2020-12-19, 02:39
Medlem
KnackeredVonAnkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TonyDRarSiffrorUrA
Nej, men då är munskydd inte aktuella ändå...
För det var vad jag svarade på..
Det börjar ju inte gälla förrän om tre veckor? GrundSkolorna börjar en ny termin i januari.
Citera
2020-12-19, 02:40
Medlem
revodnebs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Beaver14
Vad sägs om att bidra med ytterligare info, som en länk. Annars bidrar du med jack shit.

Jag vet en som svimmade när han skulle mäta blodsockret genom att sticka sig i fingret. Ungefär lika relevant.

Det är samma fenomen, en vagus reflex
Citera
2020-12-19, 02:45
Medlem
revodnebs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sanne
Va bra av din arbetsgivare. Vi som kan arbeta hemifrån borde få göra det för att inte belasta kollektivtrafiken. Min arbetsgivare har agerat precis motsatt, vi får inte arbeta hemifrån nu men fick i våras. Hoppas det kan ändras nu.

Nu går diskussionen om huruvida man ska beskatta hemarbete hårdare då ni sparar pengar på att vara hemma. Hur jävla sjukt är det?
Citera
2020-12-19, 02:46
Medlem
hardusettminapas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av B-a-c-k-f-l-a-s-h
Nu när det visat sig att smittan i princip är luftburen borde man införa krav på både munskydd och visir på offentliga platser.

Skojar du? Eller skrev du fel?

Det är mot JUST luftburet virus munskydd INTE skyddar. Munskydden kan stoppa droppar, inte aerosoler. För helvete, det borde väl till och med du begripa.
Citera
2020-12-19, 02:48
Medlem
hardusettminapas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KnackeredVonAnka
Det börjar ju inte gälla förrän om tre veckor? GrundSkolorna börjar en ny termin i januari.

Och? De fungerar lika dåligt nu som om tre veckor.
Citera
2020-12-19, 02:58
Medlem
hardusettminapas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av revodneb
Jag tycker det är mest intellektuellt hederligt att jämföra med våra grannländer, Norge, Finland och Danmark, liknande demografi, kultur mm. Sverige verkar lida av en beröringsskräck vad gäller att göra något åt problem, jag tror vi är fredsskadade. Och gud nåde om man kritiserar en svensk strategi, det må vara invandringspolitik, införandet av feminism eller varför inte pandemibekämpning - då är man automatiskt en sverigehatare. Vi har gjort politik och lagt prestige i ett virus, det gör man inte ostraffat.

Så här har vi alltså ännu en Sverigedemokrat som inte fattar att allt vad nedstängningar och restriktioner heter endast gynnar samma globalister som pådyvlar oss invandring, feminism och klimatalarmism. Vad är det med er? Varenda högerkonservativ och nationalist etc ute i världen är stenhård motståndare mot lockdowns, och anser att den skada de gör vida överstiger dess nytta, men inte i Sverige. Här står istället SD som enda parti och gapar om obligatorisk munblöja.

Tack och lov har en mängd konservativa/nationalistiska akternativmedier i Sverige inklusive Samnytt, Swebbtv, Exakt24, Nya Tider etc förstått vad det handlar om vid det här laget..men uppenbarligen har vi fortfarande en hel del som står med huvudet i sandlådan. Vakna!
Citera
2020-12-19, 03:08
Avstängd
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MAX-HIM
Samma sak är det med genoccinet (fejkvaccinet mot corona). Hur kan en del inbilla sig att fejkvaccinet fungerar när viruset muterats flera hundratals, och kanske tusentals gånger sedan de började i mars/april? Det är så mycket fel med fejkvaccinet så jag vet ibland inte hur många de är i antal.

Det är klart att fejkvaccinet mot corona är frågan om något annat, något mycket mera olycksbådande.

Jag är stolt över att aldrig ha burit en ansiktsmask, och kommer aldrig att ta något fejkvaccin (ett genoccin) för att sälla mig till den förnedrande statistiken som de som blev depopulerade.

Så här paranoid brukar väl inte du vara - vad har hänt???

Viruset muterar sakta jämfört med andra virus, och än så länge fungerar vaccinet. Och även om det finns mutationer på några ställen i genomet (och där är vi inte än, som sagt), så fungerar vaccinet delvis.

Jag tror inte att det finns någon ond vilja bakom vaccinet - särskilt inte som det är så många olika tillverkare inblandade, och då gamla läkemedelsföretag som inte inrättades precis nu, enbart för att skapa detta vaccin (DET hade varit olycksbådande). Det är så oerhört många människor som måste köpas/mutas, för att en sådan konspiration som du antyder skulle kunna genomföras.

...därmed inte sagt att jag tänker ta vaccinet, jag heller. Särskilt inte de genetiska vaccinet. På grund av att det är en ny princip och att tiden helt enkelt varit för kort. Man kan inte upptäcka LÅNGSIKTIGA eller ovanliga biverkningar på bara några månaders testning, av uppenbara skäl, och jag tänker inte vara försöksråtta.
Citera
2020-12-19, 03:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hardusettminapa
Skojar du? Eller skrev du fel?

Det är mot JUST luftburet virus munskydd INTE skyddar. Munskydden kan stoppa droppar, inte aerosoler. För helvete, det borde väl till och med du begripa.

Byt ut ordet munskydd mot andningsskydd eller skyddsmask då.
Citera
2020-12-19, 03:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av knasen79
... munskydd ger en falsk trygghet ...

https://www.folkhalsomyndigheten.se/smittskydd-beredskap/utbrott/aktuella-utbrott/covid-19/om-sjukdomen-och-smittspridning/smittspridning/munskydd/

Fakta är kunskap!
FHM gör en 180-grader vändning
Tegnell om munskydden: ”Vi måste gripa efter alla möjligheter”
Publicerad igår 22:05

Statsepidemiolog Anders Tegnell säger att den höga smittspridningen och stora belastningen på vården gjort att det nu är dags för munskydd i kollektivtrafiken.

– I det här läget måste vi gripa efter alla möjligheter vi kan, säger han i SVT:s Aktuellt.

Folkhälsomyndigheten har länge avfärdat användningen av munskydd eftersom det inte finns tillräckliga vetenskapliga belägg för att det minskar smittspridningen, och sagt att andra åtgärder är mycket mer effektiva.

Men på fredagen gick myndigheten ut med en ny rekommendation om munskydd i kollektivtrafiken under vissa tidpunkter som ska börja gälla den 7 januari.

– Vi har inte ändrat oss. Vi har hela tiden sagt att om man inte kan upprätthålla en kollektivtrafik där det inte är trängsel är det väldigt mycket bättre med munskydd, säger Anders Tegnell.
https://www.svt.se/nyheter/inrikes/tegnell-om-munskydden-maste-gripa-efter-alla-mojligheter

Munskydd hjälper.
Citera
2020-12-19, 04:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kvastfeningen
Du är helt värdelös😂
328/101=3,25

Döda:
Sverige: 8016
Norge: 404
Danmark: 992
Finland: 484
Island: 28

Grannländerna totalt: 1908
Sverige: 8016

Sverige dividerat med grannländerna: 4,2

Du hade fel. Igen. Inga "3,25".
Citera
2020-12-19, 04:37
Avstängd
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MAX-HIM
Inget särskilt har hänt, du har mestadels bara sett mig på laidback.

Du tror ja? Okej, ja gör det då, så får du se hur det slutar.

Men bra att du inte tar vaccinet, så, du litar trots allt ändå inte helt på alla läkemedelsföretag? En tvekan finns där, eller...?

Ja herregud, man orkar inte ens börja från början. Men Agenda 21 och 2030 är ingenting vad folk tror dem är. Pandemilagen, corona, kontantlöst samhälle, 5G, systematiska massvaccinationer, AI (Google, YouTube... mfl.), och RFID-chip-inplantat är alla ingen tillfällighet att de kommer närmare och närmare oss, nu under 2021. Fortfarande ingen demokrati om detta i sikte, precis lika lite som vi fick rösta om Agenda 21.

Stämmer i och för sig.

Jag tror att det slutar med flockimmunitet, delvis på grund av naturliga infektioner och delvis på grund av vaccin. Dock, särskilt i Sverige, till ett mycket högt pris i form av antal döda och antal långtidssjuka, samt tillfrisknade med långt rehabiliteringsbehov. Och om tre år kommer vi inte att tänka så mycket på det här viruset, längre. Även om en och annan fortfarande kommer att ha otur och få sjukdomen, med varierande utkomst beroende på personens ålder och allmänna hälsotillstånd. Men då kommer det att upplevas mer som när enstaka personer dör av säsongsflunsan varje år - d.v.s. som otur, eller att personen hade levt sitt liv ut.

Jo, jag litar på att läkemedelsföretagen GÖR SITT BÄSTA. Först och främst vill de förstås tjäna pengar och främja sitt varumärke - men det gör de bäst, genom att tillverka ett effektivt vaccin utan biverkningar. Om folk börjar dö av deras vaccin - är de körda. Då blir det konkurs. Det jag säger är, att man ALDRIG kan veta om det finns mycket ovanliga biverkningar, eller biverkningar som visar sig först efter lång tid. Det är därför nya vacciner i normalfallet testas i 8-10 år, innan de når allmänheten. Nu fanns inte den tiden.
Citera
2020-12-19, 04:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av aw
Om det bara var en fråga om timing eller val av restriktioner, så borde i alla fall något land lyckats stoppa den andra vågen.

Rätta mig om jag har fel, men inget land som drabbades hårt i våras har lyckats parera en andra våg. Alla har drabbats. Hårdare än vi dessutom. Vi är ju det sista landet som är kvar.

Det finns med andra ord inget evidens för att politiska insatser hade kunnat stoppa en andra våg i ett land där covid redan är rotat.

Anser du att våra grannländer har drabbats hårdare än oss? Stolle

Bara att kolla på länder som tog till tidiga och kraftfulla åtgärder - de är vinnare. Norge, Finland, Japan, Australien, Hong Kong m.fl. Tidigt, tidigt, tidigt är vad som gäller. Agera proaktivt istället för reaktivt.

Vad Sverige gör nu är att försöka släcka ett hus som redan står i lågor. Istället för att ha brandsäkrat huset sedan mars, som tex Norge.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in