Citat:
Ursprungligen postat av
Djungelbruno
Ja, det finns ett väldigt hyckleri bland nationella med många bortförklaringar till varför de inte lever som de lär. För det mesta brukar det mynna i att de gör "så mycket annat viktigare", så de ska inte behöva avla barn, upprätthålla kärnfamiljer, träna, vara nyktra, osv. Men, men jag önskar dem lycka till. Båda sätter sig ofta på höga hästar, men Daniel har i alla fall en bra personlighet och är lätt att tycka om, medan Dylny är en renodlad von Oben som verkligen förraktar sin omgivning och inte drar sig för att uttrycka det. Han hade inte pissat på en vanlig plejb om så denne stod i fullan låga. Daniel däremot hade kanske inte vågat ingripa, men hade i alla fall gett personen en kram efteråt och pratat vänligt.
Ja, det var väl det som gjorde att de fick till många intervjuer. Jag ska inte ta gift på det, men Daniel var väl inne på det libertarianska spåret långt innan han började komma i kontakt med "nationella" om man bortser från Länsman, då vill säga.
Dulny är väldigt elitistisk ja, och det är osmakligt hur han ser ner på andra människor. Jag lyssnade i början på hans podd Vita Pillret, men tröttnade till slut. Det var återkommande i den podden hur han såg sin krets som mer upplysta och mer intelligenta än "vanligt" folk. Patetiskt med tanke på att han inte har fog för att tro att han sitter på en hög häst, så misslyckad som han objektivt är. Inte för att jag lägger någon värdering i hur lyckad man är framgångsmässigt, men det är ju löjligt om man själv gör anspråk på att stå över andra men sen inte har något vidare CV.
Conrad var med i Radio Länsman ja. Jag lyssnade aldrig på honom då, utan hittade honom först i.o.m. Ingrid & Conrad. Tyckte då att han kändes rätt öppen för idéer, som libertarianism som du nämner. Han var nog nyfiken på att tala med folk och hade inte själv några starka värderingar som han ville pracka på andra, utan var duktig på att lyssna. Att han var med i Radio Länsman hade nog mer att göra med att han var kritisk till samhällsutvecklingen skulle jag tro, i alla fall fick jag den uppfattningen av honom i I&C. Först senare råkade han halka in i Motgift/Svegot och det blev som det blev. Men det kan lika gärna ha varit Dans plan att eliminera en av sina största konkurrenter genom att snärja in I&C och sen få den podden upplöst.
Skulle vara kul nu om det kunde bli en reunion podd mellan Ingrid och Conrad. Bara ett, eller några avsnitt, skulle vara kul. De var ju väldigt goda vänner trots allt. Men båda blev lurade av Dan som sen lyckades slå splint mellan dem. Nu när både Ingrid och Conrad har lyckats ta sig ur Dans kontroll så hoppas jag att det inte längre finns något som hindrar dem från att snacka och umgås igen. Hoppas att de inte har ont blod mot varandra, utan förstår att det blev konstigt och att det var yttre faktorer som gjorde att det blev som det blev.