2020-12-17, 13:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mommo69
Är det någon mer som märk att tiden tills man "timear ut" är kortare nu än tidigare hos N? Har en formuler z8 och behöver reconnecta om boxen varit inaktiv en stund. Kanallistan syns och det står att jag är ansluten men ingen bild(svart). Tidigare kunden man lämna boxen i stand by över natten och man fick bild direkt morgonen efter men inte nu längre. Kanske en tweak hos leverantören??

Jag har exakt samma problem. Ibland får jag koppla ifrån efter bara en timme på samma kanal. Har hållt på i fyra dagar nu. Trodde först det var min box det var fel på.
2020-12-17, 15:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av J-Daniel
Jag har exakt samma problem. Ibland får jag koppla ifrån efter bara en timme på samma kanal. Har hållt på i fyra dagar nu. Trodde först det var min box det var fel på.
Samma med min Z8. Helt plötsligt blir det svart och man får starta om för att kanalerna ska rulla igen. Händer lite för ofta för att det ska vara kul. Vad än problemet är så vore det fint att få till en lösning.
2020-12-17, 16:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mommo69
Är det någon mer som märk att tiden tills man "timear ut" är kortare nu än tidigare hos N? Har en formuler z8 och behöver reconnecta om boxen varit inaktiv en stund. Kanallistan syns och det står att jag är ansluten men ingen bild(svart). Tidigare kunden man lämna boxen i stand by över natten och man fick bild direkt morgonen efter men inte nu längre. Kanske en tweak hos leverantören??

Finns flera trådar om detta på Formulers forum.

Men alltid bäst att inte köra med standby på alla boxar
Bättre du stänger av den helt.
Då töms cacheminnet.

Du kan ändra det i inställningarna eller långtrycka på STB knappen på fjärren och välja power off där.
2020-12-17, 16:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av instagam
Finns flera trådar om detta på Formulers forum.

Men alltid bäst att inte köra med standby på alla boxar
Bättre du stänger av den helt.
Då töms cacheminnet.

Du kan ändra det i inställningarna eller långtrycka på STB knappen på fjärren och välja power off där.

Jag stänger av min helt varje kväll. Har även testat nu på dagen att både stänga av och dra ut strömmen, men ändå är det samma efter en kort tid.
2020-12-17, 16:41
Medlem
Citat:
Jag stänger av min helt varje kväll. Har även testat nu på dagen att både stänga av och dra ut strömmen, men ändå är det samma efter en kort tid.

Ja, mitt råd om standby var bara allmänt. Hjälper inte mot detta "black screen" problemet.

Står på Formulers forum hur man anmäler felet till deras support.
2020-12-17, 16:59
Medlem
Freebops avatar
World nere??
2020-12-17, 17:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Freebop
World nere??

Verkar som om allt är nere just nu. Kommer nog igång snart igen.
2020-12-17, 17:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av instagam
Ja, mitt råd om standby var bara allmänt. Hjälper inte mot detta "black screen" problemet.

Står på Formulers forum hur man anmäler felet till deras support.

Tack. 👍
2020-12-17, 17:45
Medlem
Freebops avatar
Citat:
Verkar som om allt är nere just nu. Kommer nog igång snart igen.

Tackar, funkar nu igen 😊
2020-12-18, 00:41
Medlem
Citat:

Funkar som det ska nu igen. 👍🏻
2020-12-19, 00:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ichwill
När man är 60+ som jag är så ser man ingen skillnad på vanliga kanalerna eller 4K ultra hd superduper kanalerna, vad nu allt nytt lull lull heter.
Så länge jag ser bolljäveln när jag kollar på fotboll så är jag glad, samt slipper en massa lagg i sändningen.

For 60+ ar nog Formuler och TVIP eller MAG256/322/324 (med äldre blockeringsfri mjukvara) bättre an Xiaomi, Firestick och liknande.

Alla de har en TV liknande fjarrkontroll, ett gränssnitt som liknar gamla satellit boxar och dekodrar och man behöver inte ladda ner några appar eller skriva in krångliga användarnamn/losenord eller m3u länkar, utan bara en portal address och nar man sätter pa boxarna sa gar de in i live TV direkt.
2020-12-19, 01:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BorDuISkapetEller
For 60+ ar nog Formuler och TVIP eller MAG256/322/324 (med äldre blockeringsfri mjukvara) bättre an Xiaomi, Firestick och liknande.

Alla de har en TV liknande fjarrkontroll, ett gränssnitt som liknar gamla satellit boxar och dekodrar och man behöver inte ladda ner några appar eller skriva in krångliga användarnamn/losenord eller m3u länkar, utan bara en portal address och nar man sätter pa boxarna sa gar de in i live TV direkt.

Precis så är det.

Farsan är 65+ och han fick en Formuler Z8.

När han startar boxen så startar Mytvonline2 direkt på den sista kanalen han tittade på.

Allt nödvändigt för han finns på fjärren.
Enda han gör är att skifta mellan tv och film/serier och till det är det en direktknapp.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in