Citat:
När SD nämner att han besökt fyndplatsen mååååånga gånger, och ganska direkt efter mordet, gör ju att man liksom mekandet och cyklandet mordnatten, blodigt akrobatsex och cykelsadelsex drar öronen åt sig och direkt får en misstanke om att det nu kommer att gå att hitta blodigt bevis på någon tillhörighet som SD har, särskilt det som handlar om klädesplagg som når nedanför knähöjd och skor.
Samtidigt vet man att SD har en utstuderad teknik för att föra människor bakom ljuset, även om han kan samtidigt vara osmidig och genomskinlig. Det skulle kunna vara en slags "lek" med förhörsledarna, för att få dom att tro något som alltså inte finns. Att polisen ska leta på "fel" ställe. Men detta är inget jag tror.
Jag tänker nästan tvärtom, att hans fräckhet kan gå så långt, att han fotar skorna innan han åker till gymmet, använder skorna vid mordet, har tvättat skorna (fast inte i maskin, sa forensikern om jag minns rätt) och han sedan går med dom på jobbet. Dom har han på sig vid förhören, då han iskallt tror att hans lugna och hjälpsamma sätt gör att han kan hinna resa till USA.
För som du säger, varför är skorna på landet hos svärföräldrarna?
Jag har svårt att tänka att Lenas DNA skulle krypa så djupt in i plösen om hon inte hade avsatt en större mängd DNA på dom. Hans förklaringar låter inte trovärdiga, även om man inte kan bevisa att det är omöjligt.
Om blodet på tvättmaskinen inte hade funnits, då hade plös DNA:at verkat tunnare, men nu har man också hans DNA på hennes ring.
Jag tänker alltså att han är så iskall att han lugnt kan gå till jobbet i samma skor, för att han känner att han kan överlista alla. Vilket ju visat sig att han hittills har lyckats med.
Samtidigt vet man att SD har en utstuderad teknik för att föra människor bakom ljuset, även om han kan samtidigt vara osmidig och genomskinlig. Det skulle kunna vara en slags "lek" med förhörsledarna, för att få dom att tro något som alltså inte finns. Att polisen ska leta på "fel" ställe. Men detta är inget jag tror.
Jag tänker nästan tvärtom, att hans fräckhet kan gå så långt, att han fotar skorna innan han åker till gymmet, använder skorna vid mordet, har tvättat skorna (fast inte i maskin, sa forensikern om jag minns rätt) och han sedan går med dom på jobbet. Dom har han på sig vid förhören, då han iskallt tror att hans lugna och hjälpsamma sätt gör att han kan hinna resa till USA.
För som du säger, varför är skorna på landet hos svärföräldrarna?
Jag har svårt att tänka att Lenas DNA skulle krypa så djupt in i plösen om hon inte hade avsatt en större mängd DNA på dom. Hans förklaringar låter inte trovärdiga, även om man inte kan bevisa att det är omöjligt.
Om blodet på tvättmaskinen inte hade funnits, då hade plös DNA:at verkat tunnare, men nu har man också hans DNA på hennes ring.
Jag tänker alltså att han är så iskall att han lugnt kan gå till jobbet i samma skor, för att han känner att han kan överlista alla. Vilket ju visat sig att han hittills har lyckats med.
Han garderar ju lite med att ena dottern är med där på mordplatsen efter också. In i snåren och kika ska de.
Inte lika misstänksamt att gå dit då i barns sällskap.
Sen har han ju statistiken mot sig.
Vet inte om rätten tar hänsyn till det men 2018 i 67 % av fallen med dödligt våld mot kvinnor hade eller var offret och gm i en parrelation...
Och det var väl SD och LW på ett eller annat sätt.
Så vad gäller rimligt tvivel så hamnar tankarna ofta där. Lite svårt att inkludera en alternativ gm i det här fallet. Tänker främst på mordplatsen. Den sticker ut och känns för intim för utomstående den här tiden på dygnet och hon verkar lämna huset kanske i lite hast utan att ha kommunicerat med någon annan om att smyga dit för lite hjärtformad kaka.
En gammal försmådd älskare som spanat på henne en gång den här kvällen är gm? När SD, idioten, har fotat själv vid flera tillfällen så att han t o m blivit polisanmäld för att smyga utanför...
Nån betuttad boende på hennes jobb skulle ha nån anledning att hoppa på henne där i buskarna? Mer betuttad än SD? Njaa.
Nån som förvirrat sig från de lite sämre områdena i Örebro för att våldföra sig eller råna en kvinna, på vad? En mobiltelefon och fleecejackan? Inte en chans.
Finns inga andra konflikter i LW:s chatter som ens kan närma sig nivån som hon och SD hade.
Inte nån vidare genomfartsled för bilar där nere vid Byalagsgatan/Rättarevägen. Tvärtom. Så ingen Anders Eklund typ i farten alltså.
Grannar med våldsamt förflutet fanns väl nånstans men de är väl utredda innan och utan.
Visst kan nån annan ha gjort det men vem fasen skulle det vara då?