Citat:
Ursprungligen postat av
text-tv-202
Varför skulle man behöva veta om man har antikroppar för att våga hälsa på släktingar? Det man behöver om man är orolig är i så fall ett covidtest. Antikroppar svarar ju bara på om du haft det tidigare och blivit frisk. Så dumt argumenterat, märker du inte det själv hur korkat det låter?
Dessutom: det är bara du som är så cynisk att du finner det rimligt att utnyttja samhällets vårdresurser i ett pressat läge onödan trots att du inte har/haft några symptom på covid. Sjävklart är det så att majoriteten som testar sig har fog för att misstänka att de haft covid.
Du har under en lång tid okritiskt hyllat Tegnell och ägnat din tid åt att med otrevliga inlägg hoppa på personer som hintat om att han kanske har fel i något. Framförallt i munskyddsfrågan där du varit som en repig gammal LP-skiva som ekar folkhälsomyndighetens budskap i all evinnerlighet. Nu har Tegnell själv svängt i frågan och hävdar att han hela tiden förordat munskydd i kollektivtrafiken när det inte går att hålla avstånd. Innebär det att du också har svängt eller anser du att Tegnell har fel nu?
Det är detta som har med att göra med usel rapportering från myndigheterna, tvätta händerna emot aerosolsmitta (jag tror mer det beror på att man inte ville ha in andra sjukdomar i vården, vinterkräksjuka influensa = specialintresse från AT), som är bra. Men emot covid19 blir det mer och mer uppenbart att det
inte hjälper.
Jag vet inte hur många gånger jag sagt till om avstånd ute och de sagt
- Men jag har antikroppar, som gör att människor som kanske hade antikroppar för 14 dagar sen tror de kan agera helt normalt i samhället. Trots att alla säger att man ska vara lika försiktiga trots antikroppar.
Så dessa 40% som nu har antikroppar i Stockholm kommer säkert resa ner till sina släktingar med det argumentet. Trots att man inte kan vara helt säker på hur länge de räcker. Ja kanske om man tagit testet 2 dagar innan (?).
Det är
det som blir utfallet när vi inte får rätt information.
Anders Tegnell har redan sagt att han hellre ger lite felaktigt lugnande information, än verkliga analyser prognoser scenarier. Precis som han gjorde med scenarier till regionerna inför hösten där han med svarade med
- Vi gör scenarier som inte är alltför mörka då skulle vården säga att de inte klarar av det!
https://www.svtplay.se/video/29172650/rapport/rapport-17-dec-19-30-5?start=auto