Citat:
Ursprungligen postat av
Tarrou
Ingen lyssnar på Trumpen, de står bara ut tills han är borta.
Det är inte nödvändigtvis sant. Alla Republikaner som tänker sig att försöka vinna ett allmänt val mot en demokrat måste ju vara livrädda för att den tolkning av vallagarna, som demokraterna verkar få legitimerad av domstol nu, skall stå sig i framtida val. Då är de körda för all framtid. Ingen kommer att kunna vinna ett val mot en demokrat längre.
Det finns fortfarande en rätt god chans att några republikanska delstatspolitiker skall inse det och dra tillbaka certifieringen. En annan möjlighet är att bevis om Joe Bidens kriminella förflutna, och ekonomiska kopplingar till fienden Kina, dyker upp och gör att högsta domstolen beslutar att han är för korrupt för att få tillträda.
Inte så att jag på tror att det är särskilt sannolikt men hoppas kan man göra ett tag till
Personligen har jag satsat på att säkra min privatekonomi mot en Biden seger men klart att det hade varit lättare att tjäna på en Trump seger. Nu handlar det ju bara om att minimera förluster. Det finns inget positivt med Biden i vita huset...