2020-12-19, 19:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Testoject
Då är det dags att stänga ner flashback. Ett forum skapat för debatter, spekulationer behövs tydligen inte.
Nu gjorde du det igen, antog att alla är extremister och konspirationsteoretiker.
Som man ser andra brukar reflekteras av sin egna personlighet.
Du missar även att ingen har gått igenom materialet innan de uttalande sig.
Därav misstänksamhet, du fortsätter att bara se det från ditt egna håll med din egna agenda.
Du behöver inte känna någon skam över det då det är fler i tråden som gör exakt samma sak från bägge lägerna.

Känns som det här börjar bli lite för personligt för dig, tror vi sätter punkt här.

Tiden får utvisa vad som sker. Personligen är jag övertygad om att Biden installeras som president i januari.
2020-12-19, 19:08
Medlem
Michael Flynn säger att valet övervakades av främmande makt:

https://www.youtube.com/watch?v=6zw8IYbkZ38
2020-12-19, 19:11
Medlem
RudyardKiplings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av aloc
Hörni, för någon dag sen satt ni och skrev lite fanfiction om hur det skulle bli nu när Trump äntligen kan aktivera EO:n och slänga MSM i fängelse tillsammans med demokraterna. Verkar ju inte bli något av det nu heller. Hur går tankarna, är det 6:e januari som är nästa deadline för den här militära insatsen eller kommer det i slutet av nästa år?

Du vet att vi som skriver på FB inte har någon inside information, va? Att vi bara läser vad andra skriver och säger och förmedlar det vi tror stämmer? Är du väldigt ung eller lite efterbliven?

Citat:
Ursprungligen postat av Powerless1
Och du har inte hittat nån skillnad i valobservatörernas rapporter från de tre länderna?

Det var en moderat-hagga utsänd från OSSE som yttrade sig för några veckor sedan. Efter att ha lyssnat på henne har jag radikalt ändrat uppfattning om OSSE. Jag trodde de var seriösa och verkligen stod för oberoende. Jävla skämt.

Citat:
Ursprungligen postat av Draken55
Om man lever i en demokrati och själv inte fattar det är det kanske dags för terapi eller medicin?

Så det är OK att man stjäl valet från en president så länge det är någon du inte gillar? De som protesterar emot det är de sanna demokratiska förespråkarna.

De flesta Trump-supporters och republikaner jag lyssnat på har sagt att om det visar sig att Biden vunnit fair and square så sitter han.

Citat:
Ursprungligen postat av Nulb
Tills dess du förklarar vad ”regional och kommunal lag” är för något så känner jag att dina bidrag i den här tråden kan ses med viss skepsis.

Men för sakens skull: Avgörande skillnad mellan en folklig protest och ett väpnat angrepp på statsapparaten.

För att förtydliga: Oavsett vad man tycker om de protester som genomfördes så har de skydd av konstitutionen. Ett angrepp mot en president tillsatt enligt konstitutionen utgör ett angrepp på stadsapparaten vilket knappast är jämförbart.

Egentligen borde man inte svara någon som inte kan skilja på stadsapparaten och statsapparaten. Du har alldeles på egen hand diskvalificerat dig.

Tycker du upploppen i Portland, Seattle och Minnesota under flera månader i somras var protester? Var någonstans i konstitutionen står det att kriminella pundar-svarta får ta Seattles innerstad, sparka ut polisen och plundra butikerna? De utropade sig till en egen stat och sedan började våldtäkterna och morden. En sådan jävla lyteskomik om det inte vore för att oskyldiga drabbades. På vilket vis straffades eller ställdes de ansvariga politiker och tjänstemän i Minneapolis, Seattle och Portland till svars efteråt?

När det samlades tiotusentals patrioter i Washington för några veckor sedan så gick allt lugnt till. Antifa och BLM dök upp och insåg att här fanns det våldskapital som vida översteg deras och de lommade hem. Senare på kvällen när patrioterna lämnat staden och pensionärer och barnfamiljer ätit på restaurang och var på väg hem överfölls och misshandlades de. Antifa och BLM sparkade, slog och vräkte omkull barn.

Citat:
Jadu, vart ska man ens börja.

Till att börja med är hela tanken på ett väpnat efterspel av valet rena fantasier. Något sådant kommer inte ske. Möjligtvis några bombdåd mot diverse myndigheter etc men knappast något i större skala.

Vidare utgör ett sådant teoretiskt våld ett angrepp på staten och kommer bemötas som sådant. Dvs med det våld situationen kräver.

Att ens påstå att en löst organiserad milis där ledarna inte pratar med varandra skulle ha en realistisk chans mot den amerikanska polismakten är så verklighetsfrånvänt att klockorna stannar.

Bland patrioterna kryllar det av militärer och poliser. Det finns sannolikt miljoner av patrioter, men det räcker att det är hundratusentals så kommer Biden hamna i ett inferno.
2020-12-19, 19:11
Medlem
shaktas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tok-Frans
Vad händer här då?
https://youtu.be/2xEPw93OwwM

Någonstans måste du inse att man måste övertyga folket att de lever i en demokrati.

Inga domstolar har ensamt befogenhet att diktera villkoren för en demokrati, den utgörs av folket.

Ett inte så litet problem för Biden att försöka lösa.

https://youtu.be/2xEPw93OwwM?t=244 Runt 4:04. De röstsedlar som ligger närmast är ju helt ovikta om man jämför dem mot högen längre bort och tanten säger att man ska räkna dem först sen kan man undersöka andra sker typ.
Senast redigerad av shakta 2020-12-19 kl. 19:14.
2020-12-19, 19:14
Medlem
Trump Considers Naming #SidneyPowell Special Prosecutor for Election Fraud

https://www.nytimes.com/2020/12/19/us/politics/trump-discussed-naming-campaign-lawyer-as-special-counsel-on-election-fraud.html
2020-12-19, 19:14
Medlem
Efter valet 2012 dömdes en svart kvinnlig Demokratisk valfunktionär, Melowese Richardson, till fängelse för valfusk. Domaren fastslog att principen "1 röst per person" var "helig". Varför är den frågan så kontroversiell år 2020?

https://www.youtube.com/watch?v=_wEXL6Z3KLk
2020-12-19, 19:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Americanwest
Trump Considers Naming #SidneyPowell Special Prosecutor for Election Fraud

https://www.nytimes.com/2020/12/19/us/politics/trump-discussed-naming-campaign-lawyer-as-special-counsel-on-election-fraud.html
Vad skulle det få för konsekvens?
2020-12-19, 19:15
Medlem
Citat:
Känns som det här börjar bli lite för personligt för dig, tror vi sätter punkt här.

Tiden får utvisa vad som sker. Personligen är jag övertygad om att Biden installeras som president i januari.

Nej absolut inte, jag har vilopuls 😊
Absolut är det en stor risk att Biden installeras det säger jag inget om.
Det jag säger är att om man inte vill ha ett skuret land och befolkning så får man gå till botten med frågorna som framkommit och göra detta med transparens.
Du säger både direkt och indirekt att man ska strunta i allt och bara lyssna på en sida. Det är farligt och ofta en vänstertanke.

Ska vi hålla kväll och vara överens att vi ser på saken olika?
2020-12-19, 19:18
Medlem
Dofternas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av spindrift
Har du hängt med alls hur poliser hanterar protester nuförtiden?

Är samma i USA som här. Man låter folk bränna bilar och råna tills det lugnar sig, men nu tror ni att man kommer blockera hela Washington och bemöta en beväpnad massa med våld plötsligt?

Så det finns ingen deep state som skulle ingripa för att se till att det blir "rätt"?
2020-12-19, 19:19
Medlem
Man visar sitt stöd till Trump världen runt.

https://twitter.com/genflynn/status/1340358982452588546?s=21
2020-12-19, 19:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Testoject
Nej absolut inte, jag har vilopuls 😊
Absolut är det en stor risk att Biden installeras det säger jag inget om.
Det jag säger är att om man inte vill ha ett skuret land och befolkning så får man gå till botten med frågorna som framkommit och göra detta med transparens.
Du säger både direkt och indirekt att man ska strunta i allt och bara lyssna på en sida. Det är farligt och ofta en vänstertanke.

Ska vi hålla kväll och vara överens att vi ser på saken olika?

Min ståndpunkt är att bevisen får tala, inte åsikter. Och i.om att Trump med bihang inte lyckats presentera några bevis som håller för rättslig granskning så är min bild förhållandevis klar:

Men vi tar helg, ölen är ju ändå kall!
2020-12-19, 19:20
Medlem
Tok-Franss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av shakta
https://youtu.be/2xEPw93OwwM?t=244 Runt 4:04. De röstsedlar som ligger närmast är ju helt ovikta om man jämför dem mot högen längre bort.

Frågan jag ställer mig är hur valsedlarna överhuvudtaget tog sig in i systemet?

Allt var ju så säkert. Gick inte att fuska, konspiratoriskt att tro något annat.

I det första klippet nämns en markering på sedeln som visar att den är körd i maskin, vad jag förstod så saknade vissa sedlar denna märkning. Varför då?

Valarbetaren som försöker skyffla problemet framför sig, gör allt väldigt tragiskt. Vad tror dessa människor att de ska vinna på ett sådant beteende. Ni åkte dit ge er nu.

ENOUGH OF THIS BULLSHIT

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in