Citat:
Ursprungligen postat av
Zaedrews
Varför vänta ens ett dygn som man gör nu? Minst alltså, eftersom beslut tas på förmiddagen och det blir säkert att stoppet gäller från midnatt imorgon. Kanske tom senare ändå för att bolagen ska få tid på sig! I Tyskland däremot kunde man fatta beslut på en söndag så det gäller från midnatt.
Mer än ett dygn hur många plan är inte det? Var fem bara på en flygplats idag. Totalt tusentals personer som inte testas utan kan bara försvinna in i julhandeln.
Förmodligen på grund av att "Regeringen för diskussion med Folkhälsomyndigheten" (det står i alla tidningar) - och den senare bråkar emot..? "Stängda gränser har aldrig stoppat en pandemi någonsin"... Det fanns ingen anledning att koppla in Flockohälsomyndigheten - Regeringen borde ha fattat vid det här laget, att ledningen där är helt inkompetent!
Tänk om Regeringen ÅTMINSTONE NU i elfte timmen, hade kunnat visa lite handlingskraft och stoppat planet från London i kväll! Alternativt tagit hand om passagerarna därifrån och satt dem i karantän på någon anläggning! Jag känner, att jag hade kunnat förlåta mycket av dumheterna under det här året, om de ÅTMINSTONE NU hade gjort något! Visat att de lärt av sina misstag. Följt de andra EU-ländernas beslut, och inte avvaktat, väntat, förhandlat med en idiotmyndighet, mesat och jamsat.
Jag vill inte bo i Sverige längre! Jag känner mig inte trygg här!