Citat:
Ursprungligen postat av
Kvastfeningen
Svensk sjukvård är bland den bästa i världen, googla om ni vill.
Gratis dessutom till skillnad från stora delar av världen.
Vi är jävligt bra på att gnälla i sverige och det beror på just det faktum att vi har det extremt bra.
Våran starka demokrati gör det möjligt för diverse galningar här inne att konstant gnälla,skrika och mordhota UTAN att staten knackar på och du "försvinner".
Hur man som många här inne kan beundra stater som Kina är för mig en gåta...
Många här inne SKRIKER efter att staten skall införa undantagsstillstånd, förbud och millitär patrullering på gator och torg..... OBEGRIPLIGT!
Samma människor gissar jag skrek som fan när dom införde fra-lagarna

Jag är inte för diktatur, men i den här typen av situationer så fungerar inte absolut liberalism. Ibland kan det vara klokt att tillfälligt ha lagar som möjliggör andra möjligheter.
Det är inte bara Kina som har fått stopp på smittan. Vi har Thailand, Australien och Nya Zeeland till exempel.
Utmärkande för alla länder som har lyckats är att de kräver karantän vid inresa. Utan detta så blir andra åtgärder mer eller mindre meningslösa.
Men jag tror alla som bor i dessa länder är glada att slippa det helvete vi nu genomgår bara för att man inte vill släppa på vissa principer. Tänk vad skönt det hade varit om vi kunnat fira jul som vanligt i år. I stället ser vi fulla sjukhus och vaccinationsprogram. I vår blir det kanske undantagslagar i alla fall. Vad har vi då vunnit på vår strategi?