska alltså:

H 72
O 79
L 76
Y 89

B 66
I 73
B 66
L 76
E 69
--------------------

( 72+79+76+89+66+73+66+76+69 )

och btw så finns det stora kopplingar till ormens bett och vacciner. Koreansk statsmedia ska gått ut i dagarna med att vaccinteknologin kommer därifrån, och att de numera börjat använda sig av ännu djupare sådan skit. passa er jävligt noga, säger jag. det finns onda makter som vill ha in sitt gift i våra kroppar. Djävulens märke, det som förbannar en till helvetet, lär ju vara något som vi kommer "bli tvungna" att acceptera. och det kanske "är lätt" om man tänke ratt det finns inget annat val, MEN MED GUD ÄR INGENTING OMÖJLIGT, ÄR HERREN JESUS KRISTUS CITERAD ATT HA SAGT.
Senast redigerad av SAnnInGSSEEKER 2021-01-09 kl. 18:21.
Citera
2021-05-01, 23:12
Medlem
moshans avatar
666 på grekiska är tydligen Xes. Vänd på det baklänges, just det. Det blir sex. De som styr vill att vi ska vara sexmissbrukare och perverterade. Siffran 6 på många språk, även Latin heter nåt med sex (eller snarlikt).

Tar du och adderar alla siffror i Roulette 0-36 (alltså 1+2+3+4+5 +6+7 o.s.v) så får du 666. Lotto och liknande spel bygger också på Roulette.
Senast redigerad av moshan 2021-05-01 kl. 23:36.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in