2020-12-21, 20:07
Bannlyst
Charlotte Kallas karriär är över 😷😷😷😷😷
Citera
2020-12-21, 20:27
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av OweGbg
Jag såg en blänkare att Stina Nilsson övervägde att ställa upp för Mora i Längd-SM om Almanackan stämmer.
Det vore ju en kamp att se fram emot.
Om jag skriver OM Stina skulle vinna sprinten mot Linn, Maja och Jonna vilken nesa det hade blivit för längdtjejerna
Det lär nog inte inträffa men vilken härlig duell det hade blivit.

Stina besegra Linn Svahn eller Jonna Sundling - glöm det!!

I dagens skidskyttetävling i Östersund kom ju Stina 3:a, med samma skjutresultat som 2:an Tilde Johansson, så, det betyder att Stina åkte långsammare än en 19-årig skidskytt ingen hört talas om utanför skidskyttevärlden...

Stina har tappat massor av fart och fläkt sedan skadeuppehållet i vintras/våras, och nu är hennes åkstyrka säkerligen ganska skral jämfört med trion Linn, Jonna & Maja...
Citera
2020-12-21, 20:35
Medlem
OweGbgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ErrkaP

I dagens skidskyttetävling i Östersund kom ju Stina 3:a, med samma skjutresultat som 2:an Tilde Johansson, så, det betyder att Stina åkte långsammare än en 19-årig skidskytt ingen hört talas om utanför skidskyttevärlden...

Stina har tappat massor av fart och fläkt sedan skadeuppehållet i vintras/våras, och nu är hennes åkstyrka säkerligen ganska skral jämfört med trion Linn, Jonna & Maja...
Nja nu var mitt inlägg lite skämtaktigt men för att bemöta ditt inlägg så beror ganska mycket på skjuthastighet också. Kan tänka mig att Stina skjuter väldigt mycket långsammare än vana skidskyttar ännu så länge kanske upp mot 37-38 sek per skjutserie det gör i en sprint ca 10 sek långsammare än andra x2 alltså 20 sek.
Citera
2020-12-21, 20:43
Medlem
OweGbgs avatar
Citat:

Sen för att vara lite petig så är Tilde Johansson en längdhoppare medans den du menar heter Tilda Johansson.
Desutom ser jag nu att Tilda var felfri medan Stina hade en bom alltså ca 24 sek i straffrunda

Sprint 7, 5 km, Östersund:
1) Elisabeth Högberg, 19.40 (0)
2) Tilda Johansson, 20.19 (0)
3) Stina Nilsson, 20.22 (1)
4) Emma Nilsson, 20.29 (1)
5) Nicolina Lindqvist, 20.49 (0)
6) Sara Andersson, 21.17 (1)
Senast redigerad av OweGbg 2020-12-21 kl. 20:46.
Citera
2020-12-21, 21:02
Medlem
Citat:

Fast Stina åkte snabbare on T Johansson idag men visst hon har tappat fart i spåret helt klart
Citera
2020-12-21, 21:20
Medlem
Surgubben-Jans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Johanhaa
Haha skandal ju att åka utan båda två skulle jag säga hur tänker dom? läkare i dessa tider kan vara mycket bra att ha med fysioterapeut mycket bra under en lång tds när vi har på förhand redan vissa åkare som under säsongen haft problem. hade väl varit bättra lämmna en herråkare hemma om antal resande var problemet ?
Som jag förstod det så menar dem att naprapaten skulle sprida smitta mellan åkarna då han kladdar på dem efter varje tävling. Känns ju inte som någon jätterisk dock. Många svenskar gjorde sitt sämsta lopp i Ruka på Söndagen möjligt att det kan härledas till dålig återhämtning som kunnat undvikas om man haft bättre stötteapparat.
Citera
2020-12-21, 21:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Surgubben-Jan
Som jag förstod det så menar dem att naprapaten skulle sprida smitta mellan åkarna då han kladdar på dem efter varje tävling. Känns ju inte som någon jätterisk dock. Många svenskar gjorde sitt sämsta lopp i Ruka på Söndagen möjligt att det kan härledas till dålig återhämtning som kunnat undvikas om man haft bättre stötteapparat.

Låter konstigt att inte ta med någon fattar 0.. sedan behover han väl inte kladda på alla heller
Citera
2020-12-21, 21:48
Medlem
Placeringsprojicering Tour de Ski:

Frida Karlsson (1)
Natalia Nepryaeva (2)
Rosie Sol-Brennan (3)
Ebba Andersson (4)
Linn Svahn (8)
Jonna Sundling (11)
Emma Ribom (12)
Maja Dahlqvist (15)
Moa Lundgren (22)
Moa Olsson (36)

Calle Halfvarsson (12)
William Poromaa (24)
Johan Häggström (28)
Oskar Svensson (32)
Björn Sandström (36)
Marcus Ruus (50)
Citera
2020-12-21, 21:57
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Tuokkonen
Enligt uppgifter i finska medier är både Hyvärinen och Mäki friska, men valde att nobba TdS pga att den inte är optimal förberedelse för VM. Mononen bestämde sig också för att inte delta eftersom Touren före VM har inte funkat särskilt bra för henne tidigare år. Kyllönen har lidit av överträning. Korva har redan ganska länge haft problem med respirationssystemet, hon vet inte heller själv vad är problemet, men hon hoppas på att kunna tävla snart igen. Piippo är ett väldigt stort mysterium, det finns många som gissar att hon lider av motivationsbrist och tror att hon aldrig kommer att tävla på en hög nivå igen.

Kan förstå Eveliina Piippo - man tränar stenhårt hela våren, sommaren och hösten, dessutom anses vara en talang, åker på världscupen i Ruka i november, blir nästan 4 minuter efter Therese på 10km klassiskt (67:e plats typ), dessutom, dagen efter detta göra sprintkvalet och bli 32 sekunder efter vinnaren av kvalet...

Då förstår jag att man deppar ihop...
Samtidigt, allt handlar väl lite i vilken stabil social situation man befinner sig, hur mycket stöttning man har samt hur berikande träningsmiljön är hemma i Finland...

Fast jag är svensk älskar jag Finland, den finska vemodiga kulturen och den fantastiska finska tangon!
Vad jag vill säga är; önskar verkligen Finland snart får fram några riktigt vassa åkare både på dam & herrsidan, för efter Niskanens och Pärmäkoski ser det tunt ut...
Citera
2020-12-21, 21:59
Medlem
OweGbgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ccnut

Frida Karlsson (1)
Natalia Nepryaeva (2)
Rosie Sol-Brennan (3)
Ebba Andersson (4)
Linn Svahn (8)
Jonna Sundling (11)
Emma Ribom (12)
Maja Dahlqvist (15)
Moa Lundgren (22)
Moa Olsson (36)

Calle Halfvarsson (12)
William Poromaa (24)
Johan Häggström (28)
Oskar Svensson (32)
Björn Sandström (36)
Marcus Ruus (50)

Jag tror du undervärderar Ebba och så en varning för Stadlober.
Citera
2020-12-21, 22:01
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av OweGbg
Sen för att vara lite petig så är Tilde Johansson en längdhoppare medans den du menar heter Tilda Johansson.
Desutom ser jag nu att Tilda var felfri medan Stina hade en bom alltså ca 24 sek i straffrunda

Sprint 7, 5 km, Östersund:
1) Elisabeth Högberg, 19.40 (0)
2) Tilda Johansson, 20.19 (0)
3) Stina Nilsson, 20.22 (1)
4) Emma Nilsson, 20.29 (1)
5) Nicolina Lindqvist, 20.49 (0)
6) Sara Andersson, 21.17 (1)

Jo, Tilda var det visst...

Ok, en bom på Stina, men, på 7,5km skate skall Stina kunna köra skiten ur dom andra, speciellt en 19-årig Tilda...
Så, Stina har tappat mycket fart i skidåkningen, och, dessutom, till hennes flrsvar, hon var ju bäst i klassisk åkning...
Citera
2020-12-21, 22:15
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av ccnut

Frida Karlsson (1)
Natalia Nepryaeva (2)
Rosie Sol-Brennan (3)
Ebba Andersson (4)
Linn Svahn (8)
Jonna Sundling (11)
Emma Ribom (12)
Maja Dahlqvist (15)
Moa Lundgren (22)
Moa Olsson (36)

Calle Halfvarsson (12)
William Poromaa (24)
Johan Häggström (28)
Oskar Svensson (32)
Björn Sandström (36)
Marcus Ruus (50)

Pessimist där! Om Ebba är frisk och fullföljer kommer kampen om segern stå mellan henne och Frida, och, eventuellt Rosie Brennan...

Tror dessutom att trion Linn & Jonna & Maja kommer vara väldigt högt upp i resutlatlistan inför sista etappen, och väl där blir det Linn Svahn som är starkast uppför, hackihäl kommer Jonna... Maja lite för stor och tung (muskulös) för denna backe, så hon rasar en del placeringar sista dagen...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in