Såld position: MINI L DAX (ca 10-18x hävstång)
P&L: +251.07%
Orsak köp,
* Finns utspritt i hela tråden; kort: högre lägsta skapades efter nedgång. RSI kom från väldigt låg nivå osv.
Orsak sälj,
* Ta vinst, övre target om +200% nått; satt och väntade på att triangeln skulle brytas åt något håll och sedan se hur det såg ut då
* Extrem för oscillatorerna, över 80 på 4h och över 80 på de kortare intervallerna
Ligger kvar i mina andra långa, tråkiga, positioner i bl a SP500 m fl. Ev. uppsida får de andra tillgångarna ta. Risk nu är att det är julafton för de som söker korta positioner; roligt för dem men... jag tar mina +250% och lägger benen på ryggen i detta fall.
Det kan fortsätta uppåt, men ... när oscillatorerna (MFI + RSI etc) når extrema nivåer är det mer sällan än ofta inte björndjävlarna blir väldigt sugna på att korta marknaden.
Skärmdump, Entry och Exit för positionen:
https://i.imgur.com/BVx21wN.png
Alla köp och sälj har inte utfallet som ovan givetvis, detta var en position som "tog sig" och som jag därför låg kvar i under en längre period. I sådana fall kan det bli som ovan.
-
Följ ogärna mina köp. Dessa köp handlas i det jag kallar för 'idiotportföljen', inte pga att idiotiska val görs utan för att ... det kräver en hel del av användaren.