Citat:
Jag misstänker att SD kan ha gjort sig tillträde till LW:s NAS. Alltså hennes nätverksuppkopplade hårddisk.
Så här kan han ha gjort.
Från LW:s polisförhör 2016. 161/6
Vi har varandras inloggning till wifi, han har kunnat spela musik från mitt musiksystem
hemma och så. Han brukar kunna spela upp musik som jag vill höra och så.
Han skriver ett sms till mig att han inte har mitt lösen, han skriver att om han hade det så
skulle han spela upp en låt, en låt som betyder mycket för mig.
Detta betyder att han var utanför mig. Varför skulle han annars skriva så. Om han har mitt
lösen så kan han stå utanför mig och ändra musik.
För mig betyder detta bara att ett sms med "jag är utanför ditt hus".
Hon tror alltså att han sedan är utanför varje gång han gör det. Men så snart han har hennes lösen så kan han ha ändrat i inställningarna i NAS som för att man kommer åt den var man än är bara man har internet.
På hårddisken fanns ju en del känslig information. Bl.a:
Bilaga: 20150413 H*anna D.docx
Bilaga: 2015-04-17 om S.docx
Bilaga: 20150504 Vaselin.docx
Bilaga: 20170331 H*anna.docx
Bilaga: H*anna blockning 20170620. docx
164C / 1526 kan man läsa om LW:s NAS och innehållet han högst troligt fick tillgång till.
Hon kan ha haft samma lösen till andra konton också som han testat för att ha lite koll.
Utredarna borde kikat närmare på ovan och åklagarna frågat i rätten. Han hade tillgång till de brev som LW skrivit till HD men inte skickat?
Edit: genom att ha tillgång till lösen till hennes router kunde han även bevaka hennes webbtrafik/historik.
Finns inte den historiken där så kan man se vilka emheter som loggat in på nätverket och när. Går också att se om någon gjort någon ändring. Det ser man i systemloggen. Den kan vara rensad manuellt eller så kan det finnas stöd för schemalagd rensning.
Så här kan han ha gjort.
Från LW:s polisförhör 2016. 161/6
Vi har varandras inloggning till wifi, han har kunnat spela musik från mitt musiksystem
hemma och så. Han brukar kunna spela upp musik som jag vill höra och så.
Han skriver ett sms till mig att han inte har mitt lösen, han skriver att om han hade det så
skulle han spela upp en låt, en låt som betyder mycket för mig.
Detta betyder att han var utanför mig. Varför skulle han annars skriva så. Om han har mitt
lösen så kan han stå utanför mig och ändra musik.
För mig betyder detta bara att ett sms med "jag är utanför ditt hus".
Hon tror alltså att han sedan är utanför varje gång han gör det. Men så snart han har hennes lösen så kan han ha ändrat i inställningarna i NAS som för att man kommer åt den var man än är bara man har internet.
På hårddisken fanns ju en del känslig information. Bl.a:
Bilaga: 20150413 H*anna D.docx
Bilaga: 2015-04-17 om S.docx
Bilaga: 20150504 Vaselin.docx
Bilaga: 20170331 H*anna.docx
Bilaga: H*anna blockning 20170620. docx
164C / 1526 kan man läsa om LW:s NAS och innehållet han högst troligt fick tillgång till.
Hon kan ha haft samma lösen till andra konton också som han testat för att ha lite koll.
Utredarna borde kikat närmare på ovan och åklagarna frågat i rätten. Han hade tillgång till de brev som LW skrivit till HD men inte skickat?
Edit: genom att ha tillgång till lösen till hennes router kunde han även bevaka hennes webbtrafik/historik.
Finns inte den historiken där så kan man se vilka emheter som loggat in på nätverket och när. Går också att se om någon gjort någon ändring. Det ser man i systemloggen. Den kan vara rensad manuellt eller så kan det finnas stöd för schemalagd rensning.
S är van att spana på andra och tycker det är jätteroligt! Han går in på andras wifi o skulle nog gärna retas med att sätta på musik, tända och släcka lampor hos folk om de som honom använder smarta system där man att styra allt via mobilen.
Ang ditt tillägg.
Eftersom de har Ls grejor i beslag kan de alltså enkelt kolla eventuella ändringar efter mordet i systemloggen?
L borde haft synk på sin mobil precis som S? Kan man se i hennes datorhistorik om den stulna mobilen är borttagen från hennes nätverk?
Medinsyn hade fel. Tråden har flera begåvningar och inte bara en korkad massa.