2020-12-22, 13:45
Medlem
Surtrutens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Leland1979
Måhända. Vi får väl se hur slutresultatet blir.
Jag tror du får rätt.
Det var väl mest kuriosa att just ett litet land ganska snabbt kan "komma ikapp" ett stort land.
Flest smittade per capita i Europa i ordning
Andorra
Luxemburg
Montenegro
San Marino
Citera
2020-12-22, 13:47
Medlem
MammasGrabbHalvas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av taenok
Kanske är lite extra många som är oroliga att det kommer stängas helt när nya verktyg blir tillgängliga?
Det är väldigt många moralpoliser i samhället som tycker dom ska gå och trängas i köpcentrum istället och handla icke moraliskt förkastliga varor.

Mitt inlägg var inte menat som att agera moralpolis. Jag har bara svårt att förstå de som absolut inte klarar en jul utan alkohol. Om man är alkis är det förståeligt, men är man det inte så kan det väl knappast vara så att hela julen blir en ren misär om det inte står dricka på bordet ett år?
Citera
2020-12-22, 13:47
Medlem
kazangass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pyssen87
Jävlar vad man börja bli lite rädd att bo i Skåne nu! innan va man lite 'äsch jag blir inte smittad'' men nu är det rena rama livsfara! Vi kommer ikapp Stockholm!
Tillhör du en riskgrupp så bör du vara noga med vad du gör och var.

Om inte, följ rekommendationerna så kommer det troligen inte bli några problem för dig.
Citera
2020-12-22, 13:49
Medlem
kazangass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MammasGrabbHalva
Mitt inlägg var inte menat som att agera moralpolis. Jag har bara svårt att förstå de som absolut inte klarar en jul utan alkohol. Om man är alkis är det förståeligt, men är man det inte så kan det väl knappast vara så att hela julen blir en ren misär om det inte står dricka på bordet ett år?
Knappast misär utan, men varför ens lägga sig i vad folk anser sig vilja ha hemma under helgerna?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Surtruten
Fast nu beskriver du det ju som att den som skjuter någon är nästan utan skuld eftersom personen som skjutits dog på sjukhuset.

Regeringen och Tegnell har inte skjutit någon. Om personalbrist är det stora problemet då borde man kunna utnyttja hela landets sjukvårdspersonal för att bekämpa denna pandemi.
Citera
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Surtruten
Jag tror du får rätt.
Det var väl mest kuriosa att just ett litet land ganska snabbt kan "komma ikapp" ett stort land.
Flest smittade per capita i Europa i ordning
Andorra
Luxemburg
Montenegro
San Marino

Ja håller med. Är väldigt lätt för länderna du nämnde att hamna högt per capita.
Citera
2020-12-22, 13:50
Medlem
MammasGrabbHalvas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kazangas
Knappast misär utan, men varför ens lägga sig i vad folk anser sig vilja ha hemma under helgerna?
När folk inte använder hjärnan brukar jag instinktivt reagera.
Citera
2020-12-22, 13:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Leland1979
Ja det är väl högst intressant vad man gör eftersom det inte är enbart slumpen som avgör vilka dödstal du landar på. Det avgörande torde vara vilka åtgärder du utför samt i vilken tid.

Jasså..Då är det många länder enligt dig som gjort mkt fel då ?
Citera
2020-12-22, 13:51
Medlem
kazangass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MammasGrabbHalva
När folk inte använder hjärnan brukar jag instinktivt reagera.
Genom att ifrågasätta vad okända gör med sina pengar? Eller hur menar du?
Citera
2020-12-22, 13:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pyssen87
Jävlar vad man börja bli lite rädd att bo i Skåne nu! innan va man lite 'äsch jag blir inte smittad'' men nu är det rena rama livsfara! Vi kommer ikapp Stockholm!

Ja man känner verkligen din rädsla..

Har du någon du kan ringa till ?
Citera
2020-12-22, 13:53
Medlem
MammasGrabbHalvas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kazangas
Genom att ifrågasätta vad okända gör med sina pengar? Eller hur menar du?
Nej, inte alls. Gå några inlägg tillbaks så ser du vad det är jag diskuterar.
Citera
2020-12-22, 13:54
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Problem2020
Jasså..Då är det många länder enligt dig som gjort mkt fel då ?

Jajamen. Fast för mig är det mer intressant att se på de bra åtgärder man gjort i de länder som lyckats hålla nere smittspridningen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in