2020-12-20, 17:21
Medlem
Massivt valfusk i Arizona! Den här videon tar en närmare titt på vad som hände:

https://rumble.com/vbyvln-a-close-look-at-the-data-arizona.html
2020-12-20, 17:24
Medlem
kakburks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nulb
Jadu... Vad ska man säga.

Du verkar vara under föreställningen att det står domstolar fritt att avstå att pröva ärendet för att de tycker det verkar lite krångligt. Så fungerar det naturligtvis inte, det behöver man inte ha en juristexamen för att förstå. Domstolar agerar under lagen, således måste de ha laglig grund för att avvisa ett mål.

Vidare har ett antal domstolar avvisat vittnesmål som icke-trovärdiga och sakfrågan har prövats vid ett antal tillfällen. Det verkar föreligga någon form av uppfattning hos Trumps anhängare att alla domstolar bara avvisat Trumps stämningar och inte petat på sakfrågan. Det är direkt felaktigt. Men å andra sidan har vi ju att göra med personer som tror domstolar på eget bevåg kan strunta i att ta upp en fråga för att det verkar jobbigt så jag vet inte riktigt vad man ska förvänta sig.
Det är långt ifrån alla vittnesmål som inte ansetts trovärdiga.
Jag under den föreställningen? Ja i så fall så är jag i gott sällskap av folk som ligger ganska många lönegrader över både mig och dig.
Domstolar ska agera enligt lagen men detta handlar om ett så pass stort och omvälvande ämne att de inte gör det. Som sagt, vid ett vanligt brottsmål hade det med råge räckt för fällande dom.

Signalen detta ger är att det är OK med fusk. Fan, republikanerna kan göra samma sak vid nästa val och komma undan med det. Lite korrupta personer, mutor, hot mm så väljer man den president man vill ha. Det låter kanon det där.
2020-12-20, 17:25
Medlem
Här är några kort som Trump har kvar att spela ut:

Citat:
** President Trump can still confiscate and examine the controversial and suspect voting machines.
** President Trump can encourage the AWOL Justice Department to investigate and prosecute those who committed fraud.
** Mark Zuckerberg could be investigated for his role in shady election practices.
** President Trump can bring in the inventor of the QR Code, IT expert Jovan Hutton Pulitzer, to conduct his scan on completed ballots.
** President Trump can order an investigation of the USPS trailers full of ballots that left New York for battleground state Pennsylvania.
** Trump can investigate and indict the organizers of the Atlanta ‘suitcase’ scandal.
** Trump needs to investigate the SolarWinds breach and if there is a connection to the 2020 election.

https://www.thegatewaypundit.com/2020/12/president-trump-tweets-martial-law-fake-news-knowing-several-options-table

Trump verkar dock förbereda något:

https://twitter.com/realDonaldTrump/status/1340523944680583169
2020-12-20, 17:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av scrollock
En matematisk uträkning visar att Biden fått 13 miljoner FLER röster än vad det funnits invånare med rösträtt som faktiskt röstat!

https://www.thegatewaypundit.com/2020/12/breaking-huge-simple-math-shows-biden-claims-13-million-votes-eligible-voters-voted-2020-election

Denna bild illustrerar ganska väl hur absurd hela situationen är:

https://twitter.com/KanekoaTheGreat/status/1340180468239503361

Jämför äpplen med päron. Den ena siffran jämför med totala antalet myndiga i USA, dvs nästan 70% av alla som med åldern rätt får rösta har lagt sin röst i detta val. Vilket är bra för att vara USA. Det är äpplet.
Registrerade antal röstare är päron i det här fallet.

Detta är gymnasienivå. För fan.
2020-12-20, 17:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kakburk
Det är långt ifrån alla vittnesmål som inte ansetts trovärdiga.
Jag under den föreställningen? Ja i så fall så är jag i gott sällskap av folk som ligger ganska många lönegrader över både mig och dig.
Domstolar ska agera enligt lagen men detta handlar om ett så pass stort och omvälvande ämne att de inte gör det. Som sagt, vid ett vanligt brottsmål hade det med råge räckt för fällande dom.

Signalen detta ger är att det är OK med fusk. Fan, republikanerna kan göra samma sak vid nästa val och komma undan med det. Lite korrupta personer, mutor, hot mm så väljer man den president man vill ha. Det låter kanon det där.

Noterar att vi nu gått från "man har inte avfärdat vittnen som inte trovärdiga" till "det är långt från alla vittnesmål som inte ansetts trovärdiga".

Vidare är detta inte frågan om brottmål, det är frågan om förvaltningsrättsliga mål av administrativ karaktär. Att diskutera för vad som gällt vid ett teoretiskt brottmål är således ganska irrelevant då detta inte är tal om brottmål.

Så, om jag förstår dig korrekt så är din uppfattning att samtliga juridiska instanser i USA är korrupta och motarbetar Trump (som uppenbarligen vunnit) i strid med mängder av bevis? Tillåt mig tvivla.

Men det klart, ska man fortfarande argumentera för att Trump kommer ta hem det här så måste man väl ta i lite från tårna. Då måste alla vara korrupta och köpta av Kina, även de domare Trump tillsatt, även de domare Trump lovordat, även Trumps egna justitiedepartement. ALLA förutom Trump (och möjligtvis Giuiliani då) är så pass korrupta att de går i uppenbar strid med lag, något alla kan se.

Jadu...
2020-12-20, 17:33
Medlem
DonaldTrummps avatar
Citat:
Här är några kort som Trump har kvar att spela ut:

Inga riktiga Ess där. Vilka har han spelat ut hittills?

Mike Pence
2020-12-20, 17:34
Medlem
siisters avatar
Citat:
En matematisk uträkning visar att Biden fått 13 miljoner FLER röster än vad det funnits invånare med rösträtt som faktiskt röstat!

https://www.thegatewaypundit.com/2020/12/breaking-huge-simple-math-shows-biden-claims-13-million-votes-eligible-voters-voted-2020-election

Denna bild illustrerar ganska väl hur absurd hela situationen är:

https://twitter.com/KanekoaTheGreat/status/1340180468239503361

Varför inte göra en lista med siffror från och med valdagen 2020? Det är nästan så att man försöker göra en luring med att inkludera exempelvis Missouri 1/11/2018. Verkligen absurt!
2020-12-20, 18:16
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Aramir2
Det gäller dock bara i Michigan.
Alla delstaterna i USA har ju en egen bar association(typ advokatsamfund).

Det finns dock flera olika konsekvenser om hon skulle "bli fälld". Som värst kan hon bli av med sin advokatlicens i Michigan och rejäla böter.
Mildaste varianten är bara tillsägelse/varning. Däremellan finns en variant där hon fortfarande får lämna in stämningar men måste betala en tämligen kraftig ansökningsavgift varje gång och stämningen måste först bli granskad och godkänd innan den ens går vidare till domstol.

Vi får se hur det slutar.

Det man måste tänka på är att även om det bara är Michigan så lär det leda till en kedjereaktion då det enda som skyddar henne just nu är att åklagare inte vill ge sig på henne då åklagare i regel inte ger sig på andra åklagare
2020-12-20, 18:19
Medlem
kakburks avatar
Citat:
Noterar att vi nu gått från "man har inte avfärdat vittnen som inte trovärdiga" till "det är långt från alla vittnesmål som inte ansetts trovärdiga".

Vidare är detta inte frågan om brottmål, det är frågan om förvaltningsrättsliga mål av administrativ karaktär. Att diskutera för vad som gällt vid ett teoretiskt brottmål är således ganska irrelevant då detta inte är tal om brottmål.

Så, om jag förstår dig korrekt så är din uppfattning att samtliga juridiska instanser i USA är korrupta och motarbetar Trump (som uppenbarligen vunnit) i strid med mängder av bevis? Tillåt mig tvivla.

Men det klart, ska man fortfarande argumentera för att Trump kommer ta hem det här så måste man väl ta i lite från tårna. Då måste alla vara korrupta och köpta av Kina, även de domare Trump tillsatt, även de domare Trump lovordat, även Trumps egna justitiedepartement. ALLA förutom Trump (och möjligtvis Giuiliani då) är så pass korrupta att de går i uppenbar strid med lag, något alla kan se.

Jadu...
Nu börjar du verkligen fantisera över vad du tror att jag tycker.. Typiskt vänsterflum-liberalt beteende.
Det jag i första hand vill är att ha fullständig transparens vid ett val. Tycker du att de lyckades bra med det?
Om allt gått rätt till och Biden vinner så accepterar de flesta detta men med den totala avsaknaden av transparens så har det sått djupa tvivel hos många men det kan ju naturligtvis inte du förstå, bara det går "rätt väg" så struntar ju du hur det gått till.

Vidare, kan du bevisa att domstolarna avfärdat de flesta vittnena så som icke trovärdiga?
2020-12-20, 18:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kakburk
Nu börjar du verkligen fantisera över vad du tror att jag tycker.. Typiskt vänsterflum-liberalt beteende.
Det jag i första hand vill är att ha fullständig transparens vid ett val. Tycker du att de lyckades bra med det?
Om allt gått rätt till och Biden vinner så accepterar de flesta detta men med den totala avsaknaden av transparens så har det sått djupa tvivel hos många men det kan ju naturligtvis inte du förstå, bara det går "rätt väg" så struntar ju du hur det gått till.

Vidare, kan du bevisa att domstolarna avfärdat de flesta vittnena så som icke trovärdiga?

Noterar att du nu helt släppt ditt tidigare tjatter om brottmål, klokt val.

Vilken transparens saknas menar du? USA lever upp till samtliga villkor för transparens satta av exempelvis OSSE. Det har funnits valobservatörer från samtliga partier i samtliga lokaler där röster räknats. USAs justitiedepartement m.fl myndigheter har utrett frågan om valfusk och kommit fram till att det inte föreligger något omfattande valfusk. Saken har även prövats i domstol i ett antal olika sammansättningar där man inte kommit fram till att valfusk skett. För att frågan ska utredas vidare krävs belägg, knappast något kontroversiellt.

Jag rekommenderar att du läser domsluten, där lär du finna all information du söker.
2020-12-20, 18:30
Medlem
CapsLock99s avatar
Citat:
Noterar att du nu helt släppt ditt tidigare tjatter om brottmål, klokt val.

Vilken transparens saknas menar du? USA lever upp till samtliga villkor för transparens satta av exempelvis OSSE. Det har funnits valobservatörer från samtliga partier i samtliga lokaler där röster räknats. USAs justitiedepartement m.fl myndigheter har utrett frågan om valfusk och kommit fram till att det inte föreligger något omfattande valfusk. Saken har även prövats i domstol i ett antal olika sammansättningar där man inte kommit fram till att valfusk skett. För att frågan ska utredas vidare krävs belägg, knappast något kontroversiellt.

Jag rekommenderar att du läser domsluten, där lär du finna all information du söker.

Ingen domstol har väl sett eller hört bevisen ?
Som jag förstår är samtliga mål från Team Trump avvisade främst på teknikalitet.

Vore det inte gott att alla bevis synades, hördes i en domstol ?
2020-12-20, 18:30
Medlem
WolfmanJackSrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ankhelvete
Fox News är på Trump sida. Valet är inte över än.

Peter Navarro on his Election Fraud report
https://www.youtube.com/watch?v=JblXeoRvJmg&ab_channel=DonaldJTrump

Lou Dubbs tar tillbaka anklagelser om Smartmatic och valfusk.

https://www.youtube.com/watch?v=yE6s7P6wThI

https://www.seattletimes.com/nation-world/lou-dobbs-debunks-his-own-claims-of-election-fraud-after-a-legal-demand-from-smartmatic/

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in