2020-12-20, 22:12
Medlem
Draken55s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GrodanStropp
Om du ska ha munskydd så haka just inte på.
Det räcker med alla IQ-fiskmås som redan har dom på hakan.

I övrigt kan du köpa vilket skit som helst. Munskyddshysterin är skrattretande redan som den är.
Munskydd har effekt.
Men inte på hakan såklart
Citera
2020-12-20, 22:13
Medlem
Sunimods avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TAD2
Belägg för att antikropparna hos en majoritet av dem som var sjuka i våras är borta?
Du som är läskunnig får nog läsa själv.
Citera
2020-12-20, 22:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av K.G.Hammar
Anders Tegnell var emot inreseförbudet.

Enligt tv4 ville han ha en vecka på sig för att analysera läget innan man tog ställning.

https://www.tv4.se/artikel/7aE0k8yldoMhaPtrjwf5Ql/resor-fran-storbritannien-stoppas-till-sverige

Jag trodde du hittade på. Jag tittade på din länk för att vara 100% säker innan jag svarade. Så upptäcker jag att han på riktigt vill ha en vecka innan han kan avgöra om inreseförbud behövs.

Den här mannen är vår statsepidemiolog.

Vår tidigare statsepidemiolog Annika Linde är äldre, är pensionerad men är otroligt mycket mer informerad och snabb i tanken än Tegnell!
Citera
2020-12-20, 22:14
Medlem
Jeff.Becks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av outoftheblue
Livsmedelsverket rekommenderar D-vitamintillskott till alla som inte får tillräckligt från mat. Varför skulle FHM behöva göra det? Exempelvis rekommenderas alla över 75 tjugo mikrogram.

https://www.livsmedelsverket.se/livsmedel-och-innehall/naringsamne/vitaminer-och-antioxidanter/d-vitamin

Varför är det så populärt göra FHM till syndabock for allt? De är väl inte den enda myndigheten, heller.

Om alla bara följde livsmedelsverkets rekommendationer skulle inte många ha D-vitaminbrist, bara de med odiagnosticerat absorptionsproblem.
Det är väl en jäkla skillnad på att publicera allmänna rekommendationer på livsmedelsverkets hemsida och informera att det går att undvika livshotande följder om man tar tillskott
Citera
2020-12-20, 22:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av raskens
Jag har säkert tagit 20 olika vacciner och gett 50 blodprover i mitt liv. Har aldrig nånsin varit med om att man skulle stanna 15min ifall man skulle svimma. När influensavaccinerna ges är det löpande bandorincipen som gäller. Det är aldrig nån som sitter och väntar.

Om du läser det finstilta så står det alltid 15 min. Såklart läser ingen det, utom jag som har familjemedlemmar med en historia som ger förhöjd risk för reaktion på vacciner.
Citera
2020-12-20, 22:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sanne
Finns hur "snygga" munskydd som helst. Coumo i NY sa ju att även en bandana skyddar. Köp munskydd så skyddar vi varandra bättre. Du behöver inte känna dig konstig. Värre att bli smittad. Lycka till.

Det är just det där jag vänder mig mot... att köpa munskydd för då är de "ok" att röra sig ute bland folk? Det är väl bättre att tänka det omvända. Det är INTE ok att röra sig bland folk oavsett om du har munskydd eller inte.
Citera
2020-12-20, 22:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av B.R.Donut
Tror det tar längre tid för mutationen att ta över. Problemet är att vi har dålig koll på om den redan finns i Sverige.

60% hade mutationen i "London" har jag för mig att man pratat om.

Då blir faktorn/ökningen av R0 = 70% x 0.6 = 40%

Där viruset redan finns spritt så är faktorn redan inbakad i nuvarande Re.

Att den finns i Sverige vet vi, lika säkert som att solen går upp imorgon. Hur spridd den är vet vi inte, om det idag är 2% eller 20% av fallen i Sverige som tillhör denna variant.
Citera
2020-12-20, 22:18
Medlem
Sunimods avatar
Det är en hund begravd här.

Flera länder reagerar kraftigt på en ny version av coronan.
Ja den som ska spridas från England.
Den påstås mer smittsam men tveksamheterna dyker upp när till och med vårt land vill stoppa resorna.

Vad är det man inte berättar?
Är detta starten på 3:e vågen som kommer bli rejält värre?
Lagom till jul/nyår kommer den kunna fortplantas rejält.

Nej jag vill inte ha mer rysare nu. Det räcker.
Citera
2020-12-20, 22:18
Medlem
raskenss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av justina
Om du läser det finstilta så står det alltid 15 min. Såklart läser ingen det, utom jag som har familjemedlemmar med en historia som ger förhöjd risk för reaktion på vacciner.

Så klartr vet man om att man har överkänslighet så kan man vänta en stund. Men skulle alla göra det skulle nog kommande massvaccinering kollapsa.
Citera
2020-12-20, 22:19
Medlem
Citat:
Virusvarianten har redan spridits till de flesta länder. Det är bara att se hur viruset spreds i Europa i vintras. Det gick under radarn i de flesta länder. Det har även denna variant redan gjort.

Inte troligt att det finns något land i Europa den inte finns i. Möjligen mikrostaterna, men också de är tillräckligt stora för att med största sannolikhet ha fall.
Citera
2020-12-20, 22:20
Medlem
sannes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av justina
Jag trodde du hittade på. Jag tittade på din länk för att vara 100% säker innan jag svarade. Så upptäcker jag att han på riktigt vill ha en vecka innan han kan avgöra om inreseförbud behövs.

Den här mannen är vår statsepidemiolog.

Vår tidigare statsepidemiolog Annika Linde är äldre, är pensionerad men är otroligt mycket mer informerad och snabb i tanken än Tegnell!

Ja visst är det helt världsfrånvänt. Han ville återkomma senare i veckan med svar. Jag är så tacksam att regering nu tar handen ifrån den allsmäktige Anders Tegnell och hans gäng. Även om det är sent så är det det absolut bästa för Sveriges befolkning.

Vi har varit i en Anders Tegnell psykos.
Citera
2020-12-20, 22:22
Medlem
sannes avatar
Citat:
Det är just det där jag vänder mig mot... att köpa munskydd för då är de "ok" att röra sig ute bland folk? Det är väl bättre att tänka det omvända. Det är INTE ok att röra sig bland folk oavsett om du har munskydd eller inte.

Det finns personer som måste åka till arbetet med kollektivtrafik, personer som måste gå till Apotek.

De jag möter med munskydd håller bättre avstånd än dem utan munskydd.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in