2020-12-20, 14:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sting4488
Hon körde ju rakt ut i nätet i 100km/h, och skadade sig illa, låter det som hon borde ställt upp med huvudvärk och svårt att se i solen?
Idiot.

Hon skulle säkert ha klarat sig ett kontorsjobb på 8h med huvudvärk. Solen är ingenting vi kan klaga om i Sverige för tillfället..
Citera
2020-12-20, 14:23
Medlem
revodnebs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 0ldMan
Det verkar finnas två kända mutationer nu, ett från Storbritannien och från Sydafrika. Vad innebär det för vaccinet.

Falci i USA och andra experter pratar om att vaccinet inte blir någon räddning utan viruset kommer finnas kvar även efter. Menar han att vaccinet inte hjälper mot de nya mutationerna?

Han menar att problemet är alla dem som inte vaccinerar sig, av en eller annan anledning. Det är ju bara dem som är vaccinerade som är skyddade, inte resten av befolkningen där viruset kan fortsätta sina härjningar.
Citera
2020-12-20, 14:24
Medlem
Lao Tzus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Phu2Zeex
skyddar verkligen en n95 mask mot luftburna virus?
Nej

Virus är mindre än porerna i papp- och tygmasker. Tänk en tennisboll som inte fångas upp av maskorna i ett basketbollnät.

Det mest effektiva mot Corona är att mörda minkar. Danmark har haft ihjäl 15 miljoner av dessa, alltså fler än antalet uppgivna förintade individer under ww2. Men så har Danmark också tack vare denna försiktighetsåtgärd bättre smitt- och dödssiffror än Sverige,
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av revodneb
Han menar att problemet är alla dem som inte vaccinerar sig, av en eller annan anledning. Det är ju bara dem som är vaccinerade som är skyddade, inte resten av befolkningen där viruset kan fortsätta sina härjningar.

Vaccinet stoppar inte smitta. Du kan fortfarande både sprida och få covid med vaccinet. Du kommer dock förhoppningsvis inte bli allvarligt sjuk.
Citera
Medlem
sannes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av analking
vet ngn var man kan hitta hur många muteringar av Covid19 viruset som finns??

Vet inte om denna kan hjälpa? Medcram länkar till den.

https://nextstrain.org/ncov/global
Citera
Medlem
KnackeredVonAnkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MAX-HIM
Vilka påstår det? Jag tror det tillhör ryktesspridningen som massmedia brukar stå för. Bevis saknas oftast.

Fler skulle behöva VETA att de påstådda patienterna verkligen har coronaviruset i sina kroppar, och VETA att det är coronaviruset som de verkligen dött AV, inte MED.

Fler skulle behöva se med egna ögon om alla påståenden är sanna.

Ungefär 100% av svenska folket tror de vet, men vad de verkligen gör är att TRO, endast. Tro är inte att veta.

Varför är det så viktigt då? Det kan vara skillnad mellan sanning och lögn, frihet och tyranni.

Edit: Sedan kan sjukhusen gå på knä för att de är underbemannade. Kanske inte sjuksköterskorna vill ta det förfärliga coronavaccinet (och jag förstår dem verkligen)?

Det DU behöver veta är den enorma omfattningen av inställda operationer samt att de tar personal från barnsjukhus för att hjälpa till vid vuxen-covidvården. Det räcker för att begripa allvaret men tydligen inte för dig.
Citera
2020-12-20, 14:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 0ldMan
Det verkar finnas två kända mutationer nu, ett från Storbritannien och från Sydafrika. Vad innebär det för vaccinet.

Falci i USA och andra experter pratar om att vaccinet inte blir någon räddning utan viruset kommer finnas kvar även efter. Menar han att vaccinet inte hjälper mot de nya mutationerna?

Alla tar inte vacciner, kommer vi ens upp i 50%?
Sen är skyddet mellan 80-95% så nån flockkimmunitet är inte säkert att det blir ens med fungerande vaccin.
Citera
2020-12-20, 14:26
Medlem
Lagerthas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Swan65
Bevisa du då att inte 40% av sholmarna har antikroppar eller lägg ner ditt trams om ohederlighet

Jag är den första att erkänna mitt myndighetsförakt och att jag främst ser brister men...

Det ÄR en hel del som pekar på brister i testningen och att en skrämmande stor del av alla coronaprovsvar kan vara falska. Man fallerar på så många olika delar att det börjar bli svårt att skylla det endast på inkompetens.

https://www.fokus.se/2020/11/falska-coronaprovsvar-upptacks-sallan-kan-felaktigt-tro-sig-vara-immuna/

Det finns mycket att dyka i här för den som är intreserad.
Citera
2020-12-20, 14:27
Medlem
KnackeredVonAnkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av knasen79
Lugna ned dig. Förstår du inte att en lockdown sker på bekostnad av folk förlorar sitt arbete, att barnen förlorar skolgång, att den allmänna folkhälsan sjunker och allt detta på anledning av att en nedstängning enbart skulle handla om att sända politiska signaler.
Allt det du nämner händer ju ändå plus en massa fler avlidna. Vad är det du inte begriper?
Citera
2020-12-20, 14:28
Medlem
57Emmas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av revodneb
Jag kommer också att ta vaccinet. Gäller bara att hålla ett öga på biverkningarna, läste nu att det var 5 till med allergisk reaktion, undras vad det är i vaccinet som ger det?

Jag kommer också att ta beroende på vilket vaccin man erbjuds, de som ger lägre skydd är jag inte intresserad av
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lagertha
Jag är den första att erkänna mitt myndighetsförakt och att jag främst ser brister men...

Det ÄR en hel del som pekar på brister i testningen och att en skrämmande stor del av alla coronaprovsvar kan vara falska. Man fallerar på så många olika delar att det börjar bli svårt att skylla det endast på inkompetens.

https://www.fokus.se/2020/11/falska-coronaprovsvar-upptacks-sallan-kan-felaktigt-tro-sig-vara-immuna/

Det finns mycket att dyka i här för den som är intreserad.
Jo är inne på samma... men skulle det vara så att det skulle vara brister skulle vi aldrig få reda på det, hela världen är ju "raserad"
Citera
Medlem
KnackeredVonAnkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Harald.Guldhatt
Ska inte militären ha sjukvårdsutbildad personal då, hur är det annars tänkt att funka.
Den är redan upptagen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in