Citat:
Ursprungligen postat av
Birmakatt
Helt otroligt! Du är helt fantastisk! Jag jobbar som redigerare och det är så lätt att ändra och göra lite som man vill. Finns det en bättre bild ? Jag kan studera det lite närmare 😁
Om jag förstått rätt så skannades fupen in. Ett hästjobb av några tappra själar här. Alltså lite suddig.
Men begär man ut aktbilaga 145 från tingsrätten och de vill skicka den digitalt så lär skärmdumpen vara tydligare.
Nu tror jag inte de vågar sig på någon redigering och säkert gjord av advokat CO, hans försvarare, då han väl var frihetsberövad 30/8 2019.
Men det är något man kan reagera på helt klart.
En skärmdump från ”tidslinjen i Google” borde ha noll bevisvärde.
En annan sak om försvararen loggar in ”live” i rätten. Då kan man tro på det bättre men tidslinjen går att redigera.
Men det finns hopp. För bara några dagar sen så kom en uppdatering av polisens ”analysverktyg” för IT-forensik.
Nya artefakter (typ redovisningsbara bärare av info slarvigt förklarat) i programvaran:
Firewall Events (Windows)
Network Events (Windows)
Scheduled Task Events (Windows)
Script Events (Windows)
Services Events (Windows)
System Events (Windows)
USB Events (Windows)
Uppdaterade artefakter:
Windows Event Logs (Windows)
User Events (Windows)
Kanske precis vad ”vi” behöver.
Bara att gasa nu och komplettera till hovrätten. Om inte annat kan de göra vissa saker tydligare.
Främst 05:23 i LW:s dator och hela 14-15/5 i SD:s enheter.
All skum skit måste fram nu.
Finns också ett nytt filter för ”Geolocation Data”. Kanske kan ge nåt.
Källa och fler detaljer om uppdateringen:
https://www.magnetforensics.com/blog/get-off-network-collection--run-axiom-cyber-4-8-in-aws-along-with-ocr-and-facebook-comments-support- in-axiom--axiom-cyber-4-8/