Citat:
Ursprungligen postat av
Offervilja
Jag har nästan bara skrivit positiva saker om Dan Eriksson och Det fria Sverige under en ganska lång tid nu. Det där om att han är en inuit brukade jag skriva för att jag var så förtvivlat ledsen och besviken på honom för att han inledde ett samarbete med Ingrid Sionistqvist. Enligt mig är Dan Eriksson Sveriges viktigaste och bästa nationalist. För några månader sedan startade jag förresten en tråd om Dan här på Flashback som jag hoppades skulle kunna bli lite av en hyllningstråd till honom.
(FB) Dan Eriksson
Det kan växla snabbt, med andra ord. Från samehora till nummer ett.
Citat:
Tycker du att det finns någonting som Det fria Sverige gör som är bra?
Om de gör något bra så överskuggas det i alla fall av hela projektets huvudsakliga verksamhet.
Det här med att ta över hela länder medelst pengainsamling för husköp kan väl ingen egentligen tro på. Samlingspunkter för svenskar är ingen dum idé, men tillkommer det dessutom de här närmast messianska löftena så blir syftet med projektet någonting helt annat. Hur är det förresten med deras etniska gräns? Har fått för mig att folk som klagar över att deras thaikvinnor inte får komma till Sverige dras till DFS och är välkomna där, men jag kan ha fel.
Folk kan arrangera möten och nätverk själva utan de här tiggarnas inblandning, även om det förmodligen behövs några mer erfarna initiativtagare för att få till något sådant.
Så svaret får bli ett nej, hela upplägget från första början är inte bra.