2020-12-20, 20:33
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Kjome-och-Renvall
Det är inte säkert. Med tanke på att Daniels nya kvinna valt att flytta till honom i Älgarås (hon har skrivit sig på huset som Daniel hyr för 9000 kr/mån) så verkar det som att dom ska stanna i byn.

Frågan är vad dom ska leva på?
En helt rimlig hyra när man bor i ett så attraktivt område med närhet till flera stora städer och mängder av jobbmöjligheter... Älgarås: Sveriges närmaste stad!
Citera
2020-12-20, 21:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Djungelbruno
En helt rimlig hyra när man bor i ett så attraktivt område med närhet till flera stora städer och mängder av jobbmöjligheter... Älgarås: Sveriges närmaste stad!

Mittemellan Stockholm och Göteborg.

Vad bor han i för slags hus som man får betala de pengarna för? Med sådan hyra måste han ha fått mer än brödsmulor i betalt av domänhajen.

Instämmer med din bedömning om Conrad. Han är ej illvillig utan genuint snäll. Men samtidigt både feg och jagsvag.
Citera
2020-12-20, 21:49
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av 100procentNordisk
Mittemellan Stockholm och Göteborg.

Vad bor han i för slags hus som man får betala de pengarna för? Med sådan hyra måste han ha fått mer än brödsmulor i betalt av domänhajen.

Instämmer med din bedömning om Conrad. Han är ej illvillig utan genuint snäll. Men samtidigt både feg och jagsvag.
När jag satt och nagelfor Husfonden, så hade de ju hyrt ett hus för 11k i hyra under förra våren, så hyrorna verkar vara på nivå med en takvåning i centrala Stockholm.

Tror aldrig jag har hört Daniel säga ett ont ord om någon, så ingen skugga ska falla på honon för att vara en elak person, men som du säger, lite "jagsvag" och sökande.
Citera
2020-12-20, 23:45
Medlem
Run3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av okok1
Jag tycker det är otroligt starkt av Conrad att han lämnar sekten.
Riktigt duktigt och starkt av honom. Kan inte vara lätt när man blivit så inrotad. Önskar honom all lycka och välgång.
Citera
2020-12-20, 23:50
Medlem
Run3s avatar
Citat:
På den stora bilden på hennes Facebook-sida håller en man om henne. En man som inte är Conrad.
Det är Gustav Kasselstrand. Antagligen på något torgmöte innan senaste valet. Hon ville väl bara ha ett foto tillsammans med sin "idol".
Citera
2020-12-21, 00:13
Medlem
Run3s avatar
Citat:
Ja, det finns ett väldigt hyckleri bland nationella med många bortförklaringar till varför de inte lever som de lär. För det mesta brukar det mynna i att de gör "så mycket annat viktigare", så de ska inte behöva avla barn, upprätthålla kärnfamiljer, träna, vara nyktra, osv. Men, men jag önskar dem lycka till. Båda sätter sig ofta på höga hästar, men Daniel har i alla fall en bra personlighet och är lätt att tycka om, medan Dylny är en renodlad von Oben som verkligen förraktar sin omgivning och inte drar sig för att uttrycka det. Han hade inte pissat på en vanlig plejb om så denne stod i fullan låga. Daniel däremot hade kanske inte vågat ingripa, men hade i alla fall gett personen en kram efteråt och pratat vänligt.

Ja, det var väl det som gjorde att de fick till många intervjuer. Jag ska inte ta gift på det, men Daniel var väl inne på det libertarianska spåret långt innan han började komma i kontakt med "nationella" om man bortser från Länsman, då vill säga.
Dulny är väldigt elitistisk ja, och det är osmakligt hur han ser ner på andra människor. Jag lyssnade i början på hans podd Vita Pillret, men tröttnade till slut. Det var återkommande i den podden hur han såg sin krets som mer upplysta och mer intelligenta än "vanligt" folk. Patetiskt med tanke på att han inte har fog för att tro att han sitter på en hög häst, så misslyckad som han objektivt är. Inte för att jag lägger någon värdering i hur lyckad man är framgångsmässigt, men det är ju löjligt om man själv gör anspråk på att stå över andra men sen inte har något vidare CV.

Conrad var med i Radio Länsman ja. Jag lyssnade aldrig på honom då, utan hittade honom först i.o.m. Ingrid & Conrad. Tyckte då att han kändes rätt öppen för idéer, som libertarianism som du nämner. Han var nog nyfiken på att tala med folk och hade inte själv några starka värderingar som han ville pracka på andra, utan var duktig på att lyssna. Att han var med i Radio Länsman hade nog mer att göra med att han var kritisk till samhällsutvecklingen skulle jag tro, i alla fall fick jag den uppfattningen av honom i I&C. Först senare råkade han halka in i Motgift/Svegot och det blev som det blev. Men det kan lika gärna ha varit Dans plan att eliminera en av sina största konkurrenter genom att snärja in I&C och sen få den podden upplöst.

Skulle vara kul nu om det kunde bli en reunion podd mellan Ingrid och Conrad. Bara ett, eller några avsnitt, skulle vara kul. De var ju väldigt goda vänner trots allt. Men båda blev lurade av Dan som sen lyckades slå splint mellan dem. Nu när både Ingrid och Conrad har lyckats ta sig ur Dans kontroll så hoppas jag att det inte längre finns något som hindrar dem från att snacka och umgås igen. Hoppas att de inte har ont blod mot varandra, utan förstår att det blev konstigt och att det var yttre faktorer som gjorde att det blev som det blev.
Citera
2020-12-21, 00:28
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Run3
Dulny är väldigt elitistisk ja, och det är osmakligt hur han ser ner på andra människor. Jag lyssnade i början på hans podd Vita Pillret, men tröttnade till slut. Det var återkommande i den podden hur han såg sin krets som mer upplysta och mer intelligenta än "vanligt" folk. Patetiskt med tanke på att han inte har fog för att tro att han sitter på en hög häst, så misslyckad som han objektivt är. Inte för att jag lägger någon värdering i hur lyckad man är framgångsmässigt, men det är ju löjligt om man själv gör anspråk på att stå över andra men sen inte har något vidare CV.

Conrad var med i Radio Länsman ja. Jag lyssnade aldrig på honom då, utan hittade honom först i.o.m. Ingrid & Conrad. Tyckte då att han kändes rätt öppen för idéer, som libertarianism som du nämner. Han var nog nyfiken på att tala med folk och hade inte själv några starka värderingar som han ville pracka på andra, utan var duktig på att lyssna. Att han var med i Radio Länsman hade nog mer att göra med att han var kritisk till samhällsutvecklingen skulle jag tro, i alla fall fick jag den uppfattningen av honom i I&C. Först senare råkade han halka in i Motgift/Svegot och det blev som det blev. Men det kan lika gärna ha varit Dans plan att eliminera en av sina största konkurrenter genom att snärja in I&C och sen få den podden upplöst.

Skulle vara kul nu om det kunde bli en reunion podd mellan Ingrid och Conrad. Bara ett, eller några avsnitt, skulle vara kul. De var ju väldigt goda vänner trots allt. Men båda blev lurade av Dan som sen lyckades slå splint mellan dem. Nu när både Ingrid och Conrad har lyckats ta sig ur Dans kontroll så hoppas jag att det inte längre finns något som hindrar dem från att snacka och umgås igen. Hoppas att de inte har ont blod mot varandra, utan förstår att det blev konstigt och att det var yttre faktorer som gjorde att det blev som det blev.
Jag vet inte om jag skulle kalla Dulny elitist, utan snarare chauvinist. Det viktiga verkar inte vara att man faktiskt är "bättre" än andra, utan snarare att man är "finare" än andra och det äcklar mig något oerhört. Det spelar inte så stor roll om man är en framgångsrik VD, eller en TV-spelande loser. Det är attityden i sig som äcklar mig. Att han inte har gjort mer än att sitta och skyffla papper på SD:s kansli iklädd sin Oscar Jacobson-kostym gör inte saken bättre

Det är nog tveksamt att man skulle lyckas få ihop Ingrid och Daniel igen och utöver att det skitit sig mellan dem, så har det ju runnit en del vatten under broarna på båda håll. Ingrids "Marocko-resor", hennes samarbete och försvar för Tor Paulsson nu och andra mindre smickrande saker. Det blir nog svårt för Daniel att bara låta udda vara jämt och börja podda igen.
Citera
2020-12-21, 01:38
Medlem
JonasXs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av brunoDjungel
Måndagsprogrammen ligger uppe för allmänheten, men allt annat är igenbommat.
Nej. Jag har lyssnat på hela morgonprogramet
i efterhand flera gånger. Inklusive sista avsnittet.
Citera
2020-12-21, 02:47
Medlem
Citat:
Jag vet inte om jag skulle kalla Dulny elitist, utan snarare chauvinist. Det viktiga verkar inte vara att man faktiskt är "bättre" än andra, utan snarare att man är "finare" än andra och det äcklar mig något oerhört. Det spelar inte så stor roll om man är en framgångsrik VD, eller en TV-spelande loser. Det är attityden i sig som äcklar mig. Att han inte har gjort mer än att sitta och skyffla papper på SD:s kansli iklädd sin Oscar Jacobson-kostym gör inte saken bättre

Det är nog tveksamt att man skulle lyckas få ihop Ingrid och Daniel igen och utöver att det skitit sig mellan dem, så har det ju runnit en del vatten under broarna på båda håll. Ingrids "Marocko-resor", hennes samarbete och försvar för Tor Paulsson nu och andra mindre smickrande saker. Det blir nog svårt för Daniel att bara låta udda vara jämt och börja podda igen.

Ingrids Marocko-resor var kända redan tidigare. Att Ingrid samarbetar med Tor Paulson ser jag inte skulle skrämma iväg Conrad. Conrad har ingen bakgrund i ”rörelsen” så han förstår nog inte problemet med den mannen. Hoppas för övrigt att ND-veteranen Dan tar upp Tor Paulsson i nästa Svegot-sändning.
Citera
2020-12-21, 03:07
Medlem
Nyreggadjudes avatar
Hos Ingrid finns det faktorer och en drivkraft som Conrad inte har: dels hennes ego, hon måste vara ett stort namn i ankdammen, hon tilhör enligt henne själv de första dissidenterna, hon är också en riktig journalist minsann, och dels hennes antimuslimska hållning.

Därutöver finns det ingen ideologisk inriktning. Hon kan byta plattform allt efter omständigheterna och t.o.m. under tiden som hon är delaktig i ett projekt ropa ut budskap som, utan att fatta det själv(?), går tvärtemot den linje projektet har.

Conrad har heller ingen utmejslad fast ideologisk grund att stå på.
Han är ett välkänt namn men har inget att bevisa på det sätt som Ingrid har. Han har mest flutit med, det han har åstadkommit har berott på andra.

Pengar kan även vara en motivation för båda, de kunde dra in över tio tusen på en kväll. Det är alltså narcissism, islamfixering, kompisrelationer och möjligheten att tjäna pengar som i stort utgjort bevekelsegrunderna.

Om de slog sig ihop är frågan om de skulle göra lika stor succé som tidigare. Hur pass populära är Ingrid&Maria? Ingen aning, det vaga intrycket är att de är ganska marginaliserade och till stor del överskuggade av de andra samhällskritikerna.
Citera
2020-12-21, 07:35
Medlem
MittNyaSalivs avatar
Jag tror knappast Frändelöv lämnar på eget initiativ utan fått mer eller mindre klart besked att det blivit trångt kring soppskålen. Det som tidigare var rangordningen Dan-Magnus-Daniel har numera blivit Dan-Magnus-Björn-Ludvig-Daniel och då varken medlemsantal eller sidoinkomster ökat nämnvärt blir det en självklarhet att det är dags att se sig om efter nya möjligheter.
Citera
2020-12-21, 08:53
Bannlyst
Citat:
Ingrids Marocko-resor var kända redan tidigare. Att Ingrid samarbetar med Tor Paulson ser jag inte skulle skrämma iväg Conrad. Conrad har ingen bakgrund i ”rörelsen” så han förstår nog inte problemet med den mannen. Hoppas för övrigt att ND-veteranen Dan tar upp Tor Paulsson i nästa Svegot-sändning.
Resorna var kända, men kanon kring dem var en annan. Då var det att hon åkte ner för att det var vackert väder, men efter att frågan har blivit lyft, så handlar det snarare om att det där gamla russinet är nere och leker av sig med marockanska toy boys.

Redan på I&C-tiden hade ju Ingrid en del kontroversiella vänner. Vi minns väl alla våldtäktsdömde Billy Butt som fick rentvå sig i Sommar med Ingrid och Conrad och den här snubben som satt på ett halvårs fängelse efter att fullt påklädd i en annan del i rummet hade sett en kvinna och det tolkades som våldtäkt. Det fallet blev aldrig helt utrett.
Senast redigerad av Djungelbruno 2020-12-21 kl. 08:56.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in