Flashback bygger pepparkakshus!
2020-12-19, 08:17
Moderator
intermittentexplosivitets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 460430-0014
Man *skjuten i Sala
Tack! Åtgärdat.

/Moderator
Citera
2020-12-19, 08:29
Medlem
Kalliss avatar
Någon som vet den skjutes nationalitet?

Ser ortens yta på kartan, https://www.google.com/maps/place/Sa...94!4d16.606328

Vad menas med "centrala Sala" - Platsen i centrala Sala som svensk polis tvingades tillgripa nödvärnseld.

Är Jehovas vittnens Rikets Sal eller Little Istanbul (sicken combo) centralt placerad i Sala?

Det finns en väg i Sala, benämns Ringgatan, vad nu ring står för, jag tänkte att den skulle fått sitt namn för att den ringar in det centrala Sala.

Men, ack så fel jag hade, Ringgatan är linjär i sträckningen, där gatan oavsett från vänster till höger, börjar eller slutar med rondell
Senast redigerad av Kallis 2020-12-19 kl. 08:48.
Citera
2020-12-19, 08:42
25 årig man skjuten i Sala , är tydligt ordentligt skadad.
Polis vill inte uttala sig om den skjutna mannen , utan försöker i nuläget fokusera på händelsen.

Mycket händer i tider som dessa , tycker det verkar vara en verkanseld med utgång dödsskjutning.
Obs .. mina spekulationer .. ingen källa på något vis.
Citera
2020-12-19, 09:08
Medlem
Kalliss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Massonite
25 årig man skjuten i Sala , är tydligt ordentligt skadad.
Polis vill inte uttala sig om den skjutna mannen , utan försöker i nuläget fokusera på händelsen.

Mycket händer i tider som dessa , tycker det verkar vara en verkanseld med utgång dödsskjutning.
Obs .. mina spekulationer .. ingen källa på något vis.
Det är bara försvarsmakten som avger eld som syftar till att verka mot fienden, direkt-, indirekt, halvindirekt verkanseld.

Polisen avger endast nödvärnseld för skydda allmänhet eller sig själva i en nödsituation!

Svensk militär har betydligt högre befogenhet att bruka verkanseld i fredstida Old Sweden, vilket svensk polis saknar.

Uppehåller Du dig runt ett skyddsobjekt, blir påkommen av vaktsoldater som skriker till dig att stanna, "LÄGG DIG NER" - Med Skyddslagens syfte att visiteras och förhöras.

Om du inte åtlyder vaktsoldaten, utan börjar avlägsna dig från platsen, skall vaktsoldaten med, vanligtvis automatkarbin, militär ammunition, nedkämpa dig, med inriktningen att oskadliggöra dig, hålla dig vid liv i det yttersta, om inte avlossa verkanseld som nedkämpar dig rakt in i kaklet.
Senast redigerad av Kallis 2020-12-19 kl. 09:18.
Citera
2020-12-19, 09:10
Medlem
Det har ofta stått om en 25-åring i lokala blaskan (Sala allehanda), det har varit om droger o misshandel bland annat, kanske samma? Man undrar vem o var som sagt. Nära pizzeria Papillon skrev nån, ligger det nån sanning i det?
Citera
2020-12-19, 09:47
Medlem
Någon som vet vem den avlidne är? Och vad som hände?
Citera
2020-12-19, 09:47
Medlem
Det är avspärrat från ena hörnet på stora torget där det ligger en fotobutik och
en bit upp mot Kristina kyrka. Stod ett par polisbilar där när jag gick förbi men gick aldrig fram för en närmare titt.

Inte helt säker men är väl inte otänkbart att det har med nattens händelse att göra, ska ju ha skett i centrala Sala enligt Sala Allehanda.
Senast redigerad av formpressad 2020-12-19 kl. 09:51.
Citera
2020-12-19, 09:53
Medlem
WhenAllLightDiess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av formpressad
Det är avspärrat från ena hörnet på stora torget där det ligger en fotobutik och
en bit upp mot Kristina kyrka. Stod ett par polisbilar där när jag gick förbi men gick aldrig fram för en närmare titt.

Kan ju vara orelaterat men är väl inte otänkbart att det har med nattens händelse att göra.

Sådels är det inte ens i närheten av pizzerian som nämndes.

Det är ju inte något av de mer invandrar eller slum områdena så.

Gäller det nu droger så spelar det ingen större roll så, brukare finns i alla samhällsskick.

Nu var det något år sedan jag var i Sala men är det inte bostadsrätter där ovanför fotobutiken - begravningsbyrån?
Citera
2020-12-19, 09:54
Moderator
KomissarieBecks avatar
Mannen är avliden nu!
Citera
2020-12-19, 09:58
Medlem
Kalliss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KomissarieBeck
Mannen är avliden nu!
Var "mannen" svensk?
Citera
2020-12-19, 09:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av WhenAllLightDies
Sådels är det inte ens i närheten av pizzerian som nämndes.

Det är ju inte något av de mer invandrar eller slum områdena så.

Gäller det nu droger så spelar det ingen större roll så, brukare finns i alla samhällsskick.

Nu var det något år sedan jag var i Sala men är det inte bostadsrätter där ovanför fotobutiken - begravningsbyrån?

Svar ja
Citera
2020-12-19, 10:01
Medlem
StefanRoefvens avatar
Erfarenhetsmässigt så lär det vara lättkränkt kriminell babbe, med svåra mindervärdeskomplex och bristande förmåga hantera vapen.

Eller WT-knarkare med skandinavisk bakgrund som fått spel eller psykos av skiten han rökt/injicerat.

Skulle även kunna vara psykisk sjukdom, men där brukar de olyckliga inte ha skjutvapen (eller replik)?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in