2020-12-22, 15:47
Medlem
Är det någon som hittat något svar på vart armeringsjärnet som var målat och böjt finns? Det som andvändes i jobbet för att kolla marken?
Det som låg i en låda i bilen, tillsammans med gummistövlar? Som SD av någon anledning plockat ur bilen och gjort vad med?
Har de sakerna kommit till rätta?
Citera
2020-12-22, 15:50
Medlem
firebird1974s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zilvereko
OM det nu var ett armeringsjärn (genomgjutet) eller stålrör som var mordvapnet så är det lätt att gömma: Man slår helt enkelt ner det i marken någonstans med hjälp av en slägga. Kanske vore det en bra ide' att söka på SDs tomt med hjälp av en ...vad heter det ...apparat som man kan söka efter metall i jorden med?

Du menar metalldetektor, Eller så kastar man armeringsjärnet på närmaste byggplats efter att ha sköljt av det vill säga. Jag tror ingen reagerar nämnvärt över ett armeringsjärn som ligger och skräpar.
Citera
2020-12-22, 15:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Litenensam
Är det någon som hittat något svar på vart armeringsjärnet som var målat och böjt finns? Det som andvändes i jobbet för att kolla marken?
Det som låg i en låda i bilen, tillsammans med gummistövlar? Som SD av någon anledning plockat ur bilen och gjort vad med?
Har de sakerna kommit till rätta?

Det här armeringsjärnet som saknades var väl bara 10 mm i diameter enl SR? Borde vara för klent?
(Många läsare av tråden nu, ca 1000! Utredningen kanske hänger här.)
Senast redigerad av VigosRos 2020-12-22 kl. 16:03.
Citera
2020-12-22, 16:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Det finns någon stubbe på mordplatsen. Jag förmodar att man kan ha rensat där i samband med att man byggde det nya planket. Men cachen var nya än planket, så det förklarar inte att HD pekar ut en plats där det inte finns några träd. Jag förmodar att man gallrar vid vägen då och då, men... här ser jag inte att det ska behövas?

Jag önskar att jag kunde (hade tid) att titta lite närmre på alla nya uppslag du kommer med. Du jobbar snabbare än blixten. Vet att det finns många bilder på cachen, både före och efter flytten. Du kanske hittar något som gör att du kan placera den på platsen bättre?
I brist av tid, länkar jag till två inlägg om de opublicerade caherna som lena hade. Jag vet att jag även skrivit om My Real Six string någonstans, men du hittar nog det du vill ha i FUP själv.

https://www.flashback.org/sp70821397

https://www.flashback.org/p70821406#p70821406

Att HD och SD inte diskuterar, ja det tänker jag beror på att HD inte vill ifrågasätta öppet, och SD har med all säkerhet beskrivit allt hon behöver veta (s a s).

Svärfar verkar vara mer av en handlingens man, än en man som funderar/ grubblar över livets gåtor. Minns att HDs vän T*herese berättade att SOA åkte hem till SD i samband med att otroheten uppdagades. Då för att fråga SD hur han mådde. Och i samband med att SD blev anhållen, ringd SOA till SDs arbetsplats (SR) för att berätta om anhållandet.

Kanske HD och SOA inte pratar så mycket i bilen hem. Kanske har han velat tysta ner det hela, skydda HD som har problem med psyket sedan länge. Inte vet jag, men "annorlunda" känns approachen. Personligen skulle mina tankar knappt kunna tänka på något annat. Och vem skulle man prata med om inte sina närmaste?

Klart att man skulle reagera på att Lena hittats just på den platsen av alla? Förutom just det faktum att hon bor där! Och att hon inte ens har hittats efter fem dagar. Hundar och poliser överallt. Själv bor du där med dina barn.

Nä, jag vet inte om jag får tag i vad det handlar om...

Perfekt med lite bakgrund till cacherna där, tack!
Tar lite tid att sätta sig in i den här doku-såpan som är Geo-världen. Alla ligger med alla och hoppar runt i skogen. SD är FTF-kingen som aldrig hinner plocka upp sina kläder från golvet.

Ja fhl var ju inne på att SD var ju HD:s närmaste vän och detta borde vara samtalsämne nr 1. Dysfunktionellt värre är det.
Citera
2020-12-22, 16:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VigosRos
Det här armeringsjärnet som saknades var väl bara 10 mm i diameter enl SR? Borde vara för klent?
(Många läsare av tråden nu, ca 1000! Utredningen kanske hänger här.)
Oj! Sumpsjön?
Citera
2020-12-22, 17:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GilGrissom82
Han verkar ju ringa om både allvarliga (hotfulla män) och mindre allvarliga (sin gamla biltemacykel) incidenter.

Han kanske ville testa hur lång tid det tog innan någon svarar hos polis och/eller SOS alarm? Samt hur angelägna de är att skicka ut patrull etc. Det hela kanske handlar om en tidsplanering (under förutsättning att han är GM) där han i förväg rekade svars- och handlingstider hos räddningstjänst. Så om någon privatperson skulle larma om oväsen under pågående mord på LW (vilket ju mycket riktigt hände när Dal*an larmade och polisen ej åkte ut på larmet), så hade han en uppfattning om hur tidsfönstret från initierat larm fram till polisens fysiska infinnande kunde sträcka sig. Detta skulle kunna ha gett honom en uppfattning om hur lång tid han kunde befinna sig på BP innan det blev dags att sjappa.

Ja vi har ju alla sett rånarfilmer där de vrålar ”One minute!!” osv. Sannolikheten talar ju för att han borde ha åtskillig tid innan polisen på plats.

Han var nog ute och liksom vande sig vid tanken ja där 11/5.

För risken att genomföra mordet är stor där 11/5. De har ju stämt träff om man nu ska tro honom vilket man alltid får göra med stor skepsis.

Vad händer om LW brallar iväg ett meddelande i chatt att nu är jag på väg mot Vivallaskogen för att möta SD i mörkret och hon hittas ihjälslagen där 12/11?

Då hade han haft ett och annat att förklara.

Egentligen samma risk om de bestämt träff 14/5. Därför tror jag att han gick dit och knackade på hos henne. Och av någon anledning lämnade de huset och gick mot brottsplatsen.

Hennes mobil i fickan med hörlurarna. Alltså gavs hon ingen tid att meddela någon om mötet. Deras chatt är intakt. Raderad men inget ”Ok vi ses strax så vi kan snacka om vår relation som vi är så bra på”.

Efter mordet vill han nog kika lite på hur statusen var i hennes mobil. Känner sig så hemma i sitt andra hem hos LW att han vågar sig in och kika lite i hennes laptop/ One-mejl?

Mobilens sista livstecken är kontakten med mast sydost om St Mikaels församling. Mobilen placeras alltså där LW:s nya fågelholkscache ska upp. Eller når han den masten hemifrån HD? Antagligen inte. Nån sväng förbi henne måste det ha blivit. Hon är ju rätt stirrig över att han kan ha varit där under natten. Jag får ta och läsamig till var polisen fick uppgiften om att han skulle ha varit där och varför HD var orolig för husrannsakan.

Well, mastuppkoppling antagligen bara indikation på att reträtten gick åt det hållet.

Det här att det ligger ett partypack av vinkelkap, hammare och ett cykelsadelskydd nära brottsplatsen måste man ju se som ödets ironi.
Citera
2020-12-22, 17:19
Medlem
Citat:
OM det nu var ett armeringsjärn (genomgjutet) eller stålrör som var mordvapnet så är det lätt att gömma: Man slår helt enkelt ner det i marken någonstans med hjälp av en slägga. Kanske vore det en bra ide' att söka på SDs tomt med hjälp av en ...vad heter det ...apparat som man kan söka efter metall i jorden med?

Finns ju hammare av plast/gummi och annat som är hårt att slå med i material som inte är metall men mesta talar väl för att tillhygget är i metall. Så nånstans är det.
Frågan är bara hur mycket is i magen man kan ha över en sån sak att gömma den. Under reträtten så lär han ha dumpat den. Men som sagt med is i magen kan det ju ha hängt med en stund.

Hur som så ville han nog ha den väl gömd innan dags att lämna landet några veckor. Han kan ju ha gömt om den efter att ha kommit hem. Paddlat lite kajak och droppat den i sjön. Han har ju en cache rakt ut i sjön österut. Orkar inte dubbelkolla när den lades ut men han var där senast 17/11 i år med kajaken och tittade till den. Inget konstigt alls att han är på sjön. Dubbelgarderarnas dubbelgarderare.
Citera
2020-12-22, 17:58
Medlem
Det är mycket intressant att läsa här på fb gällande förhören med HD 14/3 - 15/3 2020.

En människa som är helt oskyldig och inte vet ett smack, har drabbats av partiell minnesförlust. Minst sagt märkligt, om man är oskyldig/totalt ovetande.
Citera
2020-12-22, 18:39
Medlem
firebird1974s avatar
Citat:
Det är mycket intressant att läsa här på fb gällande förhören med HD 14/3 - 15/3 2020.

En människa som är helt oskyldig och inte vet ett smack, har drabbats av partiell minnesförlust. Minst sagt märkligt, om man är oskyldig/totalt ovetande.

Ja det är ett under att hon kommer ihåg vad hon heter och vart hon bor. Hon minns nog men har säkert fått klara instruktioner vad hon inte får svara på. Hon lever med en man som har svart bälte i att ducka för frågor.
Citera
2020-12-22, 18:54
Medlem
Citat:

Och svarar bara "okey" när hon får höra att det antas att SD varit hos henne på mordnatten, i stället för att undra hur man fått den uppfattningen. Lika trovärdigt som i Tjuv och Polis.
Citera
2020-12-22, 19:23
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Avel
Ja vi har ju alla sett rånarfilmer där de vrålar ”One minute!!” osv. Sannolikheten talar ju för att han borde ha åtskillig tid innan polisen på plats.

Han var nog ute och liksom vande sig vid tanken ja där 11/5.

För risken att genomföra mordet är stor där 11/5. De har ju stämt träff om man nu ska tro honom vilket man alltid får göra med stor skepsis.

Vad händer om LW brallar iväg ett meddelande i chatt att nu är jag på väg mot Vivallaskogen för att möta SD i mörkret och hon hittas ihjälslagen där 12/11?

Då hade han haft ett och annat att förklara.

Egentligen samma risk om de bestämt träff 14/5. Därför tror jag att han gick dit och knackade på hos henne. Och av någon anledning lämnade de huset och gick mot brottsplatsen.

Hennes mobil i fickan med hörlurarna. Alltså gavs hon ingen tid att meddela någon om mötet. Deras chatt är intakt. Raderad men inget ”Ok vi ses strax så vi kan snacka om vår relation som vi är så bra på”.

Efter mordet vill han nog kika lite på hur statusen var i hennes mobil. Känner sig så hemma i sitt andra hem hos LW att han vågar sig in och kika lite i hennes laptop/ One-mejl?

Mobilens sista livstecken är kontakten med mast sydost om St Mikaels församling. Mobilen placeras alltså där LW:s nya fågelholkscache ska upp. Eller når han den masten hemifrån HD? Antagligen inte. Nån sväng förbi henne måste det ha blivit. Hon är ju rätt stirrig över att han kan ha varit där under natten. Jag får ta och läsamig till var polisen fick uppgiften om att han skulle ha varit där och varför HD var orolig för husrannsakan.

Well, mastuppkoppling antagligen bara indikation på att reträtten gick åt det hållet.

Det här att det ligger ett partypack av vinkelkap, hammare och ett cykelsadelskydd nära brottsplatsen måste man ju se som ödets ironi.

Jag kan inte se att sadelskyddet, hammaren eller vinkelslipen har testats mot SDs DNA, bara om det funnits indikation för blod, vilket det inte har gjort.

Det är ändå intressant om det skulle ha kunnat visats att det är SDs tillhörigheter. På sätt och vis vet jag inte hur man skulle kunna tänka sig att man ska kunna bevisa vad grejorna har med mordet att göra förstås, bara att det är rent märkligt att det ligger grejor där som skulle kunna passa in i ett cschebygge, ett planerat mord och kanske att sadelskyddet plötsligt behövde bort, då det inte kunde skydda en sadel från blod tillräckligt bra, och bara var i vägen?

Och SD skulle ha haft möjlighet att hämta grejorna tidigare. Fyndet gjordes först 8 juni 2018.
Citera
2020-12-22, 19:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av firebird1974
Kan inte annat än att hålla med dej. Det blev helt enkelt för mycket för honom till slut plus att han har inga sociala antenner, han bryr sej helt enkelt inte vad andra tycker och tänker. Men jag tror också att det här är en familj som sopar mycket av problemen under mattan och hoppas att dom försvinner, Den uppfattningen har jag av SOA sitt vittnesmål i TR där han bagatelliserar svärsonens otrohet i 6 år. Jag väntar med spänning på våren 2021.

Ja, Folketorps-SOA är allt en riktigt märklig filur som försvarar MGM:s sexåriga otrohetsaffär med LW mot sin egen dotter, det normala hade varit att SOA helt sonika hade skällt ut MGM för att denne betett sig på ett sådant vidrigt sätt mot hans dotter och under så pass många år till råga på allt. SOA, Dotter och MGM, tre mycket märkliga individer.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in