2020-12-19, 21:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av scrollock
Ungefär som att Donald Trump skulle stämma Washington Post för förtal...

Det står honom fritt att göra så.
Tidningar stäms för förtal då och då och de fälls för det lite då och då också.
2020-12-19, 21:20
Medlem
TwinkleSmashs avatar
Citat:
Efter valet 2012 dömdes en svart kvinnlig Demokratisk valfunktionär, Melowese Richardson, till fängelse för valfusk. Domaren fastslog att principen "1 röst per person" var "helig". Varför är den frågan så kontroversiell år 2020?

https://www.youtube.com/watch?v=_wEXL6Z3KLk

Det är för att "man måste bli av med Trump" till vilket pris som helst.
Han dansar inte efter deras säckpipa.
2020-12-19, 21:24
Medlem
siisters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Aramir2
Det står honom fritt att göra så.
Tidningar stäms för förtal då och då och de fälls för det lite då och då också.

Exempelvis New York Times i februari

Trump campaign sues The New York Times for libel over Russia opinion article
https://www.cnbc.com/2020/02/26/trump-campaign-sues-new-york-times-for-libel-over-opinion-article.html
2020-12-19, 21:27
Medlem
DonaldTrummps avatar
Jag tror DJT tar det 2024. Han har ju jobbat aktivt de senaste 4 åren med att skärpa valrutinerna
och valprocessen, så i ett rent val nästa gång är demokraterna chanslösa.

Mike Pence
2020-12-19, 21:27
Medlem
RudyardKiplings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av spindrift
Även om de skulle vilja att det blossade upp strid i DC är det nog inte realistiskt att man kan få poliser att ta till våld mot en beväpnad folkmassa.
De vill inte offra livet för att skydda några "defund the police" politiker, och de är inte militärer som lyder sitt befäl in i döden.

Man vill väl helt enkelt visa folkets kraft. Den förstärks av rätten att äga vapen, vilket ju är själva poängen med 2nd amendment. Man vill inte gå ut för att bränna, råna och mörda, utan för att visa att man inte accepterar en odemokratiskt tillsatt korrupt pedofil som ledare och påvisa både sitt antal och styrka.

Vi har ju inga revolutioner i färskt minne i väst, så förstår om man lite blåögt tror att polisen har massa överkapacitet för att hantera sådana situationer.

Och även om nu militären teoretiskt sett har kapacitet tror jag inte direkt på de grundlösa påståenden några kommit dragandes med här att polisen skulle kunna kommendera militären.

Vad var det som skrevs här i tråden, 94% av polisen stöder Trump/republikanerna? Skulle inte förvåna mig ett dugg. Att de skulle vända sig mot patrioter ser jag som osannolikt. Jag vet inte hur reglerna är i USA, men i Sverige kan polisen begära hjälp av militären. Dock vet jag inte om det först måste godkännas av riksdagen/regeringen. Oavsett vad, militär som agerar på svensk mark i fredstid står under polisbefäl. Viktigt att komma ihåg är att USA sedan 2001 befinner sig i krig. Då gäller sannolikt andra regler.

Citat:
Ursprungligen postat av EncryptedUser
Det händer inget för man låter the deep state tro sig ha vunnit, detta gör att man gör mer och mer misstag. Mer bevis på vilka som är mutade och korrupta, istället för att ta fast x antal person nu så kan man göra en mass arrestering senare på kanske upp emot hundratals samtidigt. Fler flugor på en och samma smäll.

https://www.youtube.com/watch?v=cYFu1bb9u-s

Jag tror Deep State har makt och är starka när ingen vet att de finns. Nu har ju folk verkligen fått upp ögonen på dem. Uppriktigt sagt tror jag de är mer rädda idag än de var under 30-talet. Om man krossar dem idag kommer även lögnerna om det som spreds mellan 1918-1945 komma upp. Då faller allt.

Deep State försökte fuska till sig valet 2016 och misslyckades. De försökte ännu mera 2020 och nu har det upptäckts på ett sätt så det går inte att stoppa tillbaka anden i flaskan.

Citat:
Ursprungligen postat av IsraelWatch
OK. DU verkar behöva gå till en psykolog.

Yes, högsta hönset har ju gått all in på konspirationsteorier.
Michael FLynn och Lou DObbs ärpajaser och inga jag tar påallvar haha...
Göt ett nytt försök.

Tänk om det som du försöker måla upp som konspirationsteorier är sant.
2020-12-19, 21:33
Medlem
RudyardKiplings avatar
Citat:
Powell kan ligga illa till, Detroit har tröttnat på hennes skit och begär sanktioner från en domstol och att hon anmäls till the state's bar(Michigans advokatsamfund).
Det är ovanligt att begära sådant och ovanligt att advokater straffas men det händer och baserat på hur ogrundade och osakliga hennes stämningar varit så ligger hon helt klart i farozonen.

källa.

Vidare har Dominion gått ut och begärt att hon drar tillbaks anklagelser eller så kan komma de stämma henne för förtal.

Hon har ju fått frågan om just detta och välkomnar det, så game on.
2020-12-19, 21:37
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RudyardKipling
Vad var det som skrevs här i tråden, 94% av polisen stöder Trump/republikanerna? Skulle inte förvåna mig ett dugg. Att de skulle vända sig mot patrioter ser jag som osannolikt.

På vilket sätt är Trump-supportrar mer patriotiska än andra republikaner och demokrater? Är det patriotiskt att vilja avskärma sitt eget land från internationell samverkan eller vad avses?
2020-12-19, 21:39
Medlem
DonaldTrummps avatar
Citat:
Jag tror Deep State har makt och är starka när ingen vet att de finns. Nu har ju folk verkligen fått upp ögonen på dem.

Jag är tveksam till om något överraskar Deep State, jag tror dom har fått upp ögonen för länge sedan.
Däremot tror jag även i fortsättningen att dom jobbar bäst i hemlighet. Det är nog bäst om ingen
vet att dom finns. Det är bra om det bara är vi på FB som vet.

Mike Pence
2020-12-19, 21:46
Medlem
fasligts avatar
Har absolut ingen aning om vad det här är för figur men oavsett är detta en intressant vinkel:
Happy Saturday everyone. Bill Barr stepped down and can now be a witness. Enjoy your day.
Fisted hand
https://twitter.com/shawn4388/status/1340340739646099461

Ja, vad kan Bill Barr tänkas berätta som vittne i diverse rättsprocesser som eventuellt påbörjas inom överskådlig framtid? The Bidens affärer, t ex, har han ju uppenbarligen informerats om under minst två års tid.
2020-12-19, 21:47
Medlem
Citat:
Hon har ju fått frågan om just detta och välkomnar det, så game on.

Med tanke på hur bra hon lyckats med sina "kraken" stämningar och kvalitén på dessa(smockfullt med felaktigheter och stavfel) så kanske hennes självsäkerhet inte är så välgrundad.
Jag hade i alla fall inte satsat några pengar på en advokat som lämnar in så bristande stämningar som hennes kraken fall varit.
Använda sig av mekaniker som säkerhetsexperter, IT experter som blandar ihop delstater och vittnen som använder hörsägen är inte direkt tecken på kompetens och hög kvalité.
2020-12-19, 21:48
Medlem
squeakys avatar
Citat:
SCOTUS är allt annat än professionella i detta, de har med flit förhalat sista dagen för svaromål till den 14:e januari, 2021! Dvs. SEX DAGAR innan installationsceremonin! SCOTUS borde definitivt prioritera det här!

https://twitter.com/SidneyPowell1/status/1339670820629729280

Nu får du ta och lugna ner dig, har du ens bemödat dig att läsa vad för skit senile Sydney har skickat till SCOTUS?

1. Det började med att Powell fick avslag från domstolens "Clerk". Man får inte kan lägga till andra case i sitt orginalcase. Clerken informerade Sydney om det.
Citat:
The Arizona and Wisconsin Petitions were electronically filed and hand delivered to the Court on December 12. Nonetheless, on December 17, the Clerk's office marked both "Rejected" on the Court's ECF database. When inquiry was made about this notation, undersigned counsel was informed that a Clerk's Office analyst had disallowed them, for reasons unspecified, without participation by any Justice of the Court. Counsel was informed that an explanation would be provided

via U.S. Mail.

2. Pro tip till Senile Sydney, det är ingen bra idé att påstå följande:
"Look, your Honors, we're not suggesting that the clerks' office is part of the deep state/chavista/globalist plot against Trump. Yet. But we will if you make us"

"OK, maybe we screwed up. But I'm sure we can fix it if you let us. And expedite that, without seeing it!"
Citat:
We find this (presumably innocent) lapse atypical of the proud traditions in
the Office of the Supreme Court Clerk. More important, we are confident that
deficiencies in the Arizona and Wisconsin Petitions, if there be any, are curable

3.Sydney påstår följande:
Citat:
In the Michigan, Georgia, Arizona, and Wisconsin Petitions, and in the
underlying proceedings, Petitioners laid out extensive evidence of massive election
fraud and other illegal conduct. In each case, fact and expert witnesses presented
sworn and unrebutted testimony establishing that tens of thousands of illegal
ballots were counted
Åhhneej, nu hittar Sydney på. Anledningen att vittnesbördet inte kunde bestridas varför att för att hennes rumpa slängdes ut från domstolen innan ärendet ens nådde en punkt där hennes "vittnen" kunde ifrågasättas.

4. Sydney påstår följande:
Citat:
But in each instance, the District
Courts failed to grapple with, or even to examine with care, these showings.
The nation was watching on Election Night when President Trump led by
hundreds of thousands of votes in five key swing states—Georgia, as well as
Arizona, Michigan, Pennsylvania, Wisconsin.

Pro-tip 2: Det är ingen bra idé att kalla SCOTUS kollegor för idioter.

5. Sydney påstår följande:
Citat:
When counting resumed, candidate Biden had somehow made up the
difference and taken a narrow lead in Wisconsin and Michigan, while dramatically
closing the gap in other states. (Petitioners’ experts have shown that this
remarkable turnaround is a statistical impossibility.) Voters went to bed with
President Trump cruising to near-certain victory. Voters awoke to see candidate
Biden somehow having overcome what should have been an insurmountable lead.
Jaha, och? domstolar är ungefär som fakta, de skiter dina känslor.

6.Sydney påstår följande:
Citat:
On December 15, 2020, Petitioners in these related cases submitted
additional evidence via a “Notice of Supplemental Authority” (“Notice”). The Notice
sets forth results from a court-ordered forensic audit of Dominion Voting Systems
(“Dominion”) conducted in Michigan by Russell James Ramsland, Jr. of Allied
Security Operations Group, LLC (“ASOG”). Mr. Ramsland concludes that the
Dominion voting machines are “intentionally and purposefully designed with
inherent errors to create systemic fraud and influence election results,
Nähärru Sydney, du kan inte komma släpandes med nya bevis till SCOTUS, det funkar inte så.

7.Sydney påstår följande:
Citat:
The Court must recognize that fraudsters are closing in on their
lofty goal of corruptly attaining the presidency. Above all, the Court must bear in
mind the fraudsters’ simple expedient of going so big—carrying out so many brazen
frauds in so many far-flung jurisdictions
Jeeez Sydney, du kan inte säga till en domstol "fuskare försöker ditt och datt"

That´s it. Såhär ser senile Sydneys "biblical KRAKEN case alltså ut i stora drag.

Crazy Woods inskickade stämningsansökan som har skickats in innan Sydneys och den har fått följande datum.
Citat:
Under the briefing schedules established by this Court’s rules, the Michigan
and Georgia Petitions would not be briefed until January 14, 2020 at the earliest;
Så, SCOTUS kommer att tidigast börja kolla på stämningsansökan den 14:e Januari i Woods fall och om de får resning så kommer den inte att tas upp som tidigast VÅREN 2021.
Citat:
in the event the Court were to grant review, the cases would not be argued and
decided until Spring 2021
Så, Sydneys kommer att bli senare än Woods.

It´s going to be biblical

Citat:
Ursprungligen postat av IsraelWatch
Känns som att luften har gått ur den tråden, postar lite lin wood grejer och sidney powelll trams.
Inget verkar fungera för dessa haha.
Har trump gett upp månne? Känns som om SCOTUS var spiken i kistan.

Större delen av Trumpfortet är rensat och nu återstår bara några enstaka motståndsnesten.
Senast redigerad av squeaky 2020-12-19 kl. 21:54.
2020-12-19, 21:54
Medlem
RudyardKiplings avatar
Citat:
Verken Flynn eller dobbs är med i amerikanska regeringen.
Men ja, Trump har ju retweetat flera konspirationsteorier under åren som president, bland annat saker från Qanon.

Så ja det är inte helt fel att säga att Amerikanska regeringen ägnar/ägnat sig åt konspirationsteorier.

Om den personen som sannolikt sitter på en post där han kan ta del av den mest hemliga informationen av alla i hela världen säger något, oavsett - eller vänta i synnerhet om det är kontroversiellt, borde man inte lyssna då? Det är ju inte Keps-steffe i Snorträsk som babblar utan POTUS.

Citat:
Ursprungligen postat av Tok-Frans
Den normala juridiska kampen är över och med facit i hand var den svår att vinna. Men vi ger inte på något sätt upp för den sakens skull.
Fusket är ett faktum, och kampen är inte över. Mycket pågår i kulisserna nu och vi har gått in i en förhandligsfas. Vad som förhandlas och med vem har vi ingen möjlighet att veta.
Trump skrev att kampen har precis börjat.
Den 20de januari bör vi vet hur det gick.

Jag uppfattar inte den juridiska kampen som över, utan de fortsätter följa konstitutionen. Den får man väl betrakta som juridisk eller? Jag menar inte att gå i polemik med dig eftersom vi befinner oss på samma sida, men undrar bara.

Inlägget för lite sedan om Pompeo och EO låter fantastiskt upphetsande. Jag har varit uppe på tok för sent på nätterna och läst och lyssnat men det är så oerhört spännande det som utspelas just nu.

Citat:
Ursprungligen postat av Eastmancolor
Trump är alltså historia - och därmed de misslyckade strävandena att hävda att blev bortrösad på grund av en massive fraud.

Biden är dock hoppfull om att Trumps inflytande över Republikanerna, vilka hittills fört fram avsevärt bättre presidenter än Trump såsom Reagan och George Bush d.ä., inom en snar framtid kommer att blekna.

Nedan en gemytlig intervju med Stephen Colbert vilken är den bästa programledaren i USA för närvarande:

https://m.youtube.com/watch?v=QgIbnaEzSqM

Det blir inte sant bara för att du skriver eller upprepar det. Är du fem år gammal eller?

Citat:
Ursprungligen postat av DonaldTrummp
Jag tror DJT tar det 2024. Han har ju jobbat aktivt de senaste 4 åren med att skärpa valrutinerna
och valprocessen, så i ett rent val nästa gång är demokraterna chanslösa.

Mike Pence

Trump tar det i år och om han har hälsan kvar tar han det också 2024. Om han mot all förmodan inte skulle lösa ut det i år, så är väst kört och det kommer 2024, 2028 osv inte spela någon roll såvida inte det blir inbördeskrig. Justin Trudeau låter kinesisk militär träna i Kanada. Varför i helvete tillåter han det? Någon som vet hur tongångarna går bland patrioter i Kanada?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in