2020-12-15, 19:11
Medlem
Ichwills avatar
Är det nån som har testat Xiaomi Mi TV Stick? Är det nåt att ha?
2020-12-15, 19:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ichwill
Är det nån som har testat Xiaomi Mi TV Stick? Är det nåt att ha?

Den ar bra budget alternativ som Firestick fast har Android O/S istallet for Android baserad Fire O/S sa den har Google Play Store som du kan ladda ner IPTV appar fran direkt istallet for att sidoladda de med Downloader app som pa Firestack. Och till skillnad från kines Android boxarna sa ar den Google certifierad sa du kan kolla pa Amazon Prime, Netflix osv i HD+ upplösning och inte bara SD.
2020-12-15, 19:18
Medlem
Ichwills avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BorDuISkapetEller
Den ar bra budget alternativ som Firestick fast har Android O/S istallet for Android baserad Fire O/S sa den har Google Play Store som du kan ladda ner IPTV appar fran direkt istallet for att sidoladda de med Downloader app som pa Firestack. Och till skillnad från kines Android boxarna sa ar den Google certifierad sa du kan kolla pa Amazon Prime, Netflix osv i HD+ upplösning och inte bara SD.
Så vilken rekommenderar du, Firestick eller Xiaomi?
2020-12-15, 19:20
Medlem
Citat:
Så vilken rekommenderar du, Firestick eller Xiaomi?

Ingen

Men om man maste välja mellan de två sa Xiaomi > Firestick.
2020-12-15, 19:21
Medlem
Ichwills avatar
Citat:
Ingen

Men om man maste välja mellan de två sa Xiaomi > Firestick.
2020-12-15, 20:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av clubsms
Har du provat Tvip fjärrkontrollen (bluetooth versionen) på din nvidia shield? Själv använder ja den då jag ser på iptv med shielden.

Testade med en sån förra året. Sen köpte jag den nya fjärren till Shielden.
Tvip fjärren funkade också bra.

Men gillar de belysta knapparna mer på Shields nya. 👍🏻
2020-12-15, 20:53
Medlem
Haloumis avatar
Citat:

Dom är likvärdiga men Xiaomin vinner på att iptv-appar finns direkt i play store. Men ha i åtanke att den inte stödjer 4K, om du brukar kolla mkt 4K.
2020-12-15, 21:05
Medlem
Ichwills avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Haloumi
Dom är likvärdiga men Xiaomin vinner på att iptv-appar finns direkt i play store. Men ha i åtanke att den inte stödjer 4K, om du brukar kolla mkt 4K.
När man är 60+ som jag är så ser man ingen skillnad på vanliga kanalerna eller 4K ultra hd superduper kanalerna, vad nu allt nytt lull lull heter.
Så länge jag ser bolljäveln när jag kollar på fotboll så är jag glad, samt slipper en massa lagg i sändningen.
2020-12-15, 21:15
Avstängd
Citat:
När man är 60+ som jag är så ser man ingen skillnad på vanliga kanalerna eller 4K ultra hd superduper kanalerna, vad nu allt nytt lull lull heter.
Så länge jag ser bolljäveln när jag kollar på fotboll så är jag glad, samt slipper en massa lagg i sändningen.

Haha håller nog med dig, man ser nog inte skillnaden mera i den åldern, huvudsaken kanalerna funkar och jag kan tittad på det jag vill.
2020-12-15, 21:18
Medlem
Ichwills avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vhartman47
Haha håller nog med dig, man ser nog inte skillnaden mera i den åldern, huvudsaken kanalerna funkar och jag kan tittad på det jag vill.
Ja det är sant, själv har jag fullt sjå med att hitta bollen på fotbollsmatcherna fastän jag har en 65 tumstv.
2020-12-15, 21:22
Medlem
Citat:
Kanon tips :thumbsup Vad tycker du om Shield kontra TVIP 605? Och har du provat 4k upscaling med app som tex Tivimate?
Har inte Tvip. Kör med Nvidia shield Tube varianten (pro gick inte att få tag i då jag köpte). Nvidia shield Tube är utmärkt med iptv med tivimate. Observera att tube varianten saknar helt usb uttag.

Köpte mina Tvip fjärrkontroller för några euro st på aliexpress, observera att det finns 2 versioner, en med blutootooth + några programmerbara ir knappar. Det finns också en version utan bluetooth (bara ir), köp INTE den! Bluetooth versionen är lite dyrare.

Firestick 4k är också utmärkt för iptv, liten och lätt att ta med sig till sommarstugan, kamrater, hotell. Den fungerar också med usb ström direkt från tv:n, mycket praktiskt. Den fungerar utmärkt numera och tidigare problem har försvunnit med programvaru uppdateringarna.

Stöder även Netflix 4k vilket de flesta android boxar inte gör.

Firestick 4k är ibland på rea för under 30 euro hos http://amazon.de

http://mailboxde.com vidarebefodrar billigt snabbt och pålitligt paket och försändelser från Tyskland till bland annat Sverige.

Jag skulle inte köpa en firestick version som inte har stöd för 4k, skillnaden är ju att vissa kanaler och vod inte syns alls om hårdvaran inte stöder 4k.

Har själv 3st firestick 4k hemma varav 2 är i aktivt bruk. Ända problemet som vissa kan ha är att google store inte finns så man måste sideloada apk appar, själv överför jag dem oftast från telefonen till firestick trådlöst med apps2fire appen.
https://play.google.com/store/apps/details?id=mobi.koni.appstofiretv
Senast redigerad av clubsms 2020-12-15 kl. 21:58.
2020-12-17, 08:37
Medlem
Är det någon mer som märk att tiden tills man "timear ut" är kortare nu än tidigare hos N? Har en formuler z8 och behöver reconnecta om boxen varit inaktiv en stund. Kanallistan syns och det står att jag är ansluten men ingen bild(svart). Tidigare kunden man lämna boxen i stand by över natten och man fick bild direkt morgonen efter men inte nu längre. Kanske en tweak hos leverantören??

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in