2020-12-16, 12:49
Medlem
DragonOnWall8s avatar
Nu är första 3 avsnitten (S-05) ute,
och jag läste nånstans att det blir en 6.e säsong.
Senast redigerad av DragonOnWall8 2020-12-16 kl. 12:52.
Citera
2020-12-16, 20:02
Medlem
klybans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DragonOnWall8
Nu är första 3 avsnitten (S-05) ute,
och jag läste nånstans att det blir en 6.e säsong.
Såg detta med, och hoppas man återgår till det mer komplexa skeenden.
Där man har multipla delar utspelar sig samtidigt, och sen strålar samman.

Sist fick ju flera stå tillbaka för en enda story egentligen, och den nya planeten man besökte.
Jag ska titta på alla avsnitt innan jag börjar titta på S05, så blir nog att säsongen är klar innan jag hinner dit.

Lustiga är att S04 var en bra scifi, men i jämförelse med de tidigare så var det en liten besvikelsen att vissa karaktärer fick stå tillbaka.
Citera
2020-12-17, 12:36
Medlem
Jag tycker serien blev sämre när dom splittra besättning, det går väl bara spekulera varför, kan ju vara att flera har fått mer fart på sina karriärer eller konflikter ,vem vet.
Senast redigerad av givemeyourmoney 2020-12-17 kl. 13:25.
Citera
2020-12-17, 14:46
Medlem
Stora frågan nu är om man ska börja kolla direkt eller orka hålla sig tills hela säsongen är släppt. Användandet av spoiler-funktionen anbefalles å det allvarligaste för den som ens bara vill hinta något om handlingen. Givakt!
Citera
2020-12-17, 19:23
Medlem
klybans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MajorRuffel
Stora frågan nu är om man ska börja kolla direkt eller orka hålla sig tills hela säsongen är släppt. Användandet av spoiler-funktionen anbefalles å det allvarligaste för den som ens bara vill hinta något om handlingen. Givakt!
Jag håller mig, då jag kommer välja att titta om serien först.
Säsongen är ju redan klar med sista avsnittet som sänds 3:e Februari, så lär nog inte sett klart detta innan dess.
Citera
2020-12-21, 00:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av klyban
Jag håller mig, då jag kommer välja att titta om serien först.
Säsongen är ju redan klar med sista avsnittet som sänds 3:e Februari, så lär nog inte sett klart detta innan dess.

Föll till föga och såg s5e1. Ok avsnitt. Känns som budgeten för serien gått upp en aning av miljöerna att döma.
Citera
2020-12-23, 11:05
Medlem
DragonOnWall8s avatar
Citat:
Föll till föga och såg s5e1. Ok avsnitt. Känns som budgeten för serien gått upp en aning av miljöerna att döma.
Inte så illapinkade rymdscener faktiskt, sätter på s5-e4 nu.
Citera
2020-12-25, 18:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DragonOnWall8
Inte så illapinkade rymdscener faktiskt, sätter på s5-e4 nu.

Grymt avsnitt, ett av de bästa någonsin. Bara kolla betyget på Imdb.

Citera
2020-12-27, 03:02
Medlem
AnOldBeginnings avatar
Fyfan vilken bra serie detta är.
S4 var lugnare och lite nystart (Chapter 2), så förväntade mig lite mer action i s5 med kulminering i s6, men jävlar vad de drog på redan i s5 de här första 4 avsnitten.

Enda karaktären jag stört mig på är Naomi, om det är som den är skriven, eller fel skådis i fel roll, eller dålig regi av rollen, eller en mix. Men hoppades att dom skulle skjuta henne så man blev av med henne, och av helt fel orsaker, inte att karaktären är ett svin som typ Prince Joffrey i Game of Thrones, utan bara för att det är dåligt hantverk rent TV/Film-mässigt.
Men att de vände på det i s5e4, att hon faktiskt är en stor orsak till skiten som händer nu för att hon faktiskt gjort något (jävligt) dåligt genom att lämnat sin familj och son, galfarsan preppar i sonen dumheter som sonen bekräftar (för att det är hans far) och de göder sig själva.

Enda klagomålet var i slutet av s5e4. Det episka befrielse-talet av Marco. Det var episkt och allt. Men kändes fan bara äckligt när det är en Amazon-serie. Det finns överseenden som går att göra med frihets- och rebellion-snacket även när det kommer från ett miljardföretag som Disney eller Warned Bros. De sträcker sig ganska långt för mig, jag kan njuta av V for Vendetta trots att jag vet det är skapat som en del av en "coorporate machine". Alla kan romantisera drömmen av frihet och uppror istället för att göra det, eller så drömmer även många av de som är lyckade i det här systemets regler också lite om ett annat system och en systemförändring från vårt nuvarande. Då i bakhuvudet finns en känsla av själlöshet i jakten och det vi jagar, även hos dom.
Men här kändes det som att Amazon gick över den gränsen, med tanke på vad de är. Blev bara äckligt.
Senast redigerad av AnOldBeginning 2020-12-27 kl. 03:07.
Citera
2020-12-27, 04:40
Medlem
Man-o-Hasts avatar
Citat:
Stora frågan nu är om man ska börja kolla direkt eller orka hålla sig tills hela säsongen är släppt.
Visa lite tålamod och vänta på att alla delar har visats. Sedan använder du en dag eller två till att glo på alltihop. Är du ledig från jobbet glor du på allt i ett sträck och tar små pauser när det är dags att fixa käk, brygga lite kaffe eller för att gå på dasset.
Citera
2020-12-27, 13:43
Medlem
Bivalvans avatar
Har funderat på att kolla på den här. Har sett Altered Carbon och gillade den starkt. Är den här serien lik den serien?
Citera
2020-12-28, 01:00
Medlem
CptKirks avatar
Bästa scifi sen bsg
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in