Citat:
Ursprungligen postat av
88Tjorven88
Det var en gång en alkoholist, en katolsk blobb med pappakomplex och ett läspande mongo...
Hade kunnat vara början på en rolig historia, men istället är det en tragisk podd med en samling jönsar som få tar för seriösa bortsett kanske från de närmast sörjande.
För mig är det obegripligt hur man lyckas orera i 75 minuter där kontentan tycks vara; Nätverket är läskigt och arbetsmetoden är dålig för att den inte sker med strålkastarljus och öppen ridå, samt att Tor P är en farlig människa med "bevis" utifrån att han fick övertaget i ett fylleslagsmål för 10 år sedan.
Jag satt med stor spänning och iver inför det stora avslöjandet som Forsén via Twitter deklarerat skulle komma, men det var alltså inte mer än så här...
Forsén själv nämner ju i podden att Tor har en arbetskapacitet utan dess like samt att han är en oerhört skicklig organisatör. Jag är tämligen övertygad om att de flesta nationalister idag värderar sådana egenskaper högre än att sitta och fundera över hur mycket inflytande han egentligen har och om arbetsmetoden är ridderlig eller inte.
Alla i podden gör gällande att de känt till det här nätverket väldigt länge samt att Tors farliga persona på något sätt förstärktes i samband med ett fyllebråk ett decennium sedan. Man undrar då givetvis varför detta skrivs om just nu och poddas om? Är det så att Forsén är lite ledsen i ögat fortfarande då händelsen gjorde att han kände sig nödgad att välja bort Tor och nätverket, och då har fått sitta på läktaren i 10 år och fått se hur Tor lyckats omge sig med otroligt intressanta och tongivande människor? Att han lyckats ena rörelsen på ett sätt som ingen annan tidigare lyckats med?
Till sist; nej Patrik, du kommer inte få någon anstormning av boomers som du tycks tro på Twitter. De skiter fullständigt i dig. Du och Jonas de Geer är föredettingar och folk har bättre saker för sig än att bry sig om era patetiska försök att göra skada på Nätverket och Tor.
En nyreggad användare som vräker ur sig otidigheter inger kanske inte något jättestort förtroende, men det kanske bara är jag.
Vad gäller "fylleslagsmålet för 10 år sedan" så påstår Patrik Forsén i podden att Tor sparkade honom i huvudet när han satt ner och att det skedde efter att Forsén lugnt gick emellan i en konflikt mellan Tor och en annan person. Det finns ingen anledning att tvivla på att det är sant, och mest troligt ingår det också i ett större mönster, vilket även den tidigare misshandelsdomen tyder på. Ingen som är nationell tycker nog att det är något fel att ha våldskapacitet, men om den riktas mot den egna frun eller nationella kamrater visar det ju mest att man är ett psykfall utan självbehärskning.
Sen tycker jag att detta med Tors våldsamhet är underordnat att han verkar kanalisera människors energi och engagemang i en riktning som mest är fake och gay. Vari består till exempel värdet i att arrangera alternativa bokmässor där personer som Lennart Matikainen, Ingrid Carlqvist och Katerina Janouch är dragplåster? Nätverket verkar inte heller ha åstadkommit något som någon kan peka på i den verkliga världen - varför ha ett omfattande nätverk om det inte utövar något inflytande? Går ju knappt att tänka sig något mer kontraproduktivt. Tor verkar dessutom ha noll att komma med rent politiskt. Vilka politiska lösningar på vår situation föreslår han? En "lysande organisatör" kan han väl vara inom ett område som inte har samma ödesmättade betydelse som det svenska folkets överlevnad; det lokala fotbollslaget, näringslivet, eller liknande.
Nej, det här drar ett löjes skimmer över en nationell rörelse som redan till stor del är en pinsamhet.