2020-12-18, 00:07
Bannlyst
Som vigselförättare vigde han cirka 160 par varje år, stod det i någon artikel.

Citat:
Ursprungligen postat av farbror Sven
Fredrick Federley har ju vigt många i Stockholm men jag gissar att det inte är så många ute i Högdalen eller Skärholmen. Jag har en känsla av att han valt sina par, kulturfolk- artister, journalister m.fl.

Kanske dags att göra en lista.

Expressens Niklas Svensson

TV4 Jenny Östergren-Strömstedt- Niklas Strömstedt
Citera
2020-12-18, 00:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SuperViting
Hoppsan... Visserligen inte helt färska nyheter men Fedofilaffären har verkligen öppnat en mysig burk likmaskar... Att det var så här illa vågade man aldrig tro, inte ens när Ursula horade runt i medierna som värst. Att FF verkligen är pedofil får numera anses vara en lågoddsare, kanske därför Annie inte tar i med hårdhandskarna utan hellre försöker gömma undan honom?
Antagligen en väldigt dum fråga, men vad lever FF på nu? Är han sjukskriven eller har han en livslång jättepension?
Förmodligen något väldigt förmånligt iallafall. Vem vet?
Citera
2020-12-18, 02:17
Medlem
kulturstrategs avatar
Har en viss likhet med pedofilvurmande åklagaren Daniel Suneson(Anna och Elias fallet). Som förövrigt figurerar i flertalet fall med kända personer inblandade, där man vill styra utgången.

https://pbs.twimg.com/profile_images/2802563359/afe7d28d4d158c4a86d64d86d1f2b396.jpeg

https://stoppapressarna.se/sites/default/files/styles/trekolumns/public/trekolumnsbilder/fredrick_federlay_pedofil_liten.jpg

Båda har den klassiska skallformen bögar tenderar ha, med hög panna som följd av underdimensionerat mittansikte. Och båda har den där piercande pedofilblicken. Samt dom där lite äckliga, köttiga dragen.
Senast redigerad av kulturstrateg 2020-12-18 kl. 02:35.
Citera
2020-12-18, 03:15
Medlem
Varför är han fortfarande kvar på Centerpartiets hemsida?
https://www.centerpartiet.se/vart-parti/vara-politiker/europaparlamentariker/fredrick-federley
https://www.centerpartiet.se/fredrick-federley
Citera
2020-12-18, 06:24
Medlem
Paul Ronge (PR) uttalar sig om FF affären i expressen. PR tycker att Anni Lööfs hantering av FF affären har varit föredömlig.

Hur mycket fick Sveriges rikaste parti betala PR för det uttalandet?

PR har extremt liten trovärdighet. Har ni varit inne på Centerns instagram konto? Negativa kommentarer om FF rasslar in men i många fall raderas de lika kvickt.

Bilder på FF ligger kvar på deras instagram konto - om Centern har tagit avstånd från FF måste de raderas per omgående.

Det är så ett parti får tillbaka sin trovärdighet - något som PR borde kunna upplysa Lööf om.
Citera
2020-12-18, 06:53
Medlem
Trevligt.kontos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 2britter
Antagligen en väldigt dum fråga, men vad lever FF på nu? Är han sjukskriven eller har han en livslång jättepension?
Förmodligen något väldigt förmånligt iallafall. Vem vet?

Lön/ersättning från EU
Citera
2020-12-18, 07:40
Medlem
nickomyras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trevligt.konto
Lön/ersättning från EU
Ja det kommer inte gå någon nöd på han . Och det är väl oavsett hur mkt skit som kommer fram .
Citera
2020-12-18, 08:25
Medlem
farbror Svens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fagelidetbla
Paul Ronge (PR) uttalar sig om FF affären i expressen. PR tycker att Anni Lööfs hantering av FF affären har varit föredömlig.

Hur mycket fick Sveriges rikaste parti betala PR för det uttalandet?

PR har extremt liten trovärdighet. Har ni varit inne på Centerns instagram konto? Negativa kommentarer om FF rasslar in men i många fall raderas de lika kvickt.

Bilder på FF ligger kvar på deras instagram konto - om Centern har tagit avstånd från FF måste de raderas per omgående.

Det är så ett parti får tillbaka sin trovärdighet - något som PR borde kunna upplysa Lööf om.

Opinionsundersökningar är intressantare än Ronge. Centern har redan börjat tappa och med denna kvarnsten runt halsen har jag svårt att se hur Lööf ska kunna vinna i opinionen. Att tro att Federley-skandalen bara rörde sig om en person har ju redan visat sig fel. Att tro att det värsta är över är också helt fel strategi.
Citera
2020-12-18, 10:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av drrty
Kan någon säga vad hans bögsambo gjorde, KORTFATTAT, jag spyr av att läsa sådana fuppar, inte orkat läsa så mycket om dessa fall, homofileroch deras vänner förväntar jag mig liksom sånt här av så det här var ingen chock.

Det vore schysst att skriva vad allt handlar om.

Säg inte läs tråden...

Han våldtog två fosterbarn och filmade det. Även barnporrbrott, som jag fattat det. Allt finns på nätet, i artiklar.
Citera
2020-12-18, 10:15
Medlem
nickomyras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eremona2.0
Han våldtog två fosterbarn och filmade det. Även barnporrbrott, som jag fattat det. Allt finns på nätet, i artiklar.

Han våldtog sin dåvarande sambos barn , filmade övergreppen , tog bilder och tom sände live .
Oftast när han skulle natta , ibland i samma säng som sambon när hon sov och lillan hade mardrömmar .
Citera
2020-12-18, 10:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nickomyra
Han våldtog sin dåvarande sambos barn , filmade övergreppen , tog bilder och tom sände live .
Oftast när han skulle natta , ibland i samma säng som sambon när hon sov och lillan hade mardrömmar .

Federley ska ha känt till brotten sedan juli 2020.
Han tyckte inte det var viktigt att partiledningen informerades direkt, uppenbarligen.

En annan centerpartist gjorde likadant, bodde med grov pedofil, utan att meddela partiet.

https://www.svt.se/nyheter/lokalt/skane/toppolitiker-avgar-bodde-ihop-med-man-som-domts-for-sexuellt-overgrepp-mot-barn
Citera
2020-12-18, 10:30
Medlem
nickomyras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eremona2.0
Federley ska ha känt till brotten sedan juli 2020.
Han tyckte inte det var viktigt att partiledningen informerades direkt, uppenbarligen.

En annan centerpartist gjorde likadant, bodde med grov pedofil, utan att meddela partiet.

https://www.svt.se/nyheter/lokalt/skane/toppolitiker-avgar-bodde-ihop-med-man-som-domts-for-sexuellt-overgrepp-mot-barn

Det hänger inte ihop .. varför fick han då panikångest på midsommar ?
Varför så bråttom att flytta ihop , spec när han har barn . Varför inte börja med distansförhållande?
Bodde ens peddon i sin lgh i Örebro när han kom ut ,eller flyttade han mer eller mindre in direkt till FF??
När berättade FF för sina föräldrar som verkar måna så om peddot . De verkar ju inte heller ta avstånd fr peddot fast de nu vet om allt . Och vet att han just kommit ut ur fängelset pga våldtäckter mot barn i samma ålder som deras barnbarn .
Som mor förstår jag att hon älskar sin som oavsett och litar på han , och tar han i försvar . Men peddot ? Hon har gömt ( gömmer ) han hemma hos sig , såg jag att en med insyn i byn skrev .
Senast redigerad av nickomyra 2020-12-18 kl. 11:29.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in