Citat:
Ursprungligen postat av
starshipp
Detta med idrottande ungdomar har bestämts av regering, på nationell nivå. Ingenting som kommuner bestämmer över. Samtidigt är det inget nationellt mot det att folk samlas i caféer och restauranger, dessutom inomhus. Jag såg idag hur läget var när jag passerade ställen. Vad jag menar är att det är där de skulle först börja med åtgärder för att sedan, och eventuellt, "ge sig" på idrottande ungdomar under 15 år som håller på med sina aktiviteter utomhus...
Det blir ju ändå en träffpunkt, och även för vuxna. Vuxna åker dit med sina barn - i bästa fall i bil (även om det är vanligt med samåkning - att en förälder skjutsar flera barn) - och i värsta fall med kollektivtrafik. Sedan ska föräldrarna hjälpa sina barn i dusch och omklädningsrum om de är mindre, eller vänta på dem om de är större, och föräldrarna kommer då att prata med varandra och med tränaren, o.s.v..
Jag tycker att det är vettigt att dra ner alla kontakter som samhället överhuvudtaget har makt att dra ner, med den tandlösa lagstiftning som vi har. (Även om det så klart hade varit bättre att stänga köpcentra och restauranger, om man hade
kunnat välja mellan det och att stänga barns idrottsmöjligheter). Inget hindrar ju heller föräldrar, från att hjälpa sina barn att träna och hålla uppe formen under uppehållet.