Citat:
Ursprungligen postat av
Guillounism
Det icke-antijudiska inslaget är något som är genomgående i de kretsar som sägs vara influerade av eller tillhörande det nätverk som här diskuteras. Inga av Nya Tider, Exakt24, SwebbTV eller Samnytt tar ju överhuvudtaget upp judefrågan. Det samma gäller andra utpekade som Carlqvist och Matikainen. Katerina Janouch, en judinna, sägs ingå i styrelsen för Education 4 Future.
Fast det icke-antijudiska inslaget är ju inte typiskt för TP:s kretsar, utan för nästan hela den nationella rörelsen.
T.ex är ju organisationerna inom Söderman-nätverket inte heller antijudiska.
När judar ändå kritiseras är det oftast utifrån en anti-heroisk vänsterpolitisk inställning: "Israel är onda för de är starka och krossar de stackars blattarnas motstånd".
Det vi bevittnar i Sverige ideologiskt är avvecklandet av "holistiska" idealgestalter. Till förmån för en teknokrati byggd av individuella tekniker.
Sci-fi istället för Fantasy.
Malenkov vs Zhdanovshchina.
Istället för religion-som-taktik får vi nu teknik-som-taktik.
Tidseran ideologi-som-enskild-firma går mot sitt slut, och teknologi-som-aktiebolag tar över mer och mer.
TP är urtypen för tekniker, medan jag skulle vilja lyfta fram särskilt de kristna i NMR och i Motströms som resterna och försvararna av den gamla ideologiska metoden.
TP är old school vilket riskerar att hämma honom, men han kommer att ändra sig i processen.
Slutresultatet är att vi får: "Jag är ledare för att jag betalar er" istället för dagens "Jag är ledare för att ni betalar mig".