2020-12-21, 17:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zilvereko
Jamendåså. De kanske hade den typ av konversation. Var står det att det handlade om blod? Hade jag varit LWs väninna och att det handlade om blod - då hade jag blivit extremt orolig för LWs skull.
Ja, sanningen är att ingen av oss här vet vad det var som rann.
Citera
2020-12-21, 17:26
Medlem
Citat:
Blödningar av den sorten som SD(och du?) påstår kräver sjukhusvård och blodtransfusion. Blodsnacket är skitsnack.
Vad påstår jag?
Citera
2020-12-21, 17:31
Medlem
Jag förstår att åklagarna inte på förhand vill berätta vilka kort man har på hand gällande Hovrättsförhandlingarna, men vilka punkter tror ni kommer tas upp/förstärkas?
Citera
2020-12-21, 17:33
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Avel
Ja knepigt att veta säkert men cykeln han anmälde stulen (Biltema-hojen) för länge sen som han ringer polisen om 13/5 kan ju inte vara samma som den dyra fina Kona-hojen. Man får kika efter kontantkvitton och Swish eller liknande för att hitta pengen han sålde den för då. Mer kartläggning än bevis kanske för ja vilken hoj cyklar han mtb på i skogarna nu? Och man kan vända på det, vilken stadscykel hade han innan Scott svart/orangea för han rullade väl inte runt i stan med den lite mer tungtrampade Trek-mountainbiken som vardagshoj?

Nä, det är förstås två olika cyklar.
Biltema cykeln, man kan ju undra om den verkligen blev stulen för flera år sedan? Och det kanske var en cykel i "rätt" prisklass att offras.

Jaja, cyklar blir stulna, så visst det kan ha hänt. Har ju själv blivit av med många.
Det går nog inte att komma vidare i det här, särskilt som att vi inte har sett någon i utredningen som visar att det finns en polisanmälan ens.
Citera
2020-12-21, 17:34
Medlem
Det finns 1 nedskriven liten detalj i FUP som, om man besitter slutledningsförmåga, förstår.
Citera
2020-12-21, 17:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Ja, märkligt.
Det måste ha med Google att göra?
De vägrar att hjälpa till.

SD kan i skydd av detta också sitta och vägra lämna sitt lösen, det trots att man har rätt att göra husrannskakan vid misstanke om mord. Det borde vara straffbart att förstöra utredningen på det här sättet. Medvetet radera och medvetet vägra lämna lösen.

Nejdå Google har inget med det att göra. UW har inloggningen till LW:s One-mejl för han och LW skaffade den domänen och de mejlen då de var gifta.

Hennes One-mejl är återställningsadressen till hennes Google-konto/Gmail.

Det de gjorde var att trycka på Glömt mitt lösenord och då gick det mejl från Gmail till One-mejlen.
De ändrade på så sätt hennes Gmail-inloggning och antagligen ett antal andra konton för att kila runt.

Det är alltså nån minuts fixande för att m h a One-mejladressen återställa hennes Google/Gmail-inloggning.

Måste ha fallit mellan stolarna där efter mitten av juni 2018 när UW erbjöd sig att hjälpa till eller vad som blev anledningen till förseningen.
Citera
2020-12-21, 17:45
Medlem
Citat:
Nu kanske jag ser spöken mitt på dagen, men jag tänker att det hela kan ha varit en uträknad plot för att på det viset visa att han blivit av med en cykel (som han räknat ut skulle behöva försvinna lämpligt.)

Ja, kanske mtb:en såldes. Men han verkar väldigt intresserad av cyklar, så vad använde han när han var ute på geocachingen?
Bland annat användes bil, som sagt var.
Senast redigerad av Aqua-Rell 2020-12-21 kl. 17:53.
Citera
2020-12-21, 17:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Aqua-Rell
Det finns 1 nedskriven liten detalj i FUP som, om man besitter slutledningsförmåga, förstår.

Och det är vad då?
Citera
2020-12-21, 17:53
Medlem
Citat:
Nej, jag har inte heller sett eller hört något om dessa prylar:

A 148/54
Förhör SDs chef SR 14 sept -18

"SR uppgav att han också gör liknande besiktningar som Stefan Davidsson gör.
Han nämnde i samband med det att han har haft en plastlåda i ungefärliga mått 40x40x80 cm
i den bilen som de anställda disponerar på företaget. Det är den enda bilen de har och det är
en BMW 1-seire. I den lådan fanns ett par blå fodrade stövlar i storlek 43-44 samt ett vinklat
armerings järn. Armerings järnet var ca 80x 15 cm med en 90 graders böj på. Järnet var
grönmålat och som R minns det så var armeringsjärnet avklippt med typ bultsax och hade smala eggliknande men lite trubbiga ändar. Detta användes till att kolla markförhållanden vid grundarbeten på byggnadsplatser för att känn hur markförhållandena var.
R minns att han vid något tillfälle under våren saknade dessa saker i bilen och
frågade då Stefan Davidsson om detta. Davidsson svarade då att han hade lastat ur dessa
saker när han skulle på ett jobb i Rev inge hed för att ha behövde lasta in andra saker i bagaget.
R uppgav att Davidsson var i Rev inge Hed 3-4 april ( efter att ha tittat i kalendern).
R minns inte exakt när det var han frågade Davidsson om detta och tror inte att han
har sett sakerna efter det.
"

Enligt min begränsade kunskap om armeringsjärn så finns de i diameter 8, 10, 12, 16, 20, 25 och 32mm.

De två grövre i diameter matchar märken i träd lite för bra. Även diametern på hammare om man tänker på runda märken på kroppen/skallen.

30-40 cm långt sånt man hittat på bygge i handen har antagligen en lite taggig snittyta då som mycket väl skulle kunna orsaka skadan på hans högerben.
Man kan räkna ut vikten på en sån kapad baserat på totalvikten på de stål på t.ex 12 meter som levereras till byggen:

https://www.woody.se/hus-bygg/bygg/armering/armeringsstal/rakstal-k500c-t-32-l12000-armeringsjarnkamstal-32mm-12m

Rakstål K500C-T 32 L=12000 Armeringsstål som också kallas rakstål används normalt som sprickarmering och kraftupptagande armering i platta på mark, pelardäck, bjälklag, villagolv och väggar men kan med fördel användas i andra konstruktioner för rationellt armeringsarbete. Armeringsstålet är miljövarudeklarerat enligt EPD International (360kg/CO2-ekv/ton). Miljövarudeklarationer kan ge pluspoäng vid certifiering av byggnader med BREEAM, LEED och Miljöbyggnad.

Har ju promotat ficklampa men seglar upp en solklar annan kandidat här. Ett kapat armeringsjärn blir sylvasst. Kan också ge en liten ”ingröpning” i trädet beroende på hur järnets snittyta ser ut.

Kom på att de nog ”binder” blod lite med sin ytstruktur också så det inte ”flyger” av lika lätt som från en slät hammare men kanske bara inbillning.

Byggen var det gott om hur som helst...
Senast redigerad av Avel 2020-12-21 kl. 17:58.
Citera
2020-12-21, 17:57
Medlem
Citat:
Och det är vad då?
Det kan jag av förklarliga skäl ej avslöja öppet i denna Flashbacktråd.
Citera
2020-12-21, 18:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Avel
Enligt min begränsade kunskap om armeringsjärn så finns de i diameter 8, 10, 12, 16, 20, 25 och 32mm.

De två grövre i diameter matchar märken i träd lite för bra. Även diametern på hammare om man tänker på runda märken på kroppen/skallen.

30-40 cm långt sånt man hittat på bygge i handen har antagligen en lite taggig snittyta då som mycket väl skulle kunna orsaka skadan på hans högerben.
Man kan räkna ut vikten på en sån kapad baserat på totalvikten på de stål på t.ex 12 meter som levereras till byggen:

https://www.woody.se/hus-bygg/bygg/armering/armeringsstal/rakstal-k500c-t-32-l12000-armeringsjarnkamstal-32mm-12m

Rakstål K500C-T 32 L=12000 Armeringsstål som också kallas rakstål används normalt som sprickarmering och kraftupptagande armering i platta på mark, pelardäck, bjälklag, villagolv och väggar men kan med fördel användas i andra konstruktioner för rationellt armeringsarbete. Armeringsstålet är miljövarudeklarerat enligt EPD International (360kg/CO2-ekv/ton). Miljövarudeklarationer kan ge pluspoäng vid certifiering av byggnader med BREEAM, LEED och Miljöbyggnad.

Har ju promotat ficklampa men seglar upp en solklar annan kandidat här. Ett kapat armeringsjärn blir sylvasst. Kan också ge en liten ”ingröpning” i trädet beroende på hur järnets snittyta ser ut.

Kom på att de nog ”binder” blod lite med sin ytstruktur också så det inte ”flyger” av lika lätt som från en slät hammare men kanske bara inbillning.

... Och då handlar det om att HUGGA. Inte slå. Vidrigt att ta in hur grymt det sista i livet som LW upplevde var detta.
Citera
2020-12-21, 18:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Aqua-Rell
Det kan jag av förklarliga skäl ej avslöja öppet i denna Flashbacktråd.

Det kan du visst! Ut med språket om du har intresse av att fallet lösts. Om inte - då kan jag undra varför.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in