2020-12-20, 21:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SADISTIK
Om det nu ska bli rekommendation för munskydd kanske jag skulle ta och haka på. Jag rör mig trots allt ute, bland folk, och vill inte bli tittad på som om jag vore en massmördare.

Vad ska man köpa? De där engångsgrejerna som man ser gamla tanter gå omkring med i pannan och över hakan känns, jag vet inte, ovärda? Det är liksom 2 dagars skydd för ett par tjugor.

Hur är det med de där tvättbara av tyg? Fattar ju att de inte ger nåt vidare skydd men kommer man undan med ett sånt om man främst bryr sig om att inte bli snedtittad på? Eller blir man uppläxad?

Du hinner fortfarande sy en som matchar din jacka. Det finns också att köpa i klädbutiker.

Om du inte har något uppseendeväckande tyg, tror jag inte att ngn tittar.
Citera
2020-12-20, 21:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Surtruten
Orsaken att vi har den smittutveckling vi har beror bla. på att allt för många letar kryphål istället för att göra sitt bästa för att undvika smittspridning.

Skaffa inte munskydd för att du vill "komma undan", skaffa munskydd för att du inte ska riskera att smitta ner din omgivning.

Jag skyddar min omgivning genom att inte vara sjuk bland dem. Munskyddsrekommendationen känns som en ren formalitet och något man bör hänga på sig för att inte få stryk. Givetvis vill jag komma undan så billigt som möjligt och har därför ställt en fråga som du glömde besvara.
Citera
2020-12-20, 21:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kredo
Kollade ni in tuben igår sjuk syrran i US som svimmade efter första shoten?

Skicka länken så kollar vi.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kredo
Kollade ni in tuben igår sjuk syrran i US som svimmade efter första shoten?

Det verkar som hon har någon sjukdom eller liknande som gör att hon svimmar ganska ofta:
https://www.svt.se/nyheter/utrikes/video-pa-sjukskoterska-som-svimmar-efter-vaccinering-sprids-pa-sociala-medier
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Draken55
Men flygstoppet från UK blir ju meningslöst om det;

A. inte införs nu , omedelbart
B. inte krävs karantän för Svenskar som ju inte kan stoppas från att flyga hem

Gör man inte de 2 åtgärderna NU
kommer den nya varianten vara här på typ Tisdag

Sas har just meddelat att man inte kommer att testa några av de inresande från UK, eller för den delen sätta dom i karantän, så om det finns smitta på planet så är det här nu och då är det försent. Det är förmodligen redan här sedan länge, jag tror bara inte vi har resurser att följa upp det. Är det inte ett omfattande arbete att söka upp det nya viruset?
Citera
2020-12-20, 21:26
Medlem
Citat:
Om det nu ska bli rekommendation för munskydd kanske jag skulle ta och haka på. Jag rör mig trots allt ute, bland folk, och vill inte bli tittad på som om jag vore en massmördare.

Bättre att inte röra sig bland folk.
Citera
2020-12-20, 21:28
Medlem
Citat:

Vad ska man köpa? De där engångsgrejerna som man ser gamla tanter gå omkring med i pannan och över hakan känns, jag vet inte, ovärda? Det är liksom 2 dagars skydd för ett par tjugor.

Hur är det med de där tvättbara av tyg? Fattar ju att de inte ger nåt vidare skydd men kommer man undan med ett sånt om man främst bryr sig om att inte bli snedtittad på? Eller blir man uppläxad?

Om du ska ha munskydd så haka just inte på.
Det räcker med alla IQ-fiskmås som redan har dom på hakan.

I övrigt kan du köpa vilket skit som helst. Munskyddshysterin är skrattretande redan som den är.
Citera
2020-12-20, 21:29
Medlem
57Emmas avatar
Hittade en väldigt intressant artikel av Björn Olsen som förklarar ganska bra varför vi får dessa pandemier. Det beror inte på djuren utan på oss människor och djurhållningen

Hans säger att han den 3 januari fick reda på den nya varianten

Citat:
– Marken försvann under mina fötter, säger Björn Olsen.

Björn Olsen har studerat pandemier i 25 år och har länge sagt att frågan är inte om utan när nästa pandemi kommer. För honom var slutsatsen självklar: Det här blir en pandemi.

Ganska lång artikel men väldigt läsvärd om man är intresserad
Han säger också att Covid-19 får anses som en generalrepetition inför nästa pandemi.

https://www.forskning.se/2020/04/30/kan-vi-hindra-nasta-pandemi/
Citera
2020-12-20, 21:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jettz
Det verkar som hon har någon sjukdom eller liknande som gör att hon svimmar ganska ofta:
https://www.svt.se/nyheter/utrikes/video-pa-sjukskoterska-som-svimmar-efter-vaccinering-sprids-pa-sociala-medier

Själv undrar jag om det är vaccinmotståndarna som har lagt ut videon? Och vidare: varför videofilmades vaccineringen till att börja med?

Det tycks pågå väldigt många olika strider nu under pandemitiden.
Citera
2020-12-20, 21:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jettz
Det där va ju inget jämfört med när Jenny snackade om Skandiamannen.
Citera
2020-12-20, 21:31
Medlem
Surtrutens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zilog-80
Nu tog du väl ändå i? Globaliseringen är på gott och ont, behåll det goda.. släng det onda. Beroende av andra är bara av ondo.
Vill du återgå till ett samhälle vi hade i början av 1900-talet menar du?

Det är inte jättelänge sedan man började importera frukt och grönsaker till Sverige.
Innan dess fanns det grönsaker främst på sommaren, äpplen, päron, mm. på hösten och därefter fick man hålla tillgodo med potatis och vissa rotsaker som gick att lagra lite längre tid samt konserverad.
Citera
2020-12-20, 21:31
Medlem
kredos avatar
https://youtu.be/nSpaYppGono Hur gick det för henne?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in