2020-12-21, 17:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Surtruten
Hur har du kunnat undgå uppmaningen att stanna hemma om du känner dig sjuk?

Det är endast en uppmaning, hade ingen skyldighet att stanna hemma.
Citera
2020-12-21, 17:36
Medlem
Lagerthas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MAX-HIM
Absolut! Huvudet på spiken.

PCR-testet är helt felaktigt konstruerat medvetet, och det i sin tur har gjort att coronaviruset verkar vara en pandemi, men det är som sagt en illusion eftersom det är endast korrupta politiker, massmedia och myndigheter som pratar om Corona dygnet runt.
Ganska många kan inte fatta att politiker säljer sina tjänster för pengar och förmåner samt politisk karriär.

Den strängen vi haft hittils kan tyckas för snäll för att motivera all hysteri. Regeringar känner till virusets ursprung (labb) och vet att detta bara är början. Så här kraftiga mutationer och oförmågan att isolera dem är precis vad man fruktat. Har man möjlighet så borde man beakta personliga lockdowns för att se på denna utvecklingen.
Citera
2020-12-21, 17:36
Medlem
AreYouBacks avatar
Tegnell: ”jag ser inga tecken på att det sprids via resenärer från England.

Tegnell om en vecka: ”men egentligen sprider smittan sig inte via resenärer på ett flygplan”
Citera
2020-12-21, 17:41
Medlem
Ohshit.Cuntwells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 57Emma
Håller faktiskt med dig. Jag är nästan chockad i alla fall väldigt förvånad över denna handlingskraft från Sverige.
Nej inget är förlåtet men detta var väldigt bra.
Dock är jag lite orolig och ställer mig frågan vad vet de som vi inte får reda på?

Planen fortsätter att landa eftersom beslutet inte är verkställt än så avvakta lite med att bli imponerad.

När tror ni gränserna mot UK och Danmark verkligen stängs?
För varje timme som går gör blir allt mindre meningsfullt...
Citera
2020-12-21, 17:44
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av testocyp
Jag tror att jag släpat hem den nya varianten till Sverige, kom hem från Storbritannien förra veckan och igår blev jag lite förkyld med hosta men jag tänkte inte mer på detta så jag gick och handlade mat och sedan vidare till ett större köpcentrum för julklappar och kläder. Denna måndag morgon gick jag på autopilot och hoppade på tåget och sedan bussen till jobbet, där jag snabbt mer sjuk. Trist att jag inte tänkte så mycket på det.

Inte förvånande att det är en riktig praktförnekare som sätter hela landet i skiten. Ursäkta mig men efter att ha läst dina inlägg här har jag noll sympatier. Du är en riktig idiot.

Sedan är du dessvärre inte ensam, att Sverige undviker nya varianten av viruset är omöjligt, men vi måste försöka stoppa varenda fall för att köpa oss tid.
Citera
2020-12-21, 17:45
Medlem
MAX-HIMs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lagertha
Den strängen vi haft hittils kan tyckas för snäll för att motivera all hysteri. Regeringar känner till virusets ursprung (labb) och vet att detta bara är början. Så här kraftiga mutationer och oförmågan att isolera dem är precis vad man fruktat. Har man möjlighet så borde man beakta personliga lockdowns för att se på denna utvecklingen.

Jag tycker mest det är prat. I verkligheten så ser jag ingenting av allt politiskt prat om Corona.

Det är som två olika världar. De som är mestadels framför en skärm kommer att skapa en världsbild diametralt motsatt de som lever i verkligheten.

Vad är sant? Informationen från politiker, media och myndigheter, eller, verkligheten?
Citera
2020-12-21, 17:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NurseRatched
35 är väl en maxgräns? Man får ju säkrare analyser ju färre cykler.

Ja, men även 35 är högt, och det är osannolikt att man är smittsam med ett så högt värde. Om alla lab/maskiner vore exakt likadana skulle man antagligen kunna sätta gränsen för Ct-värdet 5-10% lägre, nu har man tagit till lite i överkant för att ha lite marginal.
Citera
2020-12-21, 17:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av text-tv-202
Inte förvånande att det är en riktig praktförnekare som sätter hela landet i skitet. Ursäkta mig men efter att ha läst dina inlägg här har jag noll sympatier. Du är en riktig idiot.

Sedan är du dessvärre inte ensam, att Sverige undviker nya varianten av viruset är omöjligt, men vi måste försöka stoppa varenda fall för att köpa oss tid.

Hade du haft sympati annars? Varför?
Citera
2020-12-21, 17:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Korv-Bajs
Jag saknade några frågor på presskonferensen nyss:

1. Om vi har N501Y i Sverige, hur stor är sannolikheten att vi skulle veta om det?
  2. Hur stor del av positiva COVID test eller patienter i Sverige analyseras, och har analyserats, med avseende på N501Y?
  3. Hur lång tid tar det att få fram resultat av en sådan analys?

Någon här som har svar?
Det är lite förvirrande med alla varianter, men så här står det i Expressen.

Den nya virusformen kallas ”VUI – 202012/01”. Under den finns också mindre mutationer som klassas till gruppen eftersom de på liknande sätt ändrar uppbyggnaden av virusets huvudsakliga protein, det så kallade spikeproteinet.

En av varianterna, som heter N501Y, har påträffats i Danmark. Där har åtminstone nio personer insjuknat.
Citera
2020-12-21, 17:47
Medlem
Surtrutens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sook
Flygen står stilla nu så kommer inte in nån i Sverige just nu. Inga svenskar och inga utlänningar kommer från England. Bra agerat av regeringen.

Det finns inga inställda flyg från London till Stockholm i kväll!
On time står det på Heathrow i alla fall och inget inställt på Arlanda.
Citera
2020-12-21, 17:48
Medlem
Om den har funnits sedan september och är så inihelvete smittsam lär den väl vara överallt snart.

Eller det kanske går lika bra som för länderna som stoppade flyg från Kina. De är ju virusfria nu, eller hur var det...
Citera
2020-12-21, 17:48
Medlem
Grymt jobbat regeringen och Damberg!!! Äntligen lite handlingskraft baserad på fakta och försiktighetsprincipen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in