2020-12-21, 04:55
Medlem
neuron-drones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IcyWener
Fan vad folk verkar bli helt flippade av att läsa Bibeln. Ta en joint och tagga ner. Peace.

Jag råkade läsa bibeln. Blev lite knäpp i huvet. Framförallt av saker som alla säger står i bibeln men det står inte där. Tyvärr vet jag inte var man köper en joint för jag vet inget om cannabis, och dessutom kan jag inte rulla, brukade rulla cigarretter åt en kompis och han sa att de var jättedåliga. Så jag får fortsätta att vara konstig.

Sedan är det konstigt att folk försöker hitta sina egna sjuka åsikter i bibeln. Behöver de leta länge är det något fel.

Hur svårt är det att fatta att det handlar om att älska gud och sedan alla människor inklusive sig själv? Att man ska ge till andra om man har. Att man ska vara snäll. Medmänsklig. Hur kan man ha missat det?

Hade det varit bättre om hela Afrika varit muslimskt istället för halva, eftersom idioter anser att svarta är djur som inte kan tro för de inte har en själ?

Så många dårar och så liten jord.

Istället för att gå ut och vara fjantrasse, gå ut och få en ledsen människa att skratta.
Citera
2020-12-21, 06:01
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Urbizzo
Men om någon inte är vit och läser det du skrev - hur ska de tolka det?
Att mina bröder och systrar är Vita.
Citat:
Finns ju folk som påstår dom är tusen gånger mer värda än andra folk. Är du en av dem?
Självklart! Jag håller mitt folk högre än alla andra folk.
Citera
2020-12-21, 06:13
Medlem
den-kristnes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av neuron-drone
Hade det varit bättre om hela Afrika varit muslimskt istället för halva, eftersom idioter anser att svarta är djur som inte kan tro för de inte har en själ?
Vilka anser detta?
Citera
2020-12-21, 06:22
Medlem
AskMeAboutJesuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SlussenSTHLM
Att mina bröder och systrar är Vita.
Självklart! Jag håller mitt folk högre än alla andra folk.
Så du tror att Gud har valt "ett folk" efter färgen på deras hud? Och att Moseböckerna handlar om dagens europeer?

Är du nazist?
Citera
2020-12-21, 06:33
Medlem
neuron-drones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av den-kristne
Vilka anser detta?

Det har funnits till och från genom historien. Vissa har ansett att svarta är för djuriska och har för mycket instinkter, därför ingen själ. Mindre värda och bara en ägodel som slav, dvs det är förstörelse inte mord att döda en svart slav. Men det är ju inte bara detta som funnits. Kristendomen har extremt djupa band med nordisk religion och i denna anses kvinnor inte ha en själ. Sedan när kristendomen kom var kvinnan en halvmänniska, måste ledas av mannen och kan inte be direkt till gud.
Citera
2020-12-21, 06:37
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av AskMeAboutJesus
Så du tror att Gud har valt "ett folk" efter färgen på deras hud? Och att Moseböckerna handlar om dagens europeer?
Nu tittar vänsterretoriken fram ser jag. Inte någonstans står att läsa från mig att Gud valt ett folk efter färgen på deras hud. Däremot om Jakob var Vit så är det endast Vita som har löftena, barnaskapet och förbunden. Utan tvekan handlar det om Européerna, ja.
Citat:
Är du nazist?
Jag är rasmedveten. Är du en kommunist?
Citera
2020-12-21, 06:42
Medlem
AskMeAboutJesuss avatar
Bibeltexterna spänner över ett brett spektrum från kärlek och uppoffring till hat och massmord. Vissa inkluderar alla kärleksfullt, medan andra exkluderar vissa föraktfullt.

I Bibeln talas om Jesus far i himlen visavi denna världens lögnaktiga och mordiska furste Satan, fader till den dåliga säden.

Var och en tyr sig till sin fader och kärleken till nästan är stötestenen.
Citera
2020-12-21, 06:46
Avslutad
Citat:
Bibeltexterna spänner över ett brett spektrum från kärlek och uppoffring till hat och massmord. Vissa inkluderar alla kärleksfullt, medan andra exkluderar vissa föraktfullt.

I Bibeln talas om Jesus far i himlen visavi denna världens lögnaktiga och mordiska furste Satan, fader till den dåliga säden.

Var och en tyr sig till sin fader och kärleken till nästan är stötestenen.
Bara en motståndare till Guds ord kan se det som hat att älska sitt folk.
Citera
2020-12-21, 06:49
Medlem
AskMeAboutJesuss avatar
Citat:
Nu tittar vänsterretoriken fram ser jag. Inte någonstans står att läsa från mig att Gud valt ett folk efter färgen på deras hud. Däremot om Jakob var Vit så är det endast Vita som har löftena, barnaskapet och förbunden. Utan tvekan handlar det om Européerna, ja.

Jag är rasmedveten. Är du en kommunist?
Nej, jag tror inte på kommunism eller politik eller raser.

Inte heller tror jag på dem som inbillar sig att de har "ett folk". Och som menar att "deras kvinnor" bara får vara tillsammans med män från "deras folk". De hoppas på att få makt att bestämma över andra och spekulerar i krig och etniska utrensningar.

Ni kommer att få ert lystmäte av våld och nöd. Och sedan kommer slutet och då får ni samma öde "er fader".
Citera
2020-12-21, 06:50
Medlem
AskMeAboutJesuss avatar
Citat:
Bara en motståndare till Guds ord kan se det som hat att älska sitt folk.
Du har inget folk.
Citera
2020-12-21, 06:54
Avslutad
Citat:
Nej, jag tror inte på kommunism eller politik eller raser.

Inte heller tror jag på dem som inbillar sig att de har "ett folk". Och som menar att "deras kvinnor" bara får vara tillsammans med män från "deras folk". De hoppas på att få makt att bestämma över andra och spekuletar i krig och etniska utrensningar.

Ni kommer att få ert lystmäte av våld och nöd. Och sedan kommer slutet och då får ni samma öde "er fader".
Esra 9:12 Svenska 1917 (SV1917)
12 Så given nu icke edra döttrar åt deras söner, och tagen icke deras döttrar till hustrur åt edra söner. Ja, I skolen aldrig fråga efter deras välfärd och lycka -- detta på det att I mån bliva starka, så att I fån äta av landets goda och lämna det till besittning åt edra barn för evärdlig tid.
Citera
2020-12-21, 06:54
Avslutad
Citat:
Du har inget folk.
Jag har förstått att ni vänstermänniskor tror det.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in