Citat:
Ursprungligen postat av
SarekNationalpark
Det är för mig ett mysterium hur NAS är en av de populäraste aktierna bland "småsparare"
Ja, det är inget för småsparare direkt.
Däremot kan man förstå intresset iom att statlig uppbackning finns osv.
-
Möjlig bullish divergence på SPX (SPX500US) på 1h:
https://i.imgur.com/ZcB9h5s.png
Hur det blir får vi se om ca 3 minuter.
Edit: Bekräftad.
Nej, det betyder inte att det går upp till månen. En bekräftad bullish divergence på 1h efter att det gått ned rejält är dock intressant. Just nu är det något gott om motstånd uppåt som gör att ev. uppgång kan gå väldigt trögt dock. Redan innan de röda linjerna på grafen på 1h är det gott om motstånd så motstånd uppåt finns ingen nöd på.
Edit 2: Ok, upp något men inte till månen. Fortfarande gott om motstånd uppåt.
Praktiskt för egen del betyder det att jag inte utförde köp i BEAR DAX x20, något som var planerat om någon institution gick in och såg till att avvärja denna bullish divergence. Något som är vanligt att dessa gör de 5-10 sista sekunderna innan 30 eller 60 min stänger.
Intressant för S&P nu är det faktum att 'vanliga' index öppnar 15:30, dvs om 9 minuter i skrivande stund. S&P-terminer som SPX500USD drar sig oftare än sällan mot +/-0 efter runt 14:30 och så även nu.
För den våghalsige lär det garanterat finnas gott om pengar att vinna (och förlora...) mellan kl. 15:25 och 15:35.