2020-12-19, 21:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fasligt
Har absolut ingen aning om vad det här är för figur men oavsett är detta en intressant vinkel:
Happy Saturday everyone. Bill Barr stepped down and can now be a witness. Enjoy your day.
Fisted hand
https://twitter.com/shawn4388/status/1340340739646099461

Ja, vad kan Bill Barr tänkas berätta som vittne i diverse rättsprocesser som eventuellt påbörjas inom överskådlig framtid? The Bidens affärer, t ex, har han ju uppenbarligen informerats om under minst två års tid.

Allt som han känt till som AG hade han(eller annan åklagare) kunnat använda i eventuella åtal, så det är knappast det som det handlar om.
Finns information som Barr inte tidigare kunnat använda av något skäl(kan ju varit olagligt framtagna bevis till exempel) så kan han inte heller vittna om det, samma skäl som gjorde eventuella bevis oanvändbara tidigare appliceras givetvis på att vittna om sagda bevis.

Snarare handlar det om eventuella processer mot Trump. Mest troligt obstruction of justice där Barr som AG hindrade utredningarna kring Trump.
2020-12-19, 21:57
Medlem
crisscrosss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fasligt
Har absolut ingen aning om vad det här är för figur men oavsett är detta en intressant vinkel:
Happy Saturday everyone. Bill Barr stepped down and can now be a witness. Enjoy your day.
Fisted hand
https://twitter.com/shawn4388/status/1340340739646099461

Ja, vad kan Bill Barr tänkas berätta som vittne i diverse rättsprocesser som eventuellt påbörjas inom överskådlig framtid? The Bidens affärer, t ex, har han ju uppenbarligen informerats om under minst två års tid.
Troligare nån av alla stämningar mot Trump som kommer öka exponentiellt efter den 20:e januari.
2020-12-19, 21:58
Medlem
AreYouBacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tok-Frans
Vad händer här då?
https://youtu.be/2xEPw93OwwM

Någonstans måste du inse att man måste övertyga folket att de lever i en demokrati.

Inga domstolar har ensamt befogenhet att diktera villkoren för en demokrati, den utgörs av folket.

Ett inte så litet problem för Biden att försöka lösa.

Det är ingen här som vill förklara bort vad som sker i filmen. Det är så tydligt. Kombinera det med obbning av GOP valobservatörer på plats och all valpersonal som till större delen verkar varit demokrater, folk som arbetar fö minimumlön. De har skrikit covid! När GOP personal utmanar en röstsedel. Det är skrämmande hur det har gått till. 6 januari.
2020-12-19, 22:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RudyardKipling
Om den personen som sannolikt sitter på en post där han kan ta del av den mest hemliga informationen av alla i hela världen säger något, oavsett - eller vänta i synnerhet om det är kontroversiellt, borde man inte lyssna då? Det är ju inte Keps-steffe i Snorträsk som babblar utan POTUS.

Jo om han vore en pålitlig person så kanske man hade lyssnat på honom.
Men han lyssnar ju inte ens på sina egna underrättelsetjänster.
När alla hans underrättelsetjänster informerade honom om att Ryssland aktivt arbetat för att påverka valet 2016, vad gjorde han då?
Jo han frågade Putin som sade att det inte var sant och gick sedan ut och sade att han trodde på Putin.

Så han kanske har tillgång till massa hemlig information men han har uppenbarligen inte kompetens eller möjligen vilja att förstå eller ta till sig den.

Tror du att Trump inte har en egen agenda? Tror du inte att han skulle ljuga om han trodde att han kan tjäna på det?
Han ljuger bevisligen tämligen ofta, inte sällan om saker han sagt som finns väl dokumenterade.
2020-12-19, 22:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av squeaky
Nu får du ta och lugna ner dig, har du ens bemödat dig att läsa vad för skit senile Sydney har skickat till SCOTUS?

1. Det började med att Powell fick avslag från domstolens "Clerk". Man får inte kan lägga till andra case i sitt orginalcase. Clerken informerade Sydney om det.

2. Pro tip till Senile Sydney, det är ingen bra idé att påstå följande:
"Look, your Honors, we're not suggesting that the clerks' office is part of the deep state/chavista/globalist plot against Trump. Yet. But we will if you make us"

"OK, maybe we screwed up. But I'm sure we can fix it if you let us. And expedite that, without seeing it!"

3.Sydney påstår följande:

Åhhneej, nu hittar Sydney på. Anledningen att vittnesbördet inte kunde bestridas varför att för att hennes rumpa slängdes ut från domstolen innan ärendet ens nådde en punkt där hennes "vittnen" kunde ifrågasättas.

4. Sydney påstår följande:

Pro-tip 2: Det är ingen bra idé att kalla SCOTUS kollegor för idioter.

5. Sydney påstår följande:

Jaha, och? domstolar är ungefär som fakta, de skiter dina känslor.

6.Sydney påstår följande:

Nähärru Sydney, du kan inte komma släpandes med nya bevis till SCOTUS, det funkar inte så.

7.Sydney påstår följande:

Jeeez Sydney, du kan inte säga till en domstol "fuskare försöker ditt och datt"

That´s it. Såhär ser senile Sydneys "biblical KRAKEN case alltså ut i stora drag.

Crazy Woods inskickade stämningsansökan som har skickats in innan Sydneys och den har fått följande datum.

Så, SCOTUS kommer att tidigast börja kolla på stämningsansökan den 14:e Januari i Woods fall och om de får resning så kommer den inte att tas upp som tidigast VÅREN 2021.

Så, Sydneys kommer att bli senare än Woods.

It´s going to be biblical

Större delen av Trumpfortet är rensat och nu återstår bara några enstaka motståndsnesten.
Vore det inte kul ifall SCOTUS sa att Biden inte fick tillträda så länge det fanns pågående mål mot honom och att Pelosi blir tvungen att träda in som T.F. medan dessa löses? Senile Joe hinner dö av hög ålder innan han ens kan tänka på att tillträda LOL!
2020-12-19, 22:11
Medlem
Citat:
Haha, du är säkert smartare än Powell. Hon vet ingenting och hon begår massa misstag. Några vänsetridioter på FB på andra sidan Atlanten vet mer än Powell om konstitutionen och amerikanska juridiken. Du vann. Känns det bra?

Jag har i alla fall aldrig skickat in officiella dokument smockfulla med sakfel och stavfel.
Hennes stämningar är så dåligt utformade att det hade gett underkänt för vilken förstaårsjurist som helst.

Beviset för detta ser du hur det gått för henne i domstolarna.
Hon skämmer ut sig själv.

Det handlar inte om vad jag eller någon annan oavsett om man är vänster, mitten eller höger tycker, det enda relevanta är hur det bedöms av domstolarna och de har mangrant underkänt hennes stämningar som helt obefogade och hennes bevisning som totalt ogrundad och felaktig.

Jag har inte vunnit något, men Powell har förlorat varenda fall hittills, och det har inte ens varit nära.
2020-12-19, 22:19
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Aramir2
Jag har i alla fall aldrig skickat in officiella dokument smockfulla med sakfel och stavfel.
Hennes stämningar är så dåligt utformade att det hade gett underkänt för vilken förstaårsjurist som helst.

Det handlar inte om vad jag eller någon annan oavsett om man är vänster, mitten eller höger tycker, det enda relevanta är hur det bedöms av domstolarna och de har mangrant underkänt hennes stämningar som helt obefogade och hennes bevisning som totalt ogrundad och felaktig.

Jag har inte vunnit något, men Powell har förlorat varenda fall hittills, och det har inte ens varit nära.

Det har lämnats in en artikel 11 mot Powell nu, går den igenom så portas hon från att göra anmälningar på några år
2020-12-19, 22:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ondahamstern
Det har lämnats in en artikel 11 mot Powell nu, går den igenom så portas hon från att göra anmälningar på några år

Det gäller dock bara i Michigan.
Alla delstaterna i USA har ju en egen bar association(typ advokatsamfund).

Det finns dock flera olika konsekvenser om hon skulle "bli fälld". Som värst kan hon bli av med sin advokatlicens i Michigan och rejäla böter.
Mildaste varianten är bara tillsägelse/varning. Däremellan finns en variant där hon fortfarande får lämna in stämningar men måste betala en tämligen kraftig ansökningsavgift varje gång och stämningen måste först bli granskad och godkänd innan den ens går vidare till domstol.

Vi får se hur det slutar.
2020-12-19, 22:24
Medlem
spindrifts avatar
Citat:
Vad var det som skrevs här i tråden, 94% av polisen stöder Trump/republikanerna? Skulle inte förvåna mig ett dugg. Att de skulle vända sig mot patrioter ser jag som osannolikt. Jag vet inte hur reglerna är i USA, men i Sverige kan polisen begära hjälp av militären. Dock vet jag inte om det först måste godkännas av riksdagen/regeringen. Oavsett vad, militär som agerar på svensk mark i fredstid står under polisbefäl. Viktigt att komma ihåg är att USA sedan 2001 befinner sig i krig. Då gäller sannolikt andra regler.
Var också osäker, så kollade upp det. Verkar som att i USA är det reglerat i defense authorization act, sektion 1076 "Use of the Armed Forces in major public emergencies".

Så det måste till en order från presidenten för att kalla in militären.

Och gällande national guard så i Washington står de under presidenten:
Citat:
The state National Guard is organized into units stationed in each of the 50 states, three territories, and the District of Columbia, and operates under their respective state or territorial governor, except in the instance of Washington, D.C., where the National Guard operates under the President of the United States or his designee.
2020-12-19, 22:46
Medlem
RudyardKiplings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Aramir2

Jaså, jag tyckte det stod att hon drivit över 500 federal cases och vunnit 70% av dem, men du din jävla lallare har säkert bättre koll på amerikanska juridiken än hon. "Please nigga".

"Vilken förstaårsjurist som helst" sa Bill

"Hon skämmer ut sig själv" sa Bull
2020-12-19, 22:49
Medlem
RudyardKiplings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av spindrift
Var också osäker, så kollade upp det. Verkar som att i USA är det reglerat i defense authorization act, sektion 1076 "Use of the Armed Forces in major public emergencies".

Så det måste till en order från presidenten för att kalla in militären.

Och gällande national guard så i Washington står de under presidenten:

Tack. Bra research:at.
2020-12-19, 22:51
Medlem
siisters avatar
Citat:
Jaså, jag tyckte det stod att hon drivit över 500 federal cases och vunnit 70% av dem, men du din jävla lallare har säkert bättre koll på amerikanska juridiken än hon. "Please nigga".

"Vilken förstaårsjurist som helst" sa Bill

"Hon skämmer ut sig själv" sa Bull

Man är inte bättre än sin senaste match. Och det är hennes senaste matcher som diskuteras just nu

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in