Citat:
Ursprungligen postat av
Lucas49
Fast med dom argumenten om bl.a misstänkt korruption så skulle ju inte heller Trump kunnat bli vald som president och ändå blev han det om än tack och lov bara i fyra år.
Visst får Trump vara upprörd om han vill, vem bryr sig nu när valet är öve och rättssystemet stod pall för attackerna från Trump och därmed vann fajten. Tump borde väl nu inse att han tillsatte domare men inte livegna domare.
Jag ser det ju som att Trump blev vald trots valfusk och mediakampanjer emot honom. Det är naturligtvis ingen objektiv beskrivning eftersom jag är partisk och gillar Trump; samtidigt som jag avskydde Killary.
Hursomhelst så är det bara att hoppas att årets politiska fiasko och misstro leder till att vallagarna faktiskt stramas upp och sedan följs. Då kommer det något positivt ut av det.
Du kan inte säga att rättssyastemet stod pall tycker jag. Dels är det inte över ännu och dels tycker jag att det är uppenbart att domstolar letat efter teknikaliteter för att underkänna stämningar istället för att ta upp målen och kasta ut dem på grund av otillräcklig bevisning. Ungefär som högsta domstolen som helt enkelt nöjde sig med att konstatera att Texas inte har rätt att vara part i en sådan stämning som de lämnade eftersom det inte kan anses lida skada. Ingen ifrågasatta att det som Texas förde fram var sant. Det är olyckligt. Oavsett utgången av målet senare...
Hursomhelst får vi vänta ett par veckor till innan vi kan säga om domstolarna och rättssystemet "stod pall" eller inte. Tråden har ju ett naturligt slutdatum den 20:e och senast då vet vi med säkerhet