2020-12-21, 09:15
Medlem
Fan vilken rolig dag. Äntligen inte bara upp. Köpte på mig lite dax nu.
Får ha noga koll på denna. Det kan fortsätta ner imorgon också

Köpt bull omx också. Omx är så trögt honn det står emot lite bättre än andra index
Senast redigerad av Temujin56 2020-12-21 kl. 09:20.
Citera
2020-12-21, 09:44
Medlem
sinewaves avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Temujin56
Fan vilken rolig dag. Äntligen inte bara upp. Köpte på mig lite dax nu.
Får ha noga koll på denna. Det kan fortsätta ner imorgon också

Köpt bull omx också. Omx är så trögt honn det står emot lite bättre än andra index

Ja, mycket röj idag. Såg att spanka IBEX hade en RSI på 7 för 1h. Något festligt.
SPX slutade på runt -0.35% i fredags, det är något blodigt att EU-index då ska gå -2%.
Ganska uppenbart är det många som är nervösa.

OMX har annars haft en stark björntrend som inte vek sig i fredags trots att det mesta fortsatte upp. Inte lagt in något där än, ska kolla lite senare.
Citera
2020-12-21, 09:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sinewave
Ja, mycket röj idag. Såg att spanka IBEX hade en RSI på 7 för 1h. Något festligt.
SPX slutade på runt -0.35% i fredags, det är något blodigt att EU-index då ska gå -2%.
Ganska uppenbart är det många som är nervösa.

OMX har annars haft en stark björntrend som inte vek sig i fredags trots att det mesta fortsatte upp. Inte lagt in något där än, ska kolla lite senare.

Kollade terminerna redan 1 inatt då var dax nere 1.5% har jag för mig.

Edit: Väldigt lågt rsi på många tidsgrafer just nu
Senast redigerad av Temujin56 2020-12-21 kl. 10:02.
Citera
2020-12-21, 11:28
Medlem
gap på omx snart ifyllt
Citera
2020-12-21, 11:32
Medlem
sinewaves avatar
Citat:
Kollade terminerna redan 1 inatt då var dax nere 1.5% har jag för mig.

Edit: Väldigt lågt rsi på många tidsgrafer just nu

Ja, fast idag är det total börskrasch som gäller. Då kan RSI:n på alla tidsref gå ned till under 10 i princip. Om du kollar t ex DAX har i prncip alla nivåer och support som finns dragts rätt igenom.
Citera
2020-12-21, 11:34
Medlem
Citat:
Ja, fast idag är det total börskrasch som gäller. Då kan RSI:n på alla tidsref gå ned till under 10 i princip. Om du kollar t ex DAX har i prncip alla nivåer och support som finns dragts rätt igenom.

Funderade precis på vad som händer. S&p tokdyker också.
Lilnar inte en vanlig pullback
Citera
2020-12-21, 11:38
Medlem
sinewaves avatar
Citat:
Funderade precis på vad som händer. S&p tokdyker också.
Lilnar inte en vanlig pullback

Det som händer är att en ny variant av Covid-19 har påträffats i Storbritannien.
När nya kommer är detta i regel en god nyhet men medierna har valt att gå åt motsatt håll och proklamera det som livsfarligt varpå ...

Makronyheter av olika slag styrs oftast av lägsta gemena intelligenta nämnare, dvs den största idioten. Den största idioten har just nu panik.

Intelligenta personer kan läsa och kan då läsa saker som att mutationer betydligt oftare än sällan är något bra, inte något dåligt.
Citera
2020-12-21, 11:38
Medlem
Bob-Dylans avatar
Bara jag som sätter ett = mellan nya virusmutationen i UK till att det egentligen handlar om att det blir en hård brexit?

Hur kommer det påverka marknaderna mer än dagens rekyl nedåt tror ni? Början på en större nedgång?
Citera
2020-12-21, 11:41
Medlem
sinewaves avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bob-Dylan
Bara jag som sätter ett = mellan nya virusmutationen i UK till att det egentligen handlar om att det blir en hård brexit?

Hur kommer det påverka marknaderna mer än dagens rekyl nedåt tror ni? Början på en större nedgång?

Hård Brexit har vi känt till i en vecka, däremot har det tjatats om Brexit och att detta är = nedgång samtidigt om brittiska FTSE fortsatt upp.

Dagens nedgång är ingen rekyl då det inte är normalt med rekyler på runt 3-4% på inte ens en dag utan på 3 timmar.
Senast redigerad av sinewave 2020-12-21 kl. 11:43.
Citera
2020-12-21, 11:41
Medlem
Citat:
Det som händer är att en ny variant av Covid-19 har påträffats i Storbritannien.
När nya kommer är detta i regel en god nyhet men medierna har valt att gå åt motsatt håll och proklamera det som livsfarligt varpå ...

Makronyheter av olika slag styrs oftast av lägsta gemena intelligenta nämnare, dvs den största idioten. Den största idioten har just nu panik.

Intelligenta personer kan läsa och kan då läsa saker som att mutationer betydligt oftare än sällan är något bra, inte något dåligt.

Något behövdes för att trigga en nedgång. Det har gått upp för länge.
Ser ut att återhämta sig något. Roligt att det händer något i alla fall.

Hade jag inte redan gått in så hade jag gått in nu

Edit: Jag undrar om nogo har kvar sina björnar. Länge sedan man hörde från honom
Senast redigerad av Temujin56 2020-12-21 kl. 11:48.
Citera
2020-12-21, 11:59
Medlem
Citat:
Något behövdes för att trigga en nedgång. Det har gått upp för länge.
Ser ut att återhämta sig något. Roligt att det händer något i alla fall.

Hade jag inte redan gått in så hade jag gått in nu

Edit: Jag undrar om nogo har kvar sina björnar. Länge sedan man hörde från honom

Varför gå in nu? Vi håller tummarna för att det fortsätter neråt veckan ut. Underbart med dessa nedgångar.
Citera
2020-12-21, 12:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av koppen85
Varför gå in nu? Vi håller tummarna för att det fortsätter neråt veckan ut. Underbart med dessa nedgångar.
Kortsiktigt. Sen jag skrev har det gått upp. Torr knappast det kommer fortsätta ner mer än 5% idag.
Men jag har säkert fel. Brukar ha det ganska ofta

Edit: ser ut att vända tillbaks något just nu. På dom flesta indexen
Senast redigerad av Temujin56 2020-12-21 kl. 12:09.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in