2020-12-18, 16:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Avel
Jag misstänker att SD kan ha gjort sig tillträde till LW:s NAS. Alltså hennes nätverksuppkopplade hårddisk.

Så här kan han ha gjort.

Från LW:s polisförhör 2016. 161/6

Vi har varandras inloggning till wifi, han har kunnat spela musik från mitt musiksystem
hemma och så. Han brukar kunna spela upp musik som jag vill höra och så.
Han skriver ett sms till mig att han inte har mitt lösen, han skriver att om han hade det så
skulle han spela upp en låt, en låt som betyder mycket för mig.
Detta betyder att han var utanför mig. Varför skulle han annars skriva så. Om han har mitt
lösen så kan han stå utanför mig och ändra musik.
För mig betyder detta bara att ett sms med "jag är utanför ditt hus".

Hon tror alltså att han sedan är utanför varje gång han gör det. Men så snart han har hennes lösen så kan han ha ändrat i inställningarna i NAS som för att man kommer åt den var man än är bara man har internet.

På hårddisken fanns ju en del känslig information. Bl.a:

Bilaga: 20150413 H*anna D.docx
Bilaga: 2015-04-17 om S.docx
Bilaga: 20150504 Vaselin.docx
Bilaga: 20170331 H*anna.docx
Bilaga: H*anna blockning 20170620. docx

164C / 1526 kan man läsa om LW:s NAS och innehållet han högst troligt fick tillgång till.

Hon kan ha haft samma lösen till andra konton också som han testat för att ha lite koll.

Utredarna borde kikat närmare på ovan och åklagarna frågat i rätten. Han hade tillgång till de brev som LW skrivit till HD men inte skickat?

Edit: genom att ha tillgång till lösen till hennes router kunde han även bevaka hennes webbtrafik/historik.
Finns inte den historiken där så kan man se vilka emheter som loggat in på nätverket och när. Går också att se om någon gjort någon ändring. Det ser man i systemloggen. Den kan vara rensad manuellt eller så kan det finnas stöd för schemalagd rensning.

S är van att spana på andra och tycker det är jätteroligt! Han går in på andras wifi o skulle nog gärna retas med att sätta på musik, tända och släcka lampor hos folk om de som honom använder smarta system där man att styra allt via mobilen.

Ang ditt tillägg.
Eftersom de har Ls grejor i beslag kan de alltså enkelt kolla eventuella ändringar efter mordet i systemloggen?

L borde haft synk på sin mobil precis som S? Kan man se i hennes datorhistorik om den stulna mobilen är borttagen från hennes nätverk?

Medinsyn hade fel. Tråden har flera begåvningar och inte bara en korkad massa.
Citera
2020-12-18, 17:10
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av letsdoit
A147, s. 90 (förhör 29/5): Det här är enda gången mgm indirekt nämner sin robotgräsklippare (och tyder på felsägning - om han inte menade att han väntade på att roboten skulle bli färdigservad): A149, s. 485f:

AM om städdagen 25 maj 2018 (A150, s. 497):
Det kan alltså konstateras att S och SOA hämtade en färdigservad robot den 25 maj. - Här tvingas dock ytterligare ett objekt infogas i handlingen: en grästrimmer (se förhör AM). - Var det trimmern som "klippte" gräset 25 maj..?

Tack.

Om man läser förhöret, har jag svårt att se att SD skulle mena att han lämnat in robotgräsklipparen och att det var den han väntade på. Meningen nedan ger ingen koppling till en sådan då han inte har pratat om gräsklippning utan mest om vattning, växlarna och tvätt. Ordet och gör att man kopplar det hela till en lögn, då :roboten förmodligen redan var på service sedan början av maj, han svårligen skulle kunna ha bevattningssystemet på samtidigt och att han inte omnämner roboten vid fler tillfällen.

"MT: Så jag körde tvättmaskin och väntade på gräsklipparen och så försökte jag få ordning på växlarna på cykeln, har inte lyckats helt än."

AM ska ha klippt gräset, kanske berodde det på att gräset var för långt? Och en vanlig maskinggräsklippare krävdes innan roboten kunde nyttjas? Och trimmer kan funka om man inte har så stor gräsmatta. Nära staket mm behövs ju alltid klippas där inte maskinen kommer åt, alldeles särskilt om man har robot.

Nä, ju mer man granskar vad SD säger desto fler lögner kan skönjas. Hans taktik att köra med att han inte minns, funkar ju till en viss gräns. Det är ju alltid en nödlösning, särskilt som att han dragit några lögner.
Citera
2020-12-18, 17:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Honan6
Det färska rivsåret på SD:s ben fotat vid anhållandet 15 maj -18.

Rev LW honom med sin ring och han försökte banka bort hennes hand?
Jag tycker det ser ut att vara ett spår av ett färskt slagmärke på revan.

Bild på underbenet: www.bildtagg.se/bild/byqllatmg8tu1g5gznkp2cx

Det ser onekligen ut som om den ring som saknas har rivit till.
Aldrig att han skulle fått den där med HDs efterträdare på Ängsö.
Det var inte terräng
Citera
2020-12-18, 17:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Firesnake
Ändå nåt slags symboliskt julbudskap över att ägna julen åt detta. Känns mer back to basic än Alladinaskar och paket. Ljusets kamp över mörkret. Att faktiskt hjälpa tre barn (och två gamla föräldrar) att få nån slags rättvisa...

Var SD och HD medlemmar i nån frikyrkoförsamling förresten??

Oavsett drivkraft så är det beundransvärt det du gör! (notknapparen och några till ska också ha en stor eloge för den tid ni lägger ner).

Dessutom alltid med en respekt för Lena Wesström i inläggen.

Troll i tråden är än sak, men jag stör mig personligen mer på clowner som gläfser om "vad kul det är med true crime haha!"
Som om det inte handlade om riktiga människor.
(Dessutom med töntiga nicks).

De borde kolla på bla dig Avel och notknapparen mfl. Ni håller det alltid classy. Oavsett drivkraft som sagt. (Inget fel att tycka att det är kul att forska och hitta ledtrådar, men man kan uttrycka sig på olika sätt).

Jag kan bli lite raljant över SD:s person ibland men det är lite hans egen jargong så det får han tåla. Antar det är mitt sätt att få ut lite frustration över det jag läser i fupen.
Fupen står i bjär kontrast till SD:s loggar och galleri.

Finns en del intresaanta detaljer som dyker upp när man läser det finstilta i fupen.

2018-09-15 vid 22- tiden så krypterar SD och LW sin Whatsapp-chatt. Det är ett aktivt val man behöver göra och gör man det idag så ska man skanna QR-koder och lite annat för att dra igång den biten.

En stund tidigare så har SD skickat en länk till LW med anledning av att han nog ska öppna abonnemang hos Vimla (Telenor) och man får då ”tipsrabatt” kanske typ 10 % om man tipsar någon annan.
Han har dragning på 90 kr på sitt abonnemang som nog har 3GB surf för 100 kr i månaden alltså då med 10 % rabatt kanske.

Nån aktivitet kring abonnemanget och de krypterar Whatsapp så lite fixarkväll har de där i mitten av september 2016.
När det är såna här speciella händelser så brukar jag söka av dokumeten med chattar för att se om det hände nåt annat speciellt den dagen. Även kolla galleri och burkloggar.

Nu kan man strunta i vad han har för abonnemang egentligen. Eller ska man det?

Kikar man närmare på Vimla så har de något som kallas för Vimla Filter. Det är deras app för att styra lite hur inkommande samtal hanteras av operatören. Det går att blockera men också välja att vissa kontakter i telefonboken ska dyka upp som en diskret notis i mobilen bara.
Ja ni kan googla Vimla Filter och kila närmare.

Kan alltså ha funnits nån baktanke med att han valde den operatören för att inkommande samtal skulle hanteras extra diskret. Vimla styr alltså detta hos sig till skillnad mot när man använder själva mobilen sjölv för att blocka.

Sen såg jag i nåt förhör att den kvinnliga fhl utbrister att nej man kan ju naturligtvis inte se när ändringar i telefonens kontaktlista görs.

Det går. Finns en logg i Android som kan visa när en kontakt ändrats och när man hade kontakt med den personen senast. Även då om man raderat samtalet i listan. Finns några andra finesser till i loggarna på mobilerna som polisen hade kunnat kika på.
Citera
2020-12-18, 17:47
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Fortfarande lite ofattbart med vattenspridaren som gick upp i rök.

Sista livstecknet är HD som menar att det ska finnas nån Gardena och sen nån blå. Hon minns inte vilken av dem som är sönder.

SD säger att den är svart, blå och MESTADELS i plast. Från Biltema. De har en budgetmodell i plast och en i 50/50 plast/metall. Nån sommar gammal. Den modellen kan man slå ihjäl nån med. Jag var på Biltema och vägde den i handen. Men verkar långsökt som mordvapen.

Men vattenspridare går ju inte upp i rök. Antagligen har de/den åkt till tippen den 12/5 på em när han var där enligt GPS i bilen. Gardenan var nog den trasig och Bilteman är en väldigt enkel modell för 99 kr om det är den helt i plast. Kanske hade gjort sitt.

Det kommer han nog på efter att han dragit valsen med vattningen som skulle ha skett mordnatten att den ju faktiskt åkte till tippen 12/5 och därför är han väldigt svävande angående denna spridare? En spekulation.

Han kan ha sålt den på kvartersloppisen 13/5. Han säger vidare då att han tror han minns att han slängde osålda grejer (bl.a mattor) på släpkärran men minns inte om han var på tippen.

Den 25/5 är väl nästa gång det går en ordentlig sväng till tippen då de gör rent hus gänget där. Den kan ha åkt med av misstag då eller nåt för nog hade de kanske haft minne av att den/de slängts? SD var ju mest inne och fixade med mackor för han blev obekväm med att bli sedd ute av alla nyfikna. Så han hade kanske lite dålig koll på vad som slängdes i slutändan.

Till sist så skickar han ju i chatten ,veckan innan mordet, till HD bild på olika grejer och frågar ”Sopor?”
Bilder på de grejerna syns inte i protokollet. Bara bildens filnamn.

Ja ja, inte mycket att göra nu men kontoutdraget kan de ju kolla så de iaf vet vilken typ av spridare de borde ha hittat på tomten.

Det märkliga är att SD säger att han egentligen inte behövde vattna men sen säger han väl att det behövdes då det var gödslat? Något för åklagaren att vända lite på i hovrätten hur det nu var med den saken. Behövdes det eller inte?

Första gången SD nämner vattenspridaren i förhör är vid anhållandet 29 maj- 18. Därefter blir han anhållen och sitter i häktet till 8 juni-18.
HD konfronteras med frågor om vattenspridaren 7 juni, dvs medan SD sitter i häktet. Då har förmodligen SD restriktioner och har inte kunnat prata med HD om det.

Innan det har SD inte blivit tillfråga om vad han gjorde på mordnatten.

Nu tror jag ju inte att SD varit ute och vattnat, mer än sig själv på natten 14-15 maj, men det verkar väl iaf som att det ska finnas vattenspridare någonstans i växthuset. Berättelserna om hur den ser ut verkar överensstämma mellan SD och HD, men förmodligen ligger den väl inklämd bakom alla kaninhinder för att den inte används/använts.

Det är synd att man inte tänkte på att kolla i växthuset ändå. Inte bara för att belägga SD med lögn då, utan för att det kunde ha funnits annat av intresse.
Citera
2020-12-18, 18:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ulanna
S är van att spana på andra och tycker det är jätteroligt! Han går in på andras wifi o skulle nog gärna retas med att sätta på musik, tända och släcka lampor hos folk om de som honom använder smarta system där man att styra allt via mobilen.

Ang ditt tillägg.
Eftersom de har Ls grejor i beslag kan de alltså enkelt kolla eventuella ändringar efter mordet i systemloggen?

L borde haft synk på sin mobil precis som S? Kan man se i hennes datorhistorik om den stulna mobilen är borttagen från hennes nätverk?

Medinsyn hade fel. Tråden har flera begåvningar och inte bara en korkad massa.

Om man...

1. Kollar på sin router så sitter där en klisterlapp eller motsvarande.
2. Hittar där det står ip 192.168....
3. Hittar user som oftast är ”admin”
4. Kan sitt lösen till wifi

...så kan man logga in och kolla sånt här.

Man öppnar webläsaren och skriver in ip-adressen 192.168....osv som ”hemsida”.

Skriver in admin som användarnamn

Skriver in lösen.

Då kan man kika runt efter loggar.
Ofta men inte alltid kan man se mycket info i loggarna. I vissa routrar är det begränsat till vilka enheter som kopplat in sig och när.
Står ”Pelles iPhone 2020-12-18 kl 18:00:01” osv

Sen loggas även vissa ändringar man gör i inställningar. Där kan man alltså se om någon ändrat ”portarna” till routern och sett till att routern (modemet) går att komma åt från annat internet än ditt ”wifi”.

Vad gäller systemloggar, händelseloggar och liknande alltså, så har utredningen till viss del kilat i dem för det gör deras ”tömningssystem” men sen måste presentationen av den informationen anpassas till brottets omständigheter.

Jag menar att det ska gå att visa mycket om vad som hände i främst SD:s dator men det som presenteras i fupen och rätten är mejl, nån fil öppnas, det pratas med webbläsarens cache för att visa websidan för Google Drive och lite annat smått och gått.
Jag vet de har kunskapen men de använder den inte för att visa vad som hänt. En del hypoteser i rätten blev det ändå men de nådde inte ända fram.

Nu spelar inte aktiviteterna i SD:s dator så särskilt stor roll. Han har 1,5 minut cykelväg till platsen och behöver några minuter för mordet och sen cykla hem igen. Det kan vara gjort på 10 minuter (får justera tiden lite baserat på LW:s mobils bettende osv men ändå) .

Smyga dit gjorde han ofta. Även LW skriver ju just så till honom. Vågar du smyga hit osv.

Från utredningen 2016-2017 när LW berättar för polisen hur det funkar, eller inte funkar, i deras relation:

Han älskar att smyga och överrakas. Ibland smyger han in i lägenheten och smyger på mig, han tycker det är kul. Jag brukar inte låsa utan han får gå in. Han har haft min nyckel också jag har inte tyckt att det har varit konstigt, han fick gå in.

Så han har ju fasen lekt indian där i nästan ett årtionde.
Han behövde inte hacka sig in i Pentagon för att begå det här mordet.
Hans evtl stökande bland digitala spår tillhör nog prologen då de höll sin relation.

Epilogen blir lite riskhantering då med att radera sånt som avslöjar deras relation. Inte för att han är rädd för polisen. Han är ju rädd för att HD ska få reda på deras relation fortsatt.

Den här killens plan alltså...

Men nu hoppar HD ur sängen som aldrig förr, säkert bombad med psykofarmaka för att fixa den ”nya vardagen” med SD och de har familjemiddagar och åker till Eskilstuna för att köpa reservdelar till spabadet och passar på att ta några burkar.
SD nöter ut ett tangentbord per år när han lägger ut texterna i loggarna.
Han minns alla detaljer. Det car varmt eller kallt. Kaffet dracks här eller där. Det var på tv när plinget kom i mobilen.

Men i förhör? Där minns han knappt vad han heter i efternamn.

Det här gänget alltså...
Citera
2020-12-18, 18:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Litenensam
Det ser onekligen ut som om den ring som saknas har rivit till.
Aldrig att han skulle fått den där med HDs efterträdare på Ängsö.
Det var inte terräng

Kikade man verkligen ordentligt i allt ”bröte” där på platsen? En sån ring slinker ju under/mellan/in lite varstans kan man tänka. Kolla hur det ser ut till vänster om ”trädet”:

https://www.bildtagg.se/bild/tniwwe060u7aj6wa15uq9wl

Ja säkert i hela området samma. Vet inte hur de jobbar men metalldetektor går de inte med va?

Här är rundan de gick 10/5. Blandad terräng ser det ut som. Kolla filmen och kolla även ”View Interactive Route”.

https://www.relive.cc/view/vQvx47gX9vK

Verkar vara nån inflammation eller nån form av blåmärke runt såret. I vissa stunder tycker jag rodnaden ser cirkelrund ut.
Synd det inte finns bättre närbild. Man undrar vad han tänkte samma stund som polisen plåtade såret? På nån myst säkert.
Senast redigerad av Avel 2020-12-18 kl. 18:56.
Citera
2020-12-18, 18:34
Medlem
smokeonthewaters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av landbandy
Konstigt att SD smygfotade och var runt LW:s hus titt som tätt om han nu ville LÄMNA henne ?

Det bästa sättet att lämna och frysa ut en person från sig själv är ju faktiskt att ignorera personen som är intresserad...

Och faktiskt så skulle han varit tvungen att "tagit sin Mats ur skolan" som det så fint heter ; och varit stark nog att berätta om sitt fortsatta otrohetsbeteende till HD och bett om förlåtelse ännu en gång, och förhoppningsvis ihop med HD berättat för LW att det var slut på det hela.

Hmm...??

Du måste ju följa deras tidslinje.

Smygfotningen skedde hösten -16, innan HD avslöjade deras förhållande. Från våren -17 och framåt så var det LW som "tvingade" honom till fortsatt umgänge med hot om att såra HD ytterliggare om han inte gjorde det hon befallde. Det finns svart på vitt att läsa i deras chattar. Skitstövlar båda två. Om hon accepterat sin förlust och backat så hade hon antagligen levt idag. Men hon kunde ju inte ta ett nej. Och hon kunde inte förstå hur någon kunde välja HD framför henne. Självgod är bara förnamnet.
Senast redigerad av smokeonthewater 2020-12-18 kl. 18:50.
Citera
2020-12-18, 18:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Första gången SD nämner vattenspridaren i förhör är vid anhållandet 29 maj- 18. Därefter blir han anhållen och sitter i häktet till 8 juni-18.
HD konfronteras med frågor om vattenspridaren 7 juni, dvs medan SD sitter i häktet. Då har förmodligen SD restriktioner och har inte kunnat prata med HD om det.

Innan det har SD inte blivit tillfråga om vad han gjorde på mordnatten.

Nu tror jag ju inte att SD varit ute och vattnat, mer än sig själv på natten 14-15 maj, men det verkar väl iaf som att det ska finnas vattenspridare någonstans i växthuset. Berättelserna om hur den ser ut verkar överensstämma mellan SD och HD, men förmodligen ligger den väl inklämd bakom alla kaninhinder för att den inte används/använts.

Det är synd att man inte tänkte på att kolla i växthuset ändå. Inte bara för att belägga SD med lögn då, utan för att det kunde ha funnits annat av intresse.

Ja att spridare låg där längst in nånstans får man väl ha som huvudteori. Och oanvänd då ja. Och inte kollat av utredarna.

Då kan man ju tycka att SD det första han gör är att gräva fram den där spridaren så att polisen inte kan försöka beslå honom med lögn. Nån sån aktivitet från hans eller försvarets sida har vi inte sett.

Näst efter det är min teori om att han slänger spridaren 12/5 när han är till tippen eller så hamnar den nånstans efter kvartersloppisen 13/5.

Så snart han dragit valsen om vattenspridare i förhör så kommer han ju på att han slängt den dagarna innan. Shit! Men svårt att backa från det uttalandet.

Tredje teorin får väl bli den låda eller kartong grannen vittnar om att han ska ha burit från tomten/växthuset innehöll spridaren.

Att den skulle vara blodig känns lite främmande. Ibland är den enklaste förklarigen den rätta.
Han vattnade inte. Polisen kollade inte spridaren.
Citera
2020-12-18, 19:37
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av smokeonthewater
Du måste ju följa deras tidslinje.

Smygfotningen skedde hösten -16, innan HD avslöjade deras förhållande. Från våren -17 och framåt så var det LW som "tvingade" honom till fortsatt umgänge med hot om att såra HD ytterliggare om han inte gjorde det hon befallde. Det finns svart på vitt att läsa i deras chattar. Skitstövlar båda två. Om hon accepterat sin förlust och backat så hade hon antagligen levt idag. Men hon kunde ju inte ta ett nej. Och hon kunde inte förstå hur någon kunde välja HD framför henne. Självgod är bara förnamnet.

Ser att du sätter fina citationstecken på tvinga. Det är bra. Något reellt tvång handlar det inte om, utan känslan av tvång sitter ju i huvudet på honom.

Naturligtvis skulle HD bli sårad!
Inte bara sårad, utan även sviken.

Det mest underliga man kan tänka sig är ju att HD känner sig mer sviken av Lena, hatar henne, än hon gör på sin egen man. Det får mig att fundera på varför det ligger till på det sättet???

Hoten som Lena använde mot SD för att få vara med SD, handlade inte om att såra HD. Och det är inte Lena i första hand som sårar HD ytterligare.

Du vet exakt vad jag pratar om!
Jag behöver inte förtydliga.

Den befallning som du kallar Lenas "tvång"; det sitter enbart i SDs egen futtighet. Hans rädsla att bli avslöjad.

Det finns inget tvång. Lena kan inte tvinga SD till något (om han inte vill). Han har haft chansen, och han kan ta när han vill, bara att gå.

Jag känner så väl igen resonemanget här.
Resonemanget är lika förvridet som SDs egna tankar. Förklaringarna som SD har haft till människorna i hans sfär, de har förmodligen varit något liknade.

Att felet alltså ligger hos Lena att hon mördades.

Nej.
Så är det inte.

Den som har svikit och sårat är SD. Det är han som har lovat att vara henne trogen tills döden skiljer dom åt. Det är hans "affär" som han har haft i sex långa år, som är orsaken till sveket, till knipan han hamnar i. Att älskarinnan har en hållhake på honom, det är hans egen förtjänst.

Det är för att han är oärlig.
Det är för att han är egoistisk.
Det är för att han sviker; HD och barnen.
Det är för att han skiter i att HD är deprimerad, på botten.
Det är för att han är en rädd skit. Han är rädd för att förlora ansiktet, dvs makten som han har skaffat sig.
Det är för att han är som ett barn därinne, ett barn som inte kan hantera att vara den som alla ska se upp till och behöva.
Det för att han alltid måste kontrollera alla, vara steget före och ha svar på allt.
Det för att han inte klarar av att bli kritiserad eller ifrågasatt, utan måste vara den som sätter reglerna.
Det för att hans bräckliga självbild hotas av att krackelera om han själv råkar se sin bräcklighet. Allt måste döljas med vinnande reklam. För sig själv och andra.

Så kom inte dragande med att det är Lenas fel.
Han kunde ha lämnat när som helst och självgodheten, den stod SD för.
Hur självgod är man inte om man benämner Lena och H*anna som sina två fruar!

Det var SD som inte klarade att ta ett nej!
Därför dog Lena.

Lägg inte några "rök"ridåer här.
Citera
2020-12-18, 19:58
Medlem
Jag blev en smula förvånad när rätten använde det som bevisvärde, vid flera tillfällen, att han har öppnat en PDF m.m. vid en viss tidpunkt. Detta går ju manipulera via script ganska enkelt.
Citera
2020-12-18, 20:29
Medlem
Citat:
Kikade man verkligen ordentligt i allt ”bröte” där på platsen? En sån ring slinker ju under/mellan/in lite varstans kan man tänka. Kolla hur det ser ut till vänster om ”trädet”:

https://www.bildtagg.se/bild/tniwwe060u7aj6wa15uq9wl

Ja säkert i hela området samma. Vet inte hur de jobbar men metalldetektor går de inte med va?

Här är rundan de gick 10/5. Blandad terräng ser det ut som. Kolla filmen och kolla även ”View Interactive Route”.

https://www.relive.cc/view/vQvx47gX9vK

Verkar vara nån inflammation eller nån form av blåmärke runt såret. I vissa stunder tycker jag rodnaden ser cirkelrund ut.
Synd det inte finns bättre närbild. Man undrar vad han tänkte samma stund som polisen plåtade såret? På nån myst säkert.

Jag tror att han fick ett slagoch att Lenas ring skar honom
Det syns ingenting på några andra bilder, med tanke på hurfärskt såret är, blåmärket mm, så borde väl det ha kunnat fastställts när i tid som såret uppstod?
SDs dejt vid Ängsö, hade upprullade byxor, inte en enda rispa där..

SD är så full av skit rent ut sagt, men jag tror han inte kan förstå andras känslor.
Känslan att inte få växa upp med sin mamma, "någon" bestämde att hon skulle raderas, hon blev obekväm. Började ställa för mycket krav, ville inte lyda blint när det var radiotystnad?
Hur stört är inte det?

SD är besatt av makt, att bestämma. Att vinna, det är det enda som räknas i hans värld.
Han har inte förlorat HD, han klarar inte av att tänka på att HD skulle vilja vara med någon annan, för att inte tala om att Lena började ställa krav och lösgöra sig. Även om han inte ville leva med henne, så var hon snygg och rolig. Spontan, energisk, full av livskraft. En kvinna som männen suktade efter, så att helt enkelt låta henne vara ifred, så var han tvungen att se till så att ingen annan skulle få vinna hennes hjärta. Det spelade ingen roll att han inte ville henne. Ingen annan skulle vinna henne över honom.

Med tanke på hur SD går in för att beräkna ifall hans pellets har haft tillräcklig effekt till pelletsbrännaren, genom att väga askan mm, klura ut fiffiga lösningar på att vinna över olika system.
När det skulle tappas upp ett bad, då ökade han på förbränningen, för att sedan dra ner efteråt.
SnålStefan är nöjd över att han överlistar systemet.

Han vet exakt hur mycket strössel som saknas och börjar korsförhöra sin dotter och skälla ut henne.
Han har inte gett sin tillåtelse.
Stefan är skitförbannad att döttrarna inte följer hans anvisningar över hur de ska sköta hagar och burar.
Frustrationen över att döttrarna börjar sin frigörelse och ifrågasätter vad han sagt är någonting mycket jobbigt. De ska lyda, annars kan HD ta hela ansvaret och vårdnaden för barnen och hoppråttorna.

Stefans bröder ooch syster, mor och far...där har grundtryggheten saknats.
Villkorslös kärlek, vem bryr sig om det, onödigt.

Är Hanna så oskyldig som hon låtsas?
Inte ett uns av tvivel över OM Stefan har gjort "det"
Äsch, ut med lyckliga familjen på skattjakt och burkletande.

Vi gå över daggstänkta berg, fallera,
som lånat av smaragderna sin färg, fallera,
och sorger ha vi inga, våra glada visor klinga,
när vi gå över daggstänkta berg, fallera
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här