• 1
  • 2
2020-12-20, 12:54
Medlem
Leskborks avatar
Hej

Jag läser för tillfället ett 5-årigt universitetsprogram och är inne på mitt andra år. Allt har gått som på räls hittills; bra betyg, inga kuggade tentor eller icke-godkända inlämningsuppgifter o.s.v.

Den senaste månaden har jag läst en kurs som vänt mitt liv upp och ner. Allt självförtroende jag byggt upp under första året och under den första kursen på andra året är som bortblåst. Jag pluggar som en galning för att hänga med, men det går verkligen inte. Har börjat må riktigt dåligt utav detta.

Jag avskyr att ge upp, men samtidigt känner jag att det inte är värt att må så här dåligt över 15 HP.
Ett alternativ är att jag gör sista tentan som äger rum i januari, och kuggar den (vilket känns mest realistiskt) och sedan bara struntar i denna kursen. Jag har tillräckligt många HP för att fortsätta min utbildning, men oroar mig för att jag i framtiden kommer att få "betala" för att jag saknar EN kurs av alla de kurser jag kommer att läsa under dessa 5 åren - att en framtida arbetsgivare väljer bort mig för att det ser slappt ut att man inte läste den där kursen.

Vet verkligen inte hur jag ska tänka, och vore evigt tacksam om någon som är eller har varit i en liknande situation kan komma med lite tips och råd.

Mvh,

Lesk
Citera
2020-12-20, 13:05
Medlem
Ge inte upp så lätt.
Citera
2020-12-20, 13:30
Medlem
Ge inte upp ditt fanskap
Citera
2020-12-20, 13:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Leskbork
Hej

Jag läser för tillfället ett 5-årigt universitetsprogram och är inne på mitt andra år. Allt har gått som på räls hittills; bra betyg, inga kuggade tentor eller icke-godkända inlämningsuppgifter o.s.v.

Den senaste månaden har jag läst en kurs som vänt mitt liv upp och ner. Allt självförtroende jag byggt upp under första året och under den första kursen på andra året är som bortblåst. Jag pluggar som en galning för att hänga med, men det går verkligen inte. Har börjat må riktigt dåligt utav detta.