2020-12-17, 13:20
Medlem
firebird1974s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Aqua-Rell
Han menade det aldrig ordagrant .🍀

Skitsnack, Han menar exakt det han säger.
Citera
2020-12-17, 13:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av firebird1974
Skitsnack, Han menar exakt det han säger.
Det är omöjligt för utomstående att veta någon annan människas inre. Bara för dig att tugga i dig.
Citera
2020-12-17, 13:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rosamund
Alla kan ha märkliga tankar några gånger i sitt liv. Konstiga tankar säger ingenting huruvida någon är kapabel till mord, sorry. Det är en hel del män som har hjälteskomplex, tror det eller ej. Bara gå en grundutbildning i psykologi så kommer det där. Tacka evolutionen för det och grottmännen som skulle jaga och skydda sina nära och kära.

SD tankar och beteenden i flera fall som ni försöker utmåla som hemska och indicier/tecken på att han är psykopat/narcissist/mördare är faktiskt inte på något vis särskilt konstiga.

Tankar är en sak. Men han sätter även ord på dem, berättar för andra och skickar otaliga hot. Det är illa om du försöker normalisera detta beteende. De hot och förföljelse som SD under lång tid utövade mot LW och en del andra vittnar om en mycket sjuk individ med klart psykopatiska drag.
Citera
2020-12-17, 13:36
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Strof
Tankar är en sak. Men han sätter även ord på dem, berättar för andra och skickar otaliga hot. Det är illa om du försöker normalisera detta beteende. De hot och förföljelse som SD under lång tid utövade mot LW och en del andra vittnar om en mycket sjuk individ med klart psykopatiska drag.

Jag har på intet vis normaliserat SD:s allvarliga tankar och beteenden som du nämner här exempelvis hoten och kontrollbehovet. Jag svarade på ett inlägg som handlade om hur hemskt och avvikande SD:s hjältetankar om att rädda ett flygplan är. Det är farligt att demonisera normalt beteende och tankar också.
Citera
2020-12-17, 13:37
Medlem
firebird1974s avatar
Citat:
Det är omöjligt för utomstående att veta någon annan människas inre. Bara för dig att tugga i dig.

Tänker inte tugga i mej ett jävla skit, Man behöver inte vara professor i psykologi för att begripa sej på vad steffeponken är för slags människa. Han är och förblir en mördare, en feg liten mördare dessutom.
Hans mytomani har inga gränser och han får till och med baron von Münchhausen att verka trovärdig.
Citera
2020-12-17, 14:03
Medlem
LW:s psykiska mående förändrades under våren 2018, vid det aktuella tillfället hade LW för avsikt att bryta sin relation med MGM.

Flera person vilka mycket väl kände LW har tidigare berättat om hur LW:s psykiska mående försämrades märkbart under våren 2018.

Den 9:e Maj 2018 besökte LW sin allra närmaste och bästa vän, besöket ägde rum på kvällen strax efter klockan 20:00-tiden, det var i samband med detta besöket som LW berättade för sin vän och enligt citat: "Nu har det skurit sig riktigt rejält mellan mig och MGM" slut citat /

Enligt ovan skrivet, det var också, i samband med det då aktuella besöket som LW hade med sig sina privata dagboksanteckningar.

MGM hade vid ett aktuellt tillfälle då MGM samtalade med sin geocaching-kamrat JG deklarerat för denne om hur och på vilket sätt man kan undvika att bli avlyssnad samt spårad genom sin telefon.

Flera personer som kände LW mycket väl har berättat om hur MGM riktat hotelser mot LW.

Polisinspektören T*mas A*o gällande den 11:e och 12:e Maj 2018.

Polisassistenten R*kard Paulss*n gällande den 11:e och 12:e Maj 2018.

P*r Mor*zen gällande den 11:e och 12:e Maj 2018.

J*ni Oikar*nen och U*f P*dersen så som P*trik Anderss*n och C*cilia F*rslund samt An*tte Str*m ... har samtliga berättat att de samtalat med MGM vilken då berättat om att det var LW som hade hittats avliden bakom bullerplanket den 19 Maj 2018, detta innan polisen hade kunnat identifiera den avlidna kvinnan som LW.
Citera
2020-12-17, 14:11
Medlem
Citat:
Jag har på intet vis normaliserat SD:s allvarliga tankar och beteenden som du nämner här exempelvis hoten och kontrollbehovet. Jag svarade på ett inlägg som handlade om hur hemskt och avvikande SD:s hjältetankar om att rädda ett flygplan är. Det är farligt att demonisera normalt beteende och tankar också.

I just det specifika fallet så absolut håller jag med dig.
Citera
2020-12-17, 14:13
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Alla kan ha märkliga tankar några gånger i sitt liv. Konstiga tankar säger ingenting huruvida någon är kapabel till mord, sorry. Det är en hel del män som har hjälteskomplex, tror det eller ej. Bara gå en grundutbildning i psykologi så kommer det där. Tacka evolutionen för det och grottmännen som skulle jaga och skydda sina nära och kära.

SD tankar och beteenden i flera fall som ni försöker utmåla som hemska och indicier/tecken på att han är psykopat/narcissist/mördare är faktiskt inte på något vis särskilt konstiga.

Nu handlar det inte om ha konstiga tankar i sitt liv, utan det handlar om vad dessa tankar (hjälteinsatsen) står för. Då kopplat till mordet.

T ex är det konstiga tankar att utplåna sin familj för att modern är deprimerad. Mycket konstiga tankar. Här pratar vi om två friska små barn.

Konstiga tankar att önska på att båda (!) piloterna blir så sjuka att han kan bli hjälten för att rädda människor. Då inte för att hjälpa dom utan för att själv bli hjälte!

Nu kopplar utredningen ihop den senare historien med vad SD pysslar med i skogen, den där natten 11-12 maj. För visst, kanske SD har haft liknande drömmar om att få spela hjälte, det tvivlar jag inte på. Det är sådant han har pysslat med förut.

Men här är åklagarens teori att SD inte är ute den andra gången på natten för att jaga rånare, utan han är ute för att jaga sitt eget offer. Och jag misstänker att man tror att historien är påhittad för stunden, just för att klara av att förklara vad han är där ute och gör.

För en verklig hjälte lämnar väl inte sina barn ensamma i huset, sovandes och ännu värre; lämnar Lena ensam ute i natten med dessa rånare precis på det ställe de skulle ha träffats. Var det inte kvinnor han ville rädda? Men Lena blir ensam lämnad och skulle ju potentiellt kunnat bli överfallen (om man utgår från hans version). Vilken hjälteinsats!

Det håller inte och det är det som polisen och åklagaren vill peka på.
Hans historier blottar hans avsaknad av empati och det blottar hans lögner.

Dessa två ingredienser i hans personlighet har mycket stor betydelse för att belysa att han är den skyldige.

A147/359

"FL: Du jag, vi har hört så många människor under 40 år, och du är, du ändrar hela tiden
utefter det blir nya, nya fakta som du ska ta ställning till, ja då helt plötsligt har du gjort det,
då helt helt plötsligt har du chattat med henne, ja då har du träffat henne, ja då har du varit ute
och cykla, ja då har jag varit i området där hon hittas, ja då har jag gjort det, si eller så. Men
när du får frågan bara rakt upp å ner, nej kommer inte ihåg, nej jag minns inte, det där kan jag
inte. Så du ändrar ju hela tiden, och det, det som man kan väl ha en fråga på nu, det är ju
faktiskt det, det primära för dej på lördagen är ju att få en stund med Lena. Varför gör du inte
ett omfall då och tar nåt annat ställe där hon inte behöver fly? Varför ska du in i området då
där du. där du tror att dom här tre ligisterna som inte ännu har gjmt nånting, men som skulle
kunna vara potentiella rånare, vad ska du in i det området med henne för då, när hon inte kan
fly till exempel, varför tar du inte nåt annat ställe? För det finns flera ställen runt där, där det
inte står ligister på nån bro och hänger vid nån lyktstolpe, och väntar på ett tilltänkt rånoffer.
359
Förhör med Davidsson, Karl Stefan; 2018-05-31 13:30 diarienr: 5000-K574218-18
Det måste ju du se, du rör dej ju i det där området, du vet ju precis, men det prioriterar du
inte, utan du prioriterar att själv sticka iväg och smyga på dom här, och spana på dom här,
samtidigt som du har sagt att du inte vill i onödan vara hemifrån dina, dina döttrar som ligger
hemma, det rimmar ju inte heller. Det är väl ingen prioritering och ut och smyga på dom där,
varför ska du göra det? Du räddar väl inte världen för det, det är väl ingen prioritering om du
har som grund att det kan inte vara, jag måste vara inne i boxen i en ram här, för att jag kan
inte vara bmia för länge för mina döttrar, för det här måste jag göra klart tidigare, men nu
prioriterar (klappar ihop händerna) jag mötet med Lena, för det är viktigt. Då finns det väl
inte utrymme och prioritera, ut och smyga på tre ligister,varför är du inte hemma? Svara på
det?
MT: Ja tack för ordet (fnissar till) ehh det är sån jag är, det är så enkelt, jag har gjmi
omprioritering jättemånga gånger för och hålla koll på, skumma företeelser i kvarteret eller på
andra platser, jag älskar sånt, jag njuter sånt, jag skulle kanske egentligen ha blivit polis och
fått göra det på riktig1, ehh jag njöt i den stunden, när jag hade tänkt att ja men nu får jag dra
upp och hålla lite koll och, kanske till och med tänkte jag att hoppas det är ligister, hoppas jag
får ehh, bli hjälte, precis som när jag sätter mej i ett flygplan så hoppas jag att båda piloterna
ska bli svåti sjuka så jag kan få bli, hjälte, dom flyger inte när jag åker (ohörbart)
BFL: Så det tar överhand i förhållande till om dina barn vaknar?
MT: Ja det är väl inte helt rationellt, men, jaa och skulle det kunna vara så att jag kan få spela
en avgörande (ohörbart) ehh avgörande roll, att jag kan stoppa nånting otrevligt och hända
däruppe, ja det kan jag rättfärdiga.
"
Citera
2020-12-17, 14:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Strof
Och om du lyssnar på Rättegången förstår du att det inte är utan en orsak.Hon var Helvetet personifierad både mot S samt H
Citera
2020-12-17, 14:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Nu handlar det inte om ha konstiga tankar i sitt liv, utan det handlar om vad dessa tankar (hjälteinsatsen) står för. Då kopplat till mordet.

T ex är det konstiga tankar att utplåna sin familj för att modern är deprimerad. Mycket konstiga tankar. Här pratar vi om två friska små barn.

Konstiga tankar att önska på att båda (!) piloterna blir så sjuka att han kan bli hjälten för att rädda människor. Då inte för att hjälpa dom utan för att själv bli hjälte!

Nu kopplar utredningen ihop den senare historien med vad SD pysslar med i skogen, den där natten 11-12 maj. För visst, kanske SD har haft liknande drömmar om att få spela hjälte, det tvivlar jag inte på. Det är sådant han har pysslat med förut.

Men här är åklagarens teori att SD inte är ute den andra gången på natten för att jaga rånare, utan han är ute för att jaga sitt eget offer. Och jag misstänker att man tror att historien är påhittad för stunden, just för att klara av att förklara vad han är där ute och gör.

För en verklig hjälte lämnar väl inte sina barn ensamma i huset, sovandes och ännu värre; lämnar Lena ensam ute i natten med dessa rånare precis på det ställe de skulle ha träffats. Var det inte kvinnor han ville rädda? Men Lena blir ensam lämnad och skulle ju potentiellt kunnat bli överfallen (om man utgår från hans version). Vilken hjälteinsats!

Det håller inte och det är det som polisen och åklagaren vill peka på.
Hans historier blottar hans avsaknad av empati och det blottar hans lögner.

Dessa två ingredienser i hans personlighet har mycket stor betydelse för att belysa att han är den skyldige.

A147/359

"FL: Du jag, vi har hört så många människor under 40 år, och du är, du ändrar hela tiden
utefter det blir nya, nya fakta som du ska ta ställning till, ja då helt plötsligt har du gjort det,
då helt helt plötsligt har du chattat med henne, ja då har du träffat henne, ja då har du varit ute
och cykla, ja då har jag varit i området där hon hittas, ja då har jag gjort det, si eller så. Men
när du får frågan bara rakt upp å ner, nej kommer inte ihåg, nej jag minns inte, det där kan jag
inte. Så du ändrar ju hela tiden, och det, det som man kan väl ha en fråga på nu, det är ju
faktiskt det, det primära för dej på lördagen är ju att få en stund med Lena. Varför gör du inte
ett omfall då och tar nåt annat ställe där hon inte behöver fly? Varför ska du in i området då
där du. där du tror att dom här tre ligisterna som inte ännu har gjmt nånting, men som skulle
kunna vara potentiella rånare, vad ska du in i det området med henne för då, när hon inte kan
fly till exempel, varför tar du inte nåt annat ställe? För det finns flera ställen runt där, där det
inte står ligister på nån bro och hänger vid nån lyktstolpe, och väntar på ett tilltänkt rånoffer.
359
Förhör med Davidsson, Karl Stefan; 2018-05-31 13:30 diarienr: 5000-K574218-18
Det måste ju du se, du rör dej ju i det där området, du vet ju precis, men det prioriterar du
inte, utan du prioriterar att själv sticka iväg och smyga på dom här, och spana på dom här,
samtidigt som du har sagt att du inte vill i onödan vara hemifrån dina, dina döttrar som ligger
hemma, det rimmar ju inte heller. Det är väl ingen prioritering och ut och smyga på dom där,
varför ska du göra det? Du räddar väl inte världen för det, det är väl ingen prioritering om du
har som grund att det kan inte vara, jag måste vara inne i boxen i en ram här, för att jag kan
inte vara bmia för länge för mina döttrar, för det här måste jag göra klart tidigare, men nu
prioriterar (klappar ihop händerna) jag mötet med Lena, för det är viktigt. Då finns det väl
inte utrymme och prioritera, ut och smyga på tre ligister,varför är du inte hemma? Svara på
det?
MT: Ja tack för ordet (fnissar till) ehh det är sån jag är, det är så enkelt, jag har gjmi
omprioritering jättemånga gånger för och hålla koll på, skumma företeelser i kvarteret eller på
andra platser, jag älskar sånt, jag njuter sånt, jag skulle kanske egentligen ha blivit polis och
fått göra det på riktig1, ehh jag njöt i den stunden, när jag hade tänkt att ja men nu får jag dra
upp och hålla lite koll och, kanske till och med tänkte jag att hoppas det är ligister, hoppas jag
får ehh, bli hjälte, precis som när jag sätter mej i ett flygplan så hoppas jag att båda piloterna
ska bli svåti sjuka så jag kan få bli, hjälte, dom flyger inte när jag åker (ohörbart)
BFL: Så det tar överhand i förhållande till om dina barn vaknar?
MT: Ja det är väl inte helt rationellt, men, jaa och skulle det kunna vara så att jag kan få spela
en avgörande (ohörbart) ehh avgörande roll, att jag kan stoppa nånting otrevligt och hända
däruppe, ja det kan jag rättfärdiga.
"
Tror du själv att han innerst inne vill rädda L från farliga män? Efter hur hon medvetet och utstuderat farit fram som helvetet på jorden personifierat?
Citera
2020-12-17, 14:26
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Han menade det aldrig ordagrant .🍀

Din vilja att förlåta mgm och lägga skulden på Lena (du kallar henne just sådant som är väldigt nedvärderande och har förekommit i FUP) påminner mycket om hur vissa av de närmast runt SD förmodligen rationaliserar händelserna och beteendena hos honom.

Att du som "den andra kvinnan" är så förlåtande mot en notoriskt otrogen man, som dessutom behandlar sin sjuka hustru som att hon var en utbytbar trasig tvättmaskin, är extremt märkligt.

Vad tycker du om SDs försök att "sona sina brott" mot Lena efter bilincidenten genom att vara närgången, smeka henne på benen och smeka hennes kind/torka hennes tårar?

Om han nu tyckte att han hade så himla rätt, och ville avslut det hela, varför komma krypande?

Och vad tycker du om att kontakta N*oa från anonym dator och tala om att han bör byta sitt lösenord? Det gör han så att han kan berätta det för Lena. Kan det betraktas som något annat än ett hot?

Han drar sig inte för att använda barn som tillhygge. Då inte symboliskt, utan på riktigt.

Så lågt för att "komma åt" någon!!
Liknar hans sätt att tänka om hur han ska bli hjälte. Lite offer här och där, för att själv vinna poäng, det bekymrar inte honom. Avlida piloter, eller barn, helst så blodig som möjligt, det kvittar.

Det visar hans innersta.
Citera
2020-12-17, 14:26
Medlem
Citat:

Mm det är just det som varit problemet här. SD har uppfattats som ganska härlig med en kanske lite grabbig humor och jargong.

Med chattar, mejl och förhör så ser man däremot lite mer hur han funkade i realiteten. En inblick som få av hans vänner och närstående hade har vi nu svart på vitt.

Han framstår som en ganska oskön snubbe i relationen till sina barn i allmänhet och till kvinnor i synnerhet. Han har ljugit för sin familj i nästan ett decennium. På ett ganska raffinerat sätt velat både ha kakan och äta den. Ser man det från det perspektivet har han ju lite problem med sin egen trovärdighet.
Kan man m a o tro på honom när han menar att han är oskyldig till detta? Gymmat, cyklat, tvättat, chattat, vattnat, somnat. Inte mördat.

MEN man ska veta att han var under särskild press efter skilsmässan och särskilt den här Kristi Himmelsfärdshelgen.

HD var på helgdejt.
HD skulle med eller inte med till USA.
Han var på dejt med AS.
LW levde om ”lite”.
Kaninburar behövde grälas om.
Jobba på semesterdagar.
+ massa andra saker.

Tror det bara snurrade i skallen på honom men han var duktig på att slå på en fasad utåt.
Inte konstigt han säger att han brukade somna på köksgolvet.

Jag menar om han är skyldig så är det liksom tjo och tjim i chattar osv redan från tisdag morgon 15/5. Lite one liners och andra skämt i förhören.
Stress, osäkerhet eller bara noll empatisk förmåga?

Det krävs en speciell typ av person att avliva sin älskarinna sent en natt och sen bara köra på i galoscherna dagen efter.

Han är märkt av ett flera år långt osunt tjafs med LW. Tänkt med fel kroppsdel.
Lusläser man hans konflikthantering, eller brist på den, med LW och HD så är han väldigt omogen. Tar rollen som mobbare, översittare och som gammal simmare kör han allt ända in i kaklet med att inte erkänna sina egna brister.

Ja man kan väl analysera den här killen hur mycket som helst men det man inte får glömma även om man tycker att alla människor har brister är att han kan ha stått och slagit in skallbenet på sin LW för egen vinnings skull.

Jag tycker det är ett ganska oskönt personlighetsdrag att kunna göra något sådant.
En mästermanipulatör är han.

MEN det behövs antagligen bara minutrar i förhörsrum innan polisen läser honom som en bok.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in