2023-11-24, 23:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Japhy
Dessutom öppnade de ju för FBI-infiltratörerna och inte för vanliga civilister. De ska skjutas på.

Trodde du för bara 5 år sedan att du skulle sitta på Flashback och efterfråga militära insatser mot obeväpnade demonstranter? Vad gick fel?

Lycka till med att belägga var jag efterfrågat ”militära insatser mot obeväpnade demonstranter”.
Citera
2023-11-25, 14:00
Medlem
HipToBeSquares avatar
Det mycket lite diskussioner om poliserna som dog efter januari 6 upploppen. En polis dog av stroke och en annan begick självmord. Sedan har vi ytterligare poliser som begick självmord också.

Det lite för mycket tillfälligheter här. Brian Sicknick som dog av en stroke var 42 när han dog så inte direkt i strokeålder. Sedan har vi alla självmord, och vi vet alla så fort en polis har haft en tuff dag så begår de självmord, det händer ju hela tiden (sarkasm).

Den riktiga anledningen som jag ser det var att de togs bort för att inte de skulle gola. Poliserna hade fått order om att låta stormningen på ett eller annat sätt hända och om de skulle hamna inför domstol eller senaten skulle de gola direkt pga rädsla för att åka dit för mened. Mycket tragiskt egentligen för poliserna hade nog ingen aning om var de gett sig in på eller vem de arbetat för.
Citera
2023-11-25, 15:47
Medlem
arne99s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av klyban
Jag såg inga poliser skrattadens när de blev mosade i attacken(Det var tom en som dog och ingen såg han skrattades då ), du måste prata om situationer som är i Capital Building och som inte är hotande som i själva attacken som var fokuserad på hänga Pense för han vägrade byta ut elektorerna till falska elektorer.

Inget du bidrar med ändrar faktumet detta var ett våldsamt statskuppsförsök.

Om du nu hade brytt dig om att titta på nyhetsinslaget som jag länkade innan och nu under från 15min 10sek och en bit vidare så ser du polisen från sin upphöjda position skjuta och skada, och följer upp med att kasta flashbangs och tårgas in i en då relativt lugn skara demonstranter.

Och från 19min 45sek diskutera och skratta om hur deras åtgärder hetsar demonstranterna genom just dessa åtgärder.

Verkligen mycket märkligt att inte mer hände efter dessa provokationer.

"This is MUCH worse than you can imagine" FBI had agents EVERYWHERE on January 6th | Redacted News (2023-11-22)
https://www.youtube.com/watch?v=XIYESmzwqLc

Citat:
Och inser också att narrativet med FBI inte blev så roligt att diskutera för dig längre, då inget pekar på att ändra arbetssättet och genom ändra lagarna, det är där vi vet det är bara dom dumma FBI som tar brottslingar och att donalds fansen och donald har insett de inte kommer längre, för FBI upprätthåller lagarna.
Och sånt klarar inte fascister av att lagen ska gälla dom, men bevisligen gör det detta och med tanke på alla domar.

FBI har bitit i gruset innan med brottsprovokation.

FBI informants had bigger role in Whitmer kidnap plot than thought: report
https://news.yahoo.com/fbi-informants-had-bigger-role-213400243.html?guccounter=1

Members of an anti-government group accused of hatching a plan to kidnap Michigan Gov. Gretchen Whitmer claim they were set up by more than a dozen FBI agents who had infiltrated the organization and played a key role in the plot, according to a new report......mera

Gretchen Whitmer: Michigan governor kidnap plot case collapses
https://www.bbc.com/news/world-us-canada-60999431

Citat:
Du kan ge oss hur många filmer som helst, för inget ändrar sig att detta var ett våldsamt statskuppsförsök, och filmer på tomma städskrubbar är inte till din hjälp, då det är bara titta på de kameror där våldet är

Du var väl ändå inte på plats 6th januari?

Men det var Nancy Pelosi's dotter som var där och filmade mamma och nog borde väl hennes åsikter väga tyngre än dina?

Nancy Pelosi’s Daughter ADMITS January 6 Is A Scam In SECRET VIDEO! (2023-11-24)
https://www.youtube.com/watch?v=P_ekWKOFcfM

Nancy Pelosi’s daughter, Alexandra Pelosi, was caught on a secret video recording talking with a group of January 6th defendants, and her comments were quite revealing. Pelosi insisted that the so-called “MAGA Shaman” who got a 31 month prison sentence had been railroaded and that Democrats would likely milk the January 6th proceedings as much as possible, even if the actual “insurrection” was nothing of the kind.

The insurrectionist next door,
https://www.hbo.com/movies/the-insurrectionist-next-door
Citera
2023-11-25, 16:05
Medlem
klybans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av arne99
Om du nu hade brytt dig om att titta på nyhetsinslaget som jag länkade innan och nu under från 15min 10sek och en bit vidare så ser du polisen från sin upphöjda position skjuta och skada, och följer upp med att kasta flashbangs och tårgas in i en då relativt lugn skara demonstranter.

Och från 19min 45sek diskutera och skratta om hur deras åtgärder hetsar demonstranterna genom just dessa åtgärder.

Verkligen mycket märkligt att inte mer hände efter dessa provokationer.

"This is MUCH worse than you can imagine" FBI had agents EVERYWHERE on January 6th | Redacted News (2023-11-22)
https://www.youtube.com/watch?v=XIYESmzwqLc

FBI har bitit i gruset innan med brottsprovokation.

FBI informants had bigger role in Whitmer kidnap plot than thought: report
https://news.yahoo.com/fbi-informants-had-bigger-role-213400243.html?guccounter=1

Members of an anti-government group accused of hatching a plan to kidnap Michigan Gov. Gretchen Whitmer claim they were set up by more than a dozen FBI agents who had infiltrated the organization and played a key role in the plot, according to a new report......mera

Gretchen Whitmer: Michigan governor kidnap plot case collapses
https://www.bbc.com/news/world-us-canada-60999431

Du var väl ändå inte på plats 6th januari?

Men det var Nancy Pelosi's dotter som var där och filmade mamma och nog borde väl hennes åsikter väga tyngre än dina?

Nancy Pelosi’s Daughter ADMITS January 6 Is A Scam In SECRET VIDEO! (2023-11-24)
https://www.youtube.com/watch?v=P_ekWKOFcfM

Nancy Pelosi’s daughter, Alexandra Pelosi, was caught on a secret video recording talking with a group of January 6th defendants, and her comments were quite revealing. Pelosi insisted that the so-called “MAGA Shaman” who got a 31 month prison sentence had been railroaded and that Democrats would likely milk the January 6th proceedings as much as possible, even if the actual “insurrection” was nothing of the kind.

The insurrectionist next door,
https://www.hbo.com/movies/the-insurrectionist-next-door
Det var ett våldsmat statskuppsförsök, och inte ett enda ord du skrev nu ändrade på det
Citera
2023-11-25, 22:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Huggig
Jag är inte uppskruvad på det viset att jag har en massa fantasier kring vad jag ser. Jag har sett klippet då Pelosi pratar i telefon och är skräckslagen.
Problemet är att det finns två klipp: ett från övervakningskamerorna där Pelosi inte alls är skräckslagen när hon mottar Pence telefonsamtal; ett annat riggat klipp där Pelosi låtsas vara vettskrämd och låtsas motta samma samtal från Pence framför CNNs kamerorm men det är i själva verket bara ljudinspelningen från det tidigare samtalet.
Senast redigerad av TomSowell 2023-11-25 kl. 22:59.
Citera
2023-11-26, 00:23
Medlem
klybans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TomSowell
Problemet är att det finns två klipp: ett från övervakningskamerorna där Pelosi inte alls är skräckslagen när hon mottar Pence telefonsamtal; ett annat riggat klipp där Pelosi låtsas vara vettskrämd och låtsas motta samma samtal från Pence framför CNNs kamerorm men det är i själva verket bara ljudinspelningen från det tidigare samtalet.
Jaha?

Men en sak är så extremt sjukligt intressant, och det är att det får bara existera en sak, som skräckslagen 24/7.

En sak man inser efter fascisterna försöker en TREDJE gång med att visa videos som inte visar det våldsamma statskuppsförsöket.
Det är att det inte ändrar ett jävla skit denna gången heller, undrar vad man inbillar sig att visa något som inte reflekterar statskuppsförsöket och den attacken som görs mot Capital Bulding.
Och syftet var att hänga Pence och ersätta elektorerna och Joe som en tydligt vinnare av valet och med falska elektorer.

Snacka om svår förnekelse, så mer tomma städskrubbar för säga inget statskuppsförsök?
För ingen går på skräpet, därför gav de två första upp rätt omgående.
Det roliga är att inte ens du tror på detta nonsens, och kan du inte lura dig själv, så vem ska du lura då?
Vi andra skrattar åt detta som alla dessa fredagar som "bevisen" om valfusk skulle komma, men än idag så väntar vi.(Kommer det ta lång tid till?)
Citera
2023-11-27, 00:24
Medlem
siisters avatar
Citat:
Kanske, kanske inte men oavsett finns det mängder med inslag i videomaterialet som det vore mycket märkligt om vanligt folk inte reagerar på som ex.vis. där polisen skrattar och vidtar uttalat mått och steg för att hetsa demonstranterna m.m. Att merparten av dessa videos hemlighållits så länge lär heller inte hjälpa upp situationen.

Russell Brand har nu också ett inslag om det nu komplett släppta videomaterialet från 6th januari, detta på sedvanligt Russell Brand sätt. Som jag skrivit tidigare är jag övertygad om att innehållet kommer få konsekvenser när det väl når en bredare USA publik. Spridningen tog ett stort steg framåt via Russell Brand som har en hel del tittare, och via övriga större alternativa medier även om inte alla ännu täcker det förstås. Såvitt jag förstått lite panik över X där informationen också cirkulerar på ett alldeles "oönskat" sätt.

Jan 6 Footage Released… OBLITERATES Democrats’ Narrative?! (2023-11-23)
https://www.youtube.com/watch?v=h7gx2Zr9Qnw

As newly released January 6 footage appears to show the Democrat-driven narrative of an insurrection was highly misleading, and MSNBC, CNN and Hillary Clinton warns of the dangers of a return of Trump, and comparisons to Hitler, the liberal democracy die with the election of Trump or with the Left’s betrayal of fundamental liberal principles?

Jojo, det här hetsandet antar jag handlar om att spraya tårgas eller liknade på dom stackars Trumpanhängarna som är lika klena som ett får i skallen? Om någon säger "hoppa" så gör den jagsvage Trumpröstaren det. Det är som att släppa lös ett helt gruppboende, inte kan väl sådana behövs ta ansvar för något? Stackarna blev ju faktiskt hetsade, inte ska man klandra vuxna människor för något dom tvingades till att göra?

Som jag själv helt korrekt har observerat saken är personerna med panik sådana som du, som ägnat senaste åren till att gnälla om allt som skedde efter 6 januari. För ända sedan förhoppningen om "Revolution i USA den 6 januari 2021" gick åt helvete har ni gnällt om att folk blev lurade, hetsade, illa behandlade, det var Pelosis fel och Gud vet vad.

Men visst, alla har hemlighållt all information som kommer ge dig rätt, fram tills nu. För NU kommer allt vända och personerna du hoppas ska visa sig vara elakingarna kommer att åka dit. När som helst nu, bara alla börjar följa Russell Brand på Youtube.
Senast redigerad av siister 2023-11-27 kl. 00:27.
Citera
2023-11-27, 08:09
Medlem
arne99s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av siister
Jojo, det här hetsandet antar jag handlar om att spraya tårgas eller liknade på dom stackars Trumpanhängarna som är lika klena som ett får i skallen? Om någon säger "hoppa" så gör den jagsvage Trumpröstaren det. Det är som att släppa lös ett helt gruppboende, inte kan väl sådana behövs ta ansvar för något? Stackarna blev ju faktiskt hetsade, inte ska man klandra vuxna människor för något dom tvingades till att göra?

(FB) Revolution i USA den 6 januari 2021?

Du kunde valt att ha svarat på den här posten strax ovanför så hade hugade spekulanter lätt kunnat bilda sig en egen uppfattning utifrån tidsangivna exempel i det länkade inslaget och dessutom fått en släng av Pelosi på köpet något längre ned i samma post, men jag misstänker att din post inte "klingat riktigt rent då".......

Citat:
Som jag själv helt korrekt har observerat saken är personerna med panik sådana som du, som ägnat senaste åren till att gnälla om allt som skedde efter 6 januari. För ända sedan förhoppningen om "Revolution i USA den 6 januari 2021" gick åt helvete har ni gnällt om att folk blev lurade, hetsade, illa behandlade, det var Pelosis fel och Gud vet vad.

FB's alldeles egna psykoanalytiker ser jag, ledsen att behöva berätta och slå hål på egoballongen men någon panik har aldrig infunnit sig.

Ditt försök till att förstärka din åsikt med att "Som jag SJÄLV helt korrekt har observerat" är väl bland det mest patetiska självförhärligande jag läst här på FB.

När det gäller mängden hets så står det alla fritt som skrivet att numera göra sin egen bedömning då videoinformationen sent om sider nu finns tillgänglig. Jag misstänker att fler exempel kommer framgent när det getts tid till ytterligare skärskådande av det massiva materialet.

Förövrigt finns det gott om exempel innan på hur illa personer blivit behandlade och de löjliga väntetiderna på sin dag i rätten förutom riktigt vidrig behandling i förvar.

Citat:
Men visst, alla har hemlighållt all information som kommer ge dig rätt, fram tills nu. För NU kommer allt vända och personerna du hoppas ska visa sig vara elakingarna kommer att åka dit. När som helst nu, bara alla börjar följa Russell Brand på Youtube.

Klart är väl ändå att av det massiva videomaterialet från 6th januari så har större delen av det just hemlighållits och inte släppts förrän nu.

Jag hoppas att många kommer få upprättelse med hjälp av detta, och jag står fast vid min åsikt att när en tillräckligt stor del av USA's befolkning med tiden tagit del av detta material via X, Russell Brand med flera att det kommer att få konsekvenser.
Citera
2023-11-27, 08:20
Medlem
Citat:
(FB) Revolution i USA den 6 januari 2021?

Klart är väl ändå att av det massiva videomaterialet från 6th januari så har större delen av det just hemlighållits och inte släppts förrän nu.

Jag hoppas att många kommer få upprättelse med hjälp av detta, och jag står fast vid min åsikt att när en tillräckligt stor del av USA's befolkning med tiden tagit del av detta material via X, Russell Brand med flera att det kommer att få konsekvenser.

Ursäkta att jag lägger mig i, vem är det som nu när mer material släppts kommer att få upprättelse för vad och hur?
Citera
2023-11-27, 09:12
Medlem
arne99s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Huggig
Ursäkta att jag lägger mig i, vem är det som nu när mer material släppts kommer att få upprättelse för vad och hur?
Fact Check Team: Senator questions January 6th committee transparency, as majority of video footage set for release (2023-11-21)
https://news4sanantonio.com/news/nation-world/senator-mike-lee-questions-january-6th-committee-transparency-as-majority-of-video-footage-set-for-r elease-house-speaker-mike-johnson-fbi-prosecutors-house-committee-kevin-lyons-theory-federal-agent-c laims-charges

..........However, defendants charged with crimes and their legal counsel, or individuals who were physically harmed, can request the unreleased footage if it was not made available to them by prosecutors, contains potentially exculpatory information and will be used for legal representation/not shared publicly...........

Möjlighet för åtalade att få tillgång till mer videomaterial för att styrka deras sida av saken i ett åtal, och kanske som grund till att överklaga ett domslut.
Citera
2023-11-27, 09:22
Medlem
arne99s avatar
Speaker Johnson Releases January 6 Video (2023-11-21)
https://www.presidentialprayerteam.org/2023/11/21/speaker-johnson-releases-january-6-video/

Om jag förstår det rätt så är det inte alla 44.000 timmarna utan 40.000 av dem som kommer att släppas. Dessutom verkar det släppas i omgångar så allt är inte släppt utan släppen kommer att pågå ett tag, det första verkar bara varit 90 timmar, så rimligt att mer kontroversiell information kommer att se dagens ljus var det lider.

Capitol's Jan. 6 surveillance video will finally be released. Here's what could happen next (2023-11-24)
https://eu.usatoday.com/story/news/investigations/2023/11/24/jan-6-capitol-riot-surveillance-video-released/71674321007/

Många i tråden blir säkert nöjda över att en skara tvillingsjälar som tänker använda det kommande materialet för att identifiera demonstranter och ange dem i förhoppning att få dem inspärrade.

Gutfeld: These Jan 6 videos contradict everything they told us (2023-11-21)
https://www.youtube.com/watch?v=8EKYE5YB3ew

FOX News host Greg Gutfeld gives his take on Speaker Mike Johnson releasing 40,000 hours of January 6 footage on 'Gutfeld!

Gutfeld's något humoristiska kommentar om första släppet.
Citera
2023-11-27, 10:24
Medlem
Citat:
Fact Check Team: Senator questions January 6th committee transparency, as majority of video footage set for release (2023-11-21)
https://news4sanantonio.com/news/nation-world/senator-mike-lee-questions-january-6th-committee-transparency-as-majority-of-video-footage-set-for-r elease-house-speaker-mike-johnson-fbi-prosecutors-house-committee-kevin-lyons-theory-federal-agent-c laims-charges

..........However, defendants charged with crimes and their legal counsel, or individuals who were physically harmed, can request the unreleased footage if it was not made available to them by prosecutors, contains potentially exculpatory information and will be used for legal representation/not shared publicly...........

Möjlighet för åtalade att få tillgång till mer videomaterial för att styrka deras sida av saken i ett åtal, och kanske som grund till att överklaga ett domslut.

Citat:
Speaker Johnson Releases January 6 Video (2023-11-21)
https://www.presidentialprayerteam.org/2023/11/21/speaker-johnson-releases-january-6-video/

Om jag förstår det rätt så är det inte alla 44.000 timmarna utan 40.000 av dem som kommer att släppas. Dessutom verkar det släppas i omgångar så allt är inte släppt utan släppen kommer att pågå ett tag, det första verkar bara varit 90 timmar, så rimligt att mer kontroversiell information kommer att se dagens ljus var det lider.

Capitol's Jan. 6 surveillance video will finally be released. Here's what could happen next (2023-11-24)
https://eu.usatoday.com/story/news/investigations/2023/11/24/jan-6-capitol-riot-surveillance-video-released/71674321007/

Många i tråden blir säkert nöjda över att en skara tvillingsjälar som tänker använda det kommande materialet för att identifiera demonstranter och ange dem i förhoppning att få dem inspärrade.

Gutfeld: These Jan 6 videos contradict everything they told us (2023-11-21)
https://www.youtube.com/watch?v=8EKYE5YB3ew

FOX News host Greg Gutfeld gives his take on Speaker Mike Johnson releasing 40,000 hours of January 6 footage on 'Gutfeld!

Gutfeld's något humoristiska kommentar om första släppet.

Du förstår väl, att bara för det finns filmklipp där ingenting anmärkningsvärt sker, så tar det inte bort det faktum att ett statskuppsförsök skedde denna dag, och att det finns hundratals med timmar av filmklipp på detta.

De som dömts för brott vid Kapitolium denna dag, så som exempelvis Henry ”Enrique” Tarrio, ledaren för Proud Boys, som dömdes till 22 års fängelse och de övriga ca 1100 som fått sina ärenden prövade och nära 700 som erkänt sig skyldiga, så finns överväldigande bevis.

Du kanske inte känner till detta, men USA betraktas som en rättsstat där ingen döms utan att bevisen prövats. De äger också rätten att överklaga ett domslut som de inte är nöjda med. Men då 700 av de åtalade erkänt sig skyldiga, så får vi nog anse att det åklagarna har åtalat dem för, stämmer mycket väl överens med vad som hände denna dag.

Om du har glömt, kommer här en bra sammanfattning;

https://www.youtube.com/watch?v=jWJVMoe7OY0&t=668s

Så det spelar liksom ingen roll huruvida det ”nya” filmmaterialet, som nu släpps för tredje gången till offentligheten, en gång till Token Carlson, en gång av Kevin McCarthy och nu av valfusk-konspiratören Mike Johnson, släpps ytterligare en gång. Det finns inget på dessa filmklipp och det är just det som är grejen. Om dessa filmklipp skall hjälpa någon, så måste de visa att något, som inte tidigare var känt, har skett. Och att det vid tidpunkter, på olika platser i Kapitolium fanns poliser som inte gjorde sitt jobb, oavsett anledning, varav flertalet fick sparken eller fick kraftiga reprimander för detta, hjälper inte det faktum att terroristerna vid andra tidpunkter, på andra platser i Kapitolium försökte sig på ett statskuppsförsök, initierat av Inmate PO1135809.
Senast redigerad av Master.Palm 2023-11-27 kl. 10:31.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in