Citat:
Ursprungligen postat av
boldogg
Jag har svarat på din lista, den består påståenden som du inte kan leda i bevis.
Så här låter en av dina frågor:
"Fråga 1b: Lek med tanken att jorden är ett klot (du har själv åkt upp med rymdraket och sett det med egna ögon), kan du hålla med om att alla mina punkter tillsammans är fenomen som per automatik då stämmer med jordens form.
Observera att jag inte säger att det är bevis, utan att det automatiskt punkt efter punkt stämmer hur vi skulle observera varje punkt om jorden är ett klot."
Frågan antar att jorden är rund, det är vad du ska bevisa, antagandet att jorden är rund kan inte ingå i bevisningen för att jorden är en sfär. Vidare är frågan ledande och helt värdelös ur bevissynpunkt.
Jag påpekar detta för dig gång på gång varvid du blir förnärmad och dramatisk över att jag inte svarade på dina rentav infantila frågor.
Om du inte gillar att diskutera i tråden kan du lämna den och se vidare på Star Trek.
Fast det är ju faktiskt DU som inte vill diskutera...
Det blir liksom helt befängt att du kommer med påståendet att jag inte vill diskutera när du är den personen i denna tråd som gång på gång vägrar att svara på någons frågor, teorier eller tankar:
1. Du kommer med ett påstående:
2. Vi argumenterar emot dig för vi det du säger inte fungerar med verkliga observationer.
3. Du svarat alltid med
Jag vet inte, det bygger på att jorden är ett klot eller det är ställda frågor.
4. Vi frågar om du kan komma med en förklaring på hur verkliga observationer fungerar på den platta jorden.
5. Gå tillbaka till punkt 3 och repetera 2-3 gånger.
6. Du kommer med ett nytt påstående.
7. Gå tillbaka till punkt 2 och repetera i evighet.
Det är du och ingen annan som vill föra en diskussion där du faktiskt kommer med förklaring. Det är DU som vägrar tänka i vidare banor, gå utanför boxen. Vi som förklarar att jorden är ett klot gör just det för vi försöker se hur våra verkliga observationer fungerar på ett klotformad jord OCH en platt jord...
Så kom in i matchen och börja diskutera!!!