2020-12-21, 17:10
Medlem
En fråga, sparar man alla tester som görs rent praktiskt, så man kan leta efter den nya varianten på redan tagna tester eller behövs det nya tester för att kunna spåra ?
Citera
2020-12-21, 17:12
Medlem
Surtrutens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TonyDRarSiffrorUrA
Fattar du inte att det är två olika frågor?
Absolut!
Kan du bara berätta hur du tror att reglerna för inresor, flygtranspoeter, mm. ser ut.
Citera
2020-12-21, 17:13
Medlem
Surtrutens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mysadname
En fråga, sparar man alla tester som görs rent praktiskt, så man kan leta efter den nya varianten på redan tagna tester eller behövs det nya tester för att kunna spåra ?
Jag har förstått det som att man redan har granskat gamla prover, men det kan ju vara rätt nya gamla prover.
Citera
2020-12-21, 17:13
Medlem
Sooks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grand-canyon
Man stänger mot U.K också.

Men man kan ju smitta när man kommit till Sverige...
Stackars britter. Frankrike har ju stängt gränsen helt. Så det blir ingen utländsk julmat på de brittiska julborden då långtradarna inte släpps över gränsen.
Citera
2020-12-21, 17:14
Medlem
57Emmas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TonyDRarSiffrorUrA
Jag tycker faktisk inte vi skall gnälla över dessa beslut som tagits.
Bra med stoppet mot det danska julshoppandet samt inreseförbudet.

Det förlåter förstås inte idiotin fram till nu, men vi kan inte gnälla på just dessa beslut..

Håller faktiskt med dig. Jag är nästan chockad i alla fall väldigt förvånad över denna handlingskraft från Sverige.
Nej inget är förlåtet men detta var väldigt bra.
Dock är jag lite orolig och ställer mig frågan vad vet de som vi inte får reda på?
Citera
2020-12-21, 17:16
Medlem
Korv-Bajss avatar
Jag saknade några frågor på presskonferensen nyss:

1. Om vi har N501Y i Sverige, hur stor är sannolikheten att vi skulle veta om det?
  2. Hur stor del av positiva COVID test eller patienter i Sverige analyseras, och har analyserats, med avseende på N501Y?
  3. Hur lång tid tar det att få fram resultat av en sådan analys?

Någon här som har svar?
Citera
2020-12-21, 17:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Surtruten
Absolut!
Kan du bara berätta hur du tror att reglerna för inresor, flygtranspoeter, mm. ser ut.

Hur jag tror? Varför vill du veta det?

Från 16.00 idag är alla passagerarflyg inställda, dvs alla flyg som inte lyft.
Inreseförbud för alla icke-svenskar från midnatt.

Hur tror du att det ligger till?
Citera
2020-12-21, 17:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sook
Stackars britter. Frankrike har ju stängt gränsen helt. Så det blir ingen utländsk julmat på de brittiska julborden då långtradarna inte släpps över gränsen.

Mat är inte prio på. Det är pandemi då handlar det om att överleva.
Citera
2020-12-21, 17:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 57Emma
Håller faktiskt med dig. Jag är nästan chockad i alla fall väldigt förvånad över denna handlingskraft från Sverige.
Nej inget är förlåtet men detta var väldigt bra.
Dock är jag lite orolig och ställer mig frågan vad vet de som vi inte får reda på?

Jag tror faktiskt inte att det är något de vet som dom inte berättar.
Jag tror helt enkelt att även dessa klåpare kan räkna ut vad som skulle hända om vi får en 70% ökad spridning i en redan miserabel situation..
Man har inte råd att chansa
Citera
2020-12-21, 17:18
Medlem
Jäkligt konstigt allt detta..kan det vara en stor bluff bara för att få fler att vaccinera sig tro?
Citera
2020-12-21, 17:19
Medlem
Citat:
Långtradarna har börjat rulla.
Citera
2020-12-21, 17:20
Medlem
Citat:

Enligt den här artikeln hos BBC så ska jullunchen vara säkrad enligt en talesperson hos Sainsburys, men att man om några dagar kan råka ut för att det blir glest på hyllorna vad det gäller en del färskvaror som importeras vid den här tiden på året.

https://www.bbc.com/news/business-55393076
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in