2020-12-20, 14:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Alkibiades
Elisabeth Högberg eller Ingela Andersson borde få chansen men vi får se hur det går i de två sprintrace som körs i Östersund idag och imorgon (om någon annan visar sig vara bättre än de två).

vilken tid idag? bästa åkaren över två dagar ska få chansen tycker jag, annars blir det lite som på Pichlers tid där jag upplevde det som väldigt svårt bli petad och släppa fram nya
Citera
2020-12-20, 14:21
Medlem
Alkibiadess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Johanhaa
vilken tid idag? bästa åkaren över två dagar ska få chansen tycker jag, annars blir det lite som på Pichlers tid där jag upplevde det som väldigt svårt bli petad och släppa fram nya

Start från kl 16.00 men vet inte damerna eller herrarna kör först.
Citera
2020-12-20, 16:26
Medlem
Synd att Hanna avslutade lite i moll, men hon räddade upp det rätt bra i Hochfilzen tycker jag. Känns inte som hennes favoritplats på en säsong, men möjligtvis är det mer att svenskarna brukar vara med tydligt toppade i början snarare än just före jul. Tydlig andraplats i cupen, men dessvärre visar Olsbu ingen svaghet i någon del av sitt skidskytte just nu. Nästan 2/3 av säsongen återstår dock så det är slagläge.

Utifrån förväntningar får man väl äsäga att Elvira gjort det ännu lite bättre. Hon kanske inte har fått till det där riktigt perfekta loppet hittills där åkning och skytte stämmer på samma gång, men det har ändå räckt till ett par pallplatser och sju topp-8 på nio lopp. Bara Eckhoff och Olsbu som slår henne i spåret hittills. Som det är nu ser jag inte varför hon inte skulle stanna kvar i toppen av totalen.

Persson och Brorsson ligger kvar på ungefär samma nivå som tidigare, stadigt överlag utan det lilla extra. Skottheim har en jättefin start, men ramlade tillbaka i mer normalt skytte i Hochfilzen och därmed också placeringarna. Hur snabbt hon åkte överdrevs lite grann i Finland, det var främst skyttet som talade, även om hon åkte bättre då också. Hon är ursäktad dock och ska nog kunna bygga upp en ny topp till senare på säsongen.

I nationscupen leder vi, 126p är ganska betryggande men inte så mycket när Norge börjar tar tripplar och vinner stafetter. Blir en hård kamp i år.
Citera
2020-12-20, 16:38
Medlem
Det finns alltså ingen resultatrapportering från ATG sprintarna ?
Citera
2020-12-20, 16:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Krockich
Det finns alltså ingen resultatrapportering från ATG sprintarna ?

Sista start 16:22 så alla är nog i mål snart. Sen kommer resultat.
Citera
2020-12-20, 16:54
Medlem
Unga Sara Andersson sägs ha vunnit loppet.

Stina ska ha skjutit 2+2 och sen även åkt fel enligt Sportbladet.
Senast redigerad av frankkk 2020-12-20 kl. 16:58.
Citera
2020-12-20, 17:00
Medlem
Stina på 13:e plats. Kaoslopp enligt aftonbladet. Föll och åkte fel. Får hoppas på en bättre dag imorgon.
Citera
2020-12-20, 17:01
Medlem
Alkibiadess avatar
Då kom hon inte sist i alla fall trots strulet.
Citera
2020-12-20, 17:05
Medlem
Om Sara Andersson vinner(talangen till trots) tror jag inte Magnusson är given att tappa sin plats. Ett lopp imorgon också visserligen, vi får se hur mycket Bettan etc. bommade och tidsavstånden.

Hoppas man vågar skicka ut Sara i IBU-cupen om hon är så pass bra.
Citera
2020-12-20, 17:10
Medlem
AlbusDumbledores avatar
Hur mycket tid tappade hon på att köra fel då? Känns inte som att farten i spåret är jättebra.
Citera
2020-12-20, 17:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Alkibiades
Då kom hon inte sist i alla fall trots strulet.

Nu har jag inte sett loppet eller hört något men var det så mycket stul, tappa lite tid på vallan vid ett fall sedan det mot upploppet var väl inget om det var det som dom menade med åkt fel..

så hur är det med åkfarten? 1.45 efter med 4 bom känns mycket om det inte var mer stul än så

tempot på vallan var väl också rätt bra av det jag såg
Senast redigerad av Johanhaa 2020-12-20 kl. 17:16.
Citera
2020-12-20, 17:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AlbusDumbledore
Hur mycket tid tappade hon på att köra fel då? Känns inte som att farten i spåret är jättebra.

är det det som man ser i klippet här så inget , men inte säker på att det bara var det

https://www.aftonbladet.se/sportblad...ter-i-sprinten
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in