2020-12-23, 01:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av aribert
NMR vill inte ha med Tor att göra. Lyssnade på Radio Nordfront där dom tog avstånd från Tors konstigheter med fejkade namn.
Det normala i ett repressivt samhälle är att oppositionella möts i hemlighet och ofta använder pseudonymer. Den ärliga, naiva svensken som litar på ett handslag och tror vi har yttrandefrihet och lever i en demokrati, kanske inte har förstått detta utan tror att det är något konstigt och suspekt.
Senast redigerad av larsjohansson 2020-12-23 kl. 02:13.
Citera
2020-12-23, 01:50
Medlem
Jag lyssnade på hans föredrag "Globalisternas Strategi" häromdagen och han har ju dock rätt i mycket han säger. T.ex. att den nationella rörelsen styrs av ett "ridderligt" tänkande, där man ska vara rättfram, ärlig och stå för sina åsikter öppet. Men vad gör motståndarna? Inte det i alla fall. Ridderliga metoder kännetecknar definitivt inte vänstern och marxisterna. Utan målet är att VINNA som Tor säger, och då tar de till vilka metoder som helst. När såg man senast någon från vänstern "ta avstånd" från något vänsterextremt agerande? (som Tor säger i videon).

Han har, åtminstone i det föredraget, rätt i mycket eller det mesta han säger, och han säger det med kraft, men tyvärr så slinker det ur honom ett antal problematiska grodor också. Han anklagar "fienden" för att köra med oschyssta metoder, men i nästa andetag säger han att vi bör göra exakt likadant. Målet helgar medlen, och det verkar Tor skriva under på.

Han är nog för mycket och för intensiv som person för att de allra flesta ska orka hänga med honom eller samverka med honom. Det är mycket av det goda men också lite för mycket av det onda. Man vill inte riskera att hamna i skottlinjen så att säga när det slinter för honom. En person som har en dokumenterad historia av att inte kunna kontrollera sina våldstendenser måste man ovillkorligen distansera sig ifrån.
Citera
2020-12-23, 02:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av larsjohansson
Det normala i ett repressivt samhälle är att opositionella möts i hemlighet och ofta använder pseudonymer. Den ärliga, naiva svensken som litar på ett handslag och tror vi har yttrandefrihet och lever i en demokrati, kanske inte har förstått detta utan tror att det är något konstigt och suspekt.

Ja det stämmer tyvärr.
Citera
2020-12-23, 11:49
Medlem
Citat:
Det normala i ett repressivt samhälle är att oppositionella möts i hemlighet och ofta använder pseudonymer. Den ärliga, naiva svensken som litar på ett handslag och tror vi har yttrandefrihet och lever i en demokrati, kanske inte har förstått detta utan tror att det är något konstigt och suspekt.

Syftet med Tors pseudonymer är inte att vara dold från regimen utan att föra andra nationella bakom ljuset.
Citera
2020-12-24, 11:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av aribert
NMR vill inte ha med Tor att göra. Lyssnade på Radio Nordfront där dom tog avstånd från Tors konstigheter med fejkade namn.

Har du en länk till den podden?
Citera
2020-12-24, 12:28
Medlem
ariberts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sydsten

Nej, du får leta upp den själv. Det var Pär Öberg från NMR riksledning som fällde orden.
Citera
2020-12-24, 13:51
Medlem
nordanvinds avatar
Citat:

I början av ett av dom senaste Radio Nordfront nämner dom Motströms avsnitt som Nya Dagbladets artiklar
Citera
2020-12-25, 11:32
Medlem
Operationss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Guillounism
Det icke-antijudiska inslaget är något som är genomgående i de kretsar som sägs vara influerade av eller tillhörande det nätverk som här diskuteras. Inga av Nya Tider, Exakt24, SwebbTV eller Samnytt tar ju överhuvudtaget upp judefrågan. Det samma gäller andra utpekade som Carlqvist och Matikainen. Katerina Janouch, en judinna, sägs ingå i styrelsen för Education 4 Future.
Fast det icke-antijudiska inslaget är ju inte typiskt för TP:s kretsar, utan för nästan hela den nationella rörelsen.

T.ex är ju organisationerna inom Söderman-nätverket inte heller antijudiska.

När judar ändå kritiseras är det oftast utifrån en anti-heroisk vänsterpolitisk inställning: "Israel är onda för de är starka och krossar de stackars blattarnas motstånd".

Det vi bevittnar i Sverige ideologiskt är avvecklandet av "holistiska" idealgestalter. Till förmån för en teknokrati byggd av individuella tekniker.

Sci-fi istället för Fantasy.

Malenkov vs Zhdanovshchina.

Istället för religion-som-taktik får vi nu teknik-som-taktik.

Tidseran ideologi-som-enskild-firma går mot sitt slut, och teknologi-som-aktiebolag tar över mer och mer.

TP är urtypen för tekniker, medan jag skulle vilja lyfta fram särskilt de kristna i NMR och i Motströms som resterna och försvararna av den gamla ideologiska metoden.

TP är old school vilket riskerar att hämma honom, men han kommer att ändra sig i processen.

Slutresultatet är att vi får: "Jag är ledare för att jag betalar er" istället för dagens "Jag är ledare för att ni betalar mig".
Senast redigerad av Operations 2020-12-25 kl. 11:38.
Citera
2020-12-25, 19:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Operations
Fast det icke-antijudiska inslaget är ju inte typiskt för TP:s kretsar, utan för nästan hela den nationella rörelsen.

När judar ändå kritiseras är det oftast utifrån en anti-heroisk vänsterpolitisk inställning: "Israel är onda för de är starka och krossar de stackars blattarnas motstånd".

Det vi bevittnar i Sverige ideologiskt är avvecklandet av "holistiska" idealgestalter. Till förmån för en teknokrati byggd av individuella tekniker.

Tidseran ideologi-som-enskild-firma går mot sitt slut, och teknologi-som-aktiebolag tar över mer och mer.

TP är urtypen för tekniker, medan jag skulle vilja lyfta fram särskilt de kristna i NMR och i Motströms som resterna och försvararna av den gamla ideologiska metoden.

TP är old school vilket riskerar att hämma honom, men han kommer att ändra sig i processen.

Slutresultatet är att vi får: "Jag är ledare för att jag betalar er" istället för dagens "Jag är ledare för att ni betalar mig".

Herre jösses jävlar vilket svammel.
Citera
2020-12-26, 14:14
Medlem
ariberts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Operations

Vilken jävla sörja, helt obegripligt inlägg. Finns liksom ingen anknytning till tråden.
Försök att vara lite mer relevant.
Citera
2020-12-27, 08:28
Medlem
SanktPeters avatar
Citat:
Vi har hört din usla krishantering 10 gånger redan. Håll nu käften, nätverkshjon. Alla ser att du papegojar din mästares vilseledande lögner.

Berätta hur många gånger Tor har örfilat dig och dina sektkamrater den här månaden istället.

Radio Nordfront om Tor och Nätverket. Från 6:00 https://www.spreaker.com/episode/42585331
Senast redigerad av SanktPeter 2020-12-27 kl. 08:43.
Citera
2020-12-27, 20:10
Medlem
Citat:
Jag lyssnade på hans föredrag "Globalisternas Strategi" häromdagen och han har ju dock rätt i mycket han säger. T.ex. att den nationella rörelsen styrs av ett "ridderligt" tänkande, där man ska vara rättfram, ärlig och stå för sina åsikter öppet. Men vad gör motståndarna? Inte det i alla fall. Ridderliga metoder kännetecknar definitivt inte vänstern och marxisterna. Utan målet är att VINNA som Tor säger, och då tar de till vilka metoder som helst. När såg man senast någon från vänstern "ta avstånd" från något vänsterextremt agerande? (som Tor säger i videon).

Han har, åtminstone i det föredraget, rätt i mycket eller det mesta han säger, och han säger det med kraft, men tyvärr så slinker det ur honom ett antal problematiska grodor också. Han anklagar "fienden" för att köra med oschyssta metoder, men i nästa andetag säger han att vi bör göra exakt likadant. Målet helgar medlen, och det verkar Tor skriva under på.

Han är nog för mycket och för intensiv som person för att de allra flesta ska orka hänga med honom eller samverka med honom. Det är mycket av det goda men också lite för mycket av det onda. Man vill inte riskera att hamna i skottlinjen så att säga när det slinter för honom. En person som har en dokumenterad historia av att inte kunna kontrollera sina våldstendenser måste man ovillkorligen distansera sig ifrån.
Lyssnade även jag igenom det, på 1,5-2 ggr hastighet (som jag brukar göra för att hinna igenom mer). Positivt överraskad av innehållet. Liknar faktiskt en hel del av mina egna tankar.

Det är en bra grund att bygga på. En av de bästa genomgångarna på länge.

Skall försöka hinna igenom De Geers podavsnitt från andra sidan så fort jag får tid. Intressant se dessa två välja motsatta sidor och ska bli intressant att se om jag kommer ha fortsatt lika stort förtroende för De Geer efter det avsnittet som jag haft under nästan ett decenniums tid.
Senast redigerad av ledigtnamn46 2020-12-27 kl. 20:23.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in