2020-12-17, 15:14
Medlem
siisters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tankevurpan
Allt finns längre bak i tråden om det inte passar sig att googla det.

Jag sökte igenom din posthistorik men hittade inget direkt svar på vad du menar med det här

Citat:
Precis. Jag sa ju att man hade en parallel röstning samma natt som den officiella röstningen. Vem är det som inte läser?

Var hade "man" (vilka?) en parallell omröstning? På Hawaii 1960 eller i någon stat under valet 2020? Eller är det någon Professor John Eastman skrivit någonstans
2020-12-17, 15:18
Medlem
prominentens avatar
Finns det en länk som visar att en agent som skulle granska röster har "begått självmord"???

Eller är det ett rykte???
2020-12-17, 15:23
Medlem
siisters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tok-Frans
Jag såg något på Twatter igår som hävdade att ett flygplan med avancerad elektronik-utrustning flugit över den aktuella vägsträckan när det hände. Flyglogg från flight-radar.
Ska se om jag hittar tillbaka.

Vad tror twitter att det här planet gjorde? Sköt i väg en missil eller en laserstråle mitt på dagen? Och hur lyckat var det att undanröja bevis långt senare genom att döda en agent när folk på twitter ändå har bevisen?
2020-12-17, 15:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av squeaky
Och inte.ett.ord.om.valfusk. Undra varför?
Är Jim Jordan också korrupt och skyddar "Deep state" ?
Det är en retorisk fråga...
Du måste lära dig att åtminstone kolla längre än 2 min på videon..

3:40 in diskuteras valfusket
2020-12-17, 15:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NeoVain
Vid bevisat valfusk behövs ingen vinst, certifieringen blir ogiltig per automatik. Vad som är bevisat valfusk väljer då Mike Pence i första hand vilket kan protesteras mot, vilket jag redan sagt.
Bullshit, om det var upp till Mike Pence i ensamt majestät att i sista hand godkänna eller ogiltigförklara valet utifrån vad han anser vara "bevisat" valfusk så hade Trump inte ens behövt driva valkampanj. Han hade kunnat golfa dagligen och lita på att gamle Pence klarar biffen åt honom i senaten oavsett vad folkets röster har sagt.

Du är inte i närheten av hur det går till.
2020-12-17, 15:34
Medlem
DonaldTrummps avatar
https://www.fokus.se/2012/10/konsten-att-fa-folk-att-inte-rosta/

Ett exempel på länk. Lite siffror från förr om valfusk. Inget nytt fenomen utan omfattningen är utredd förut. G. W. Bush.

Mike Pence
2020-12-17, 15:35
Medlem
siisters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DonaldTrummp
Däremot är det spännande att valprocessen har ändrats i USA. Hädanefter kommer VP alltid att välja president. Spännande.

Mike Pence

Väldigt onödigt för en sittande president att lägga ut miljontals kronor på en valkampanj när ens kollega ändå får bestämma allt i slutändan
2020-12-17, 15:35
Medlem
Tok-Franss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av siister
Vad tror twitter att det här planet gjorde? Sköt i väg en missil eller en laserstråle mitt på dagen? Och hur lyckat var det att undanröja bevis långt senare genom att döda en agent när folk på twitter ändå har bevisen?

Hur tror du en modern bil fungerar?
Det var ett tag sedan vi byggde bilar utan elektronik. Det går att styra det mesta, gaspådrag och även tvärbromsa valfritt hjul.
2020-12-17, 15:39
Medlem
siisters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tok-Frans
Hur tror du en modern bil fungerar?
Det var ett tag sedan vi byggde bilar utan elektronik. Det går att styra det mesta, gaspådrag och även tvärbromsa valfritt hjul.

Vad jag tror spelar inte så stor roll om ett flygplan med avancerad elektronisk utrustning har varit inblandad i ett mord. Frågan är bara hur det här kom ut på twitter
2020-12-17, 15:40
Medlem
Trolltestets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av squeaky
Pence väljer jack-shit, hans jobb är att öppna och räkna elektorsrösterna, inget annat.

Fast det finns väl alltid en risk att han lägger "felaktiga röster" i sin väska och ersätter dem med förtryckta röstsedlar för Trump istället?
2020-12-17, 15:43
Medlem
Tok-Franss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av siister
Vad jag tror spelar inte så stor roll om ett flygplan med avancerad elektronisk utrustning har varit inblandad i ett mord. Frågan är bara hur det här kom ut på twitter

Loggen var från Flight-radar eller liknande, ska se om jag hittar Twatten igen.

Här får du ett klipp på hur det kan gå till.
https://youtu.be/MK0SrxBC1xs
2020-12-17, 15:43
Medlem
PrivateBusinesss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HepCat-X
Bullshit, om det var upp till Mike Pence i ensamt majestät att i sista hand godkänna eller ogiltigförklara valet utifrån vad han anser vara "bevisat" valfusk så hade Trump inte ens behövt driva valkampanj. Han hade kunnat golfa dagligen och lita på att gamle Pence klarar biffen åt honom i senaten oavsett vad folkets röster har sagt.

Du är inte i närheten av hur det går till.

Kongressen är det organ som avgör vem som ska bli nästa president, inte domstolssystemet. Kongressen måste först acceptera eller avvisa delstaternas elektorröster. Kongressen sammanträder den 6 januari för att öppna delstaternas elektorröster. Senatens president skall efterlysa invändningar, som måste stödjas av minst en senator och en representant från huset. Hittills har republikanska senatorer Ron Johnson från Wisconsin och Rand Paul från Kentucky sagt att de kan ha invändningar. Tre representanter från huset planerar att lämna invändningar. Det är rep Mo Brooks, Barry Moore från Alabama och Marjorie Taylor Greene från Georgia.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in