Citat:
Ursprungligen postat av
testocyp
Jag bor i södra Sverige om du känner att du har någonting att säga till mig. 0.1% dödlighet hos personer 49 år och ner, och så mycket som 0.02-0.05% för ännu yngre personer. Det är inte så jävla stor skillnad från vanlig influensa. Självklart träffar jag inga närstående, och enbart för att du är så hatisk skall jag bege mig till ICA och kladda lite. Behöver någon intensivvårdas kanske de skulle börjat ta hand om sin hälsa först, fetton.
Den är 0.1% för denna grupp förutsatt man kan bedriva den vård vi gör i dagsläget. För att kunna göra det krävs det att samtliga medborgare ställer upp och gör sitt bästa och följer de råd och rekommendationer vi ålagts för att inte på något sätt riskera att sprida smitta vidare, något du förmodligen misslyckats med.
Det spelar ingen roll vad man än fått för resultat på iqtest eller andra mätningar när man inte förstår kausalitet så snälla, sluta slå dig för bröstet med dina resultat.
Försök att inte förringa långsiktiga symtom för yngre människor heller, det kommer bli en uppsjö av människor som får sina liv förstörda eller försämrade på grund av denna förkylning.