2020-12-18, 15:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ModerRota
Jag lyssnar inte på Trump, jag ser vad som händer i världen där Trump har varit med och fingrat. Jag lyssnar på vaccinframtagningsnyheter i allmänhet. Vaccinet togs fram under Trumps uppmaning. Hela hans ekonomi bygger på att ta fram vaccin fortare än igår. Det vet du också.

Du måste kolla procentuellt hur många dödsfall det är per miljon invånare och jämföra samma sak med andra länder.

Har jag? Han har räddat världen fyra gånger, enligt hur världen utvecklat sig efter hans tillträde, ja. Men det är ju bara min åsikt. Det går att tolka allt som man själv vill.

Jag har inget med Trump att göra. Men vaccinet kom fram under Trump. Det är bara ren fakta. Men jag kanske har fel. Det är ju svårt att veta exakt vem (alla förmodligen) som ville ha bort covid-19 så fort som möjligt. Trump ville ha bort covid-19 fort som fan för det skadade "hans" ekonomi. Han är ju narcissist, klart han ville ha vaccin direkt. Det har han varit tydlig med. Trump har aktivt drivit på för att få vaccin jättesnabbare än fortast.

"Vaccinet togs fram under Trumps uppmaning."
LOL

Ren fakta - ett vaccin han hävdar som sitt togs fram med tyska pengar.
Trump och Usa har inte direkt gjort något unikt, och tror du läkemedelsföretagen satt och rullade på tummarna tills Trump sa nåt?

Knappast - de var tidigare än nån annan på banan, ett vaccin innebär MYCKET $$$$
Citera
2020-12-18, 15:48
Medlem
Citat:
Trump är inte orsak till att folk dör. Det är vad hans politiska motståndare vill att du ska tro och det fattar även ett litet barn.
Viruset är inte Trump. Trump är inte viruset. Trump vill inte att folk dör under hans regim. Trump är narcissist och ville att USA skulle vara perfekt under honom. Det vet du också.

Så varför är han så tyst? Säger inte ett enda ord om Covid, ingenting på hans tweets.
Det dör 3000 personer varje dag. Men Trump vill inte att folk dör.

Konstigt sätt att visa att man inte vill att folk dör - det verkar faktiskt som att han inte bryr sig ett jota
Citera
2020-12-18, 16:13
Medlem
Citat:
Trump är inte orsak till att folk dör. Det är vad hans politiska motståndare vill att du ska tro och det fattar även ett litet barn.
Viruset är inte Trump. Trump är inte viruset. Trump vill inte att folk dör under hans regim. Trump är narcissist och ville att USA skulle vara perfekt under honom. Det vet du också.

Men Trump har bidragit till dödligheten både direkt och indirekt.
Indirekt genom hur hans uttalanden och nedtoning av allvaret fått folk att strunta i att vara försiktiga.
Direkt genom att han hållit massor med rallies där massor med folk har packats tätt samtidigt som Trump är emot markanvändning.

Hur skall man kunna få folk att iaktaga social distansering när presidenten håller event där han packar tusentals människor tätt ihop?
Citera
2020-12-18, 16:14
Avstängd
konstapels avatar
Som den skitsnackande lögnaren och posören som han är såklart.
Citera
2020-12-18, 17:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av konstapel
Som den skitsnackande lögnaren och posören som han är såklart.

Han krigade inget. Var glad!
Citera
2020-12-18, 18:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av G.Zamani
"inget"....?
Citera
2020-12-18, 18:14
Avstängd
konstapels avatar
Citat:

Han startade inga nya krig men krigade gjorde han. Ett flertal drönar- och bombflygsattacker beordrades av honom.
Läs gärna något annat än breitbart.
Citera
2020-12-18, 19:19
Medlem
Draken55s avatar
Nu har det gått 6 veckor sen valet, det enda Trump gjort är att sparka folk som inte håller med honom i hans konspirationsteorier om valet..
samtidigt pågår den värsta epidemin sen Spanska sjukan,
en cyberattacker pågår mot US ,
10 tals miljoner får knappt mat på bordet etc etc
Trumps eftermäle kunde blivit någorlunda ok, men hans beteende nu lär stämpla honom som de. sämste presidenten i modern tid.
Han kämpar just nu för ett jobb han totalt missköter!
Citera
2020-12-18, 19:20
Medlem
Draken55s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Garre74
"inget"....?
aj ann från ruschssia...😂
Citera
2020-12-18, 20:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Garre74
"inget"....?
0%
Citera
2020-12-18, 20:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av konstapel
Han startade inga nya krig men krigade gjorde han. Ett flertal drönar- och bombflygsattacker beordrades av honom.
Läs gärna något annat än breitbart.

Det är jag medveten om.
Men det är litet jämfört med Obama.

Nu kommer vi inte se någon Trump kriga för han blir inte president längre. Så han kommer få stämpeln som den fredligaste presidenten som kämpade för folket, men inte överklassen.
Citera
2020-12-18, 20:30
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:

Är du en fredsälskande pacifist-hippie? Varför är det så jävla bra om USA inte bombar islamistiska terrorister?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in