2020-12-21, 23:06
Medlem
OweGbgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BHJS
Utan att ha koll på skadeläge och så men Johanna Hagström hade jag gärna sett i TdS.
Elina Rönnlund?Vart har hon tagit vägen`
Sedan finns ju Dyvik. Settlin mfl.
Men kan väl tycka att en yngre åkare som t.ex Hagström kunnat få chansen isåfall.
I en så här pass stor trupp kan man dessutom ta med i vara fall en åkare för att se och lära och kanske bara köra några etapper om man anser att en hel tour blir för tuff.
Jag tror det är ett inlägg lite tidigare i tråden där nästan alla dom du räknat upp har skadeproblem. Dom flesta med ryggen
Citera
2020-12-21, 23:21
Medlem
Stefan4s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ErrkaP
Pessimist där! Om Ebba är frisk och fullföljer kommer kampen om segern stå mellan henne och Frida, och, eventuellt Rosie Brennan...

Tror dessutom att trion Linn & Jonna & Maja kommer vara väldigt högt upp i resutlatlistan inför sista etappen, och väl där blir det Linn Svahn som är starkast uppför, hackihäl kommer Jonna... Maja lite för stor och tung (muskulös) för denna backe, så hon rasar en del placeringar sista dagen...

Svahn är dock nyss fyllda 21 och ska genomföra åtta tävlingar på tio dagar - utan tillgång till fysio. Visst är hon en vinnarskalle utan dess like, men hon har nog aldrig ställts inför en lika tuff utmaning tidigare. Hon är säkert med i toppen efter de första tre etapperna i Val Müstair, men bör falla tillbaka under andra halvan av Touren. Jag gissar att Linn är rätt mör i kroppen inför Alpe Cermis, men det ska bli kul att se hur hon hanterar det. Kliv, kliv, överlev...

Även Jonna gör en intressant start. Hon känns mer solid nu på nåt sätt och har ju härdats i Världscupen under några år. Hon påminner lite om Ebba i att hon lätt blir ivrig och vill lite för mycket i vissa lägen, men det här ska kunna passa henne bra - det lär väl exempelvis bli lite mjukare öppningar i masstarterna nu när inte norskorna är med. Bara Sundling håller sig frisk nu...
Citera
2020-12-21, 23:30
Medlem
bcdefgs avatar
Citat:
Utan att ha koll på skadeläge och så men Johanna Hagström hade jag gärna sett i TdS.
Elina Rönnlund?Vart har hon tagit vägen`
Sedan finns ju Dyvik. Settlin mfl.
Men kan väl tycka att en yngre åkare som t.ex Hagström kunnat få chansen isåfall.
I en så här pass stor trupp kan man dessutom ta med i vara fall en åkare för att se och lära och kanske bara köra några etapper om man anser att en hel tour blir för tuff.
1) Man har varit oerhört tydliga med att de som startar ska köra hela touren - vilket jag tolkar som huvudorsaken till att man inte tagit ut Kalla
2) de tre första åkarna du nämner har ryggproblem vilket innebär att en hel tour är uteslutet
3) Settlin har inte presterat mycket sen 2018/2019 och blir bara en belastning (genom merjobb för vallare med mera, inget ont om henne som person)
Allt detta sagt, vore dumt att komplettera med en nionde åkare om man inte tror Kalla fixar en tour.
Citera
2020-12-21, 23:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Alkibiades
Vad har detta med längdskidor att göra?

Det säger mycket om kulturen längdskidåkningen verkar inom. Fin diskuskastare du har på din bild! Finsk?
Senast redigerad av ccnut 2020-12-21 kl. 23:36.
Citera
2020-12-21, 23:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stefan4
Svahn är dock nyss fyllda 21 och ska genomföra åtta tävlingar på tio dagar - utan tillgång till fysio.

Klart att de fixar så att åkarna mår så bra som möjligt fysiskt!
Citera
2020-12-21, 23:54
Medlem
katws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ccnut
Klart att de fixar så att åkarna mår så bra som möjligt fysiskt!

Läkarstuderande Lundgren fixar biffen:

Citat:
– Det finns foamrollers som skakar, massagepistoler och annat spännande så det blir till att testa nya saker.
Citera
2020-12-22, 00:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av katw
Läkarstuderande Lundgren fixar biffen:

Är det så hon fått ont i handen?
Citera
2020-12-22, 00:33
Medlem
Citat:
Stadlober är inte någon sprintåkare alls likt Ebba.
Det talar emot dem båda.
Ebba kan dock vinna hela touren det tror jag.
Stadlober är ett namn för top5 skulle jag tro.
Brennan förefallar vara vassare än nånsin just nu.
Sedan kan man fundera på om hon kan konservera den formen över TdS?
VM lär väl vara hennes huvudmål så en liten dipp formmässigt efter nyår är inte så osannolikt.
Jag vill också varna lite för Niskanan och Pärmäkoski de är vassa.
Väldigt spännande blir det onekligen.

Jag funderar på hur mycket bonussekunder en vinnare behöver ha. Skulle ju vara kul om Frida, Ebba och Linn startade ungefär samtidigt.
Citera
2020-12-22, 01:18
Medlem
Stefan4s avatar
Citat:
Jag funderar på hur mycket bonussekunder en vinnare behöver ha. Skulle ju vara kul om Frida, Ebba och Linn startade ungefär samtidigt.

Vilken av jaktstarterna tänker du på, Val Müstair (fristil) eller Toblach (klassiskt)?
Citera
2020-12-22, 01:21
Medlem
Citat:
Vilken av jaktstarterna tänker du på, Val Müstair (fristil) eller Toblach (klassiskt)?

Inför the climb!
Citera
2020-12-22, 01:37
Medlem
Stefan4s avatar
Citat:
Inför the climb!

Final climb blev en masstart inför fjolårets tour och är så även i år. Det är alltså inte nödvändigtvis vinnaren av hela touren som når toppen först.
Citera
2020-12-22, 03:02
Medlem
Citat:
Final climb blev en masstart inför fjolårets tour och är så även i år. Det är alltså inte nödvändigtvis vinnaren av hela touren som når toppen först.

Nä, vinnaren skulle ju teoretiskt sett kunna komma i mål sist.
Senast redigerad av ccnut 2020-12-22 kl. 03:05.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in