Jag har spelat RPGs sen jag var typ 11, eller hur gammal jag nu var nr Baldur's Gate kom.
Ni som pstr att detta spelet inte r ett RPG fr frklara, p vilket stt r detta inte ett RPG?
En customizable karaktr? Check
Avancerade skill trees och perks som lter dig pverka din karaktr s att den spelas precis hur du vill? Check
Konversationer dr dina svar pverkar konversationen och/eller hndelser runt det aktuella uppdraget? Check
Ett rtt s robust crafting system? Check
En miljon bcker och liknande att plocka upp att lsa som expanderar spelets lore? Check
Oavsett hur jag ser p det s ser det ut som ett RPG fr mig \_(ツ)_/
Jag har sett ngra argument flyga runt att det inte r ett RPG fr att man inte kan svara med olika personlighetsdrag i konversationer. Jag gissar att Witcher 3 r ett RPG d heller eftersom eftersom att hans personlighet r satt i sten frn start och du har vldigt lite val kring att vara glada Geralt, arga Geralt, sarkastiska Geralt, dmjuka Geralt etc.
Och om man nu ska argumentera fr "riktigt" rpg eller inte s har det ju inte slppts ngot "riktigt" AAA rpg sedan Morrowind. S man fr som gamer acceptera de kompromisser utvecklare i genren mste gra fr att kunna slja sina spel till den breda massan.
Var lite sugen p spelet tills jag sg att det inte var multiplayer... synd framtiden r ju onlinespel men jaja dom som frlorar p det
Singleplayer med en gripande story kommer alltid vara efterfrgat, framtiden r inte alls 'onlinespel'. Vi r i framtiden nu. Multiplayer kommer dessutom, hur det blir fr vi se.
Singleplayer med en gripande story kommer alltid vara efterfrgat, framtiden r inte alls 'onlinespel'. Vi r i framtiden nu. Multiplayer kommer dessutom, hur det blir fr vi se.
Sjlv r jag trtt p "live-services" folk som e galet toxic och vill vara ifred i min bubbla med storyn och spelet. S multiplayer r lngt ifrn fr alla.
Frga den nya generationen av unga spelare det hatar singelplayer de vill spela multiplayer kolla bara p fortnite/call of duty o alla andra spel dom som vill ha bra singelplayer tror jag r den ldre generationen men dom kmr ej vara den stora kundgruppen om man vill tjna stora pengar.
Aa ska bli intressant har ej spelat p ngra r men skulle kunna tnka mig att plocka upp en konsoll fr detta spel med multiplayer faktisk.
Jag spelar i princip inte lngre men fljer gamingkulturen p avstnd, detta spelslpp hsr sklart inte gtt att undvika om man befinner sig p internet. Nr jag diskuterat med folk s har dom sagt att releasen pminner om nr Skyrim lanserades, har aldrig testat det men det ska vl vara ett av senaste decenniets bsta spel. Stmmer det att ven Skyrim var kantat av buggar och problem nr det slpptes? Hur lste dom det i sdana fall eller gjorde dom aldrig det utan var det inofficiella moddar som rddade det? No man sky r ett annat exempel dom grna drar upp fr att ingjuta lite hopp, dr har vl utvecklarna lagt ner ett hstjobb om jag fattat det hela rtt. En annan sak som jsg ftt till mig r att ekonomiskt r det redan en dundersucc. Vad innebr det egentligen? Var Skyrim ocks en ekonomisk kassako redan i lanseringsstadiet? No mans sky likas? Det jag r ute efter r vl om de kommer fixa till Cyberpunk eller om man tar pengarna och springer?
Frga den nya generationen av unga spelare det hatar singelplayer de vill spela multiplayer kolla bara p fortnite/call of duty o alla andra spel dom som vill ha bra singelplayer tror jag r den ldre generationen men dom kmr ej vara den stora kundgruppen om man vill tjna stora pengar.
Aa ska bli intressant har ej spelat p ngra r men skulle kunna tnka mig att plocka upp en konsoll fr detta spel med multiplayer faktisk.
En dag vxer denna generationen upp och lr sig uppskatta djupare element av spel, s det kommer alltid finnas gott utbud av story drivna spel.
Flashback finansieras genom donationer frn vra medlemmar och beskare. Det r med hjlp av dig vi kan fortstta erbjuda en fri samhllsdebatt. Tack fr ditt std!